Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@19:59:52 GMT

تاثیر باکتری‌های دهان بر سلامت ریه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۴۲۲

تاثیر باکتری‌های دهان بر سلامت ریه‌ها

متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر عدم رعایت بهداشت دهان بر سلامت تنفسی سالمندان در ژاپن پرداختند.

خبرگزاری ایسنا: متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر عدم رعایت بهداشت دهان بر سلامت تنفسی سالمندان در ژاپن پرداختند.

در این بررسی آن‌ها به اهمیت میکروبیوم زبان در حفظ سلامت تنفسی پی بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان ژاپنی میکروبیوم دهان در حفظ سلامت عمومی حائز اهمیت است، زیرا باکتری که جذب می‌کنیم بر تمامی جنبه‌های سلامت بدن تاثیر می‌گذارد.

محققان همچنین پیش از این بر ارتباط بین میکروبیوم روده و سرطان، چاقی، بیماری قلبی، افسردگی، اضطراب و دیگر بیماری‌ها تاکید کرده بودند.

متخصصان ژاپنی بر اساس مطالعات جدید اظهار داشتند: باکتری‌ها در میکروبیوم زبان به روده‌ها راه پیدا می‌کنند و افراد مسن بیشتر احتمال دارد برخی از این میکروارگانیسم‌ها را از طریق تنفس وارد بدن کنند. همچنین مشکلاتی از قبیل: مشکل در بلع غذا باعث می‌شود افراد مسن به طور اتفاقی باکتری را فرو برده که به بروز عفونت‌های ریوی از قبیل: ذات‌الریه منجر می‌شود.

محققان ژاپنی به منظور بررسی تاثیر بهداشت دهان بر سلامت افراد مسن به مطالعه روی ترکیب میکروبیوم زبان ۵۰۶ نفر پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند افراد مسنی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی‌کنند به هم ریختگی همزیستی میکروبیوم‌ها در دهان آن‌ها بیشتر رخ می‌دهد که باعث می‌شود با فرو بردن آنها، این میکروبیوم‌ها وارد بدن شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: میکروبیوم دهان بهداشت دهان سالمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال