Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه ارزش تولیدات دامی کشور به ۱۸۰هزار میلیارد تومان می‌رسد گفت: ۲۰۷ واحد متخلف عرضه موادخام دامی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمود رضا رسولی پیش از ظهر امروز در نشست خبری و آیین تجلیل از خبرنگاران فعال مجموعه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های استقرار امنیت بهداشتی آموزش، ترویج و اطلاع‌رسانی است و خبرنگاران نقش مؤثری در مدیریت صحیح جامعه و امنیت غذایی و بهداشتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی در مراسم تکریم از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار گفت: عملکرد اصحاب رسانه در جهت اعتلاء و تنویر افکار عمومی بمنظور انعکاس فعالیت‌ها، ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه و رویکردهای اداره کل دامپزشکی استان شایسته تقدیر است.

نظارت 49 اکیپ بر ذبح شرعی در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: 49اکیپ ثابت و سیار در روز عیدسعیدقربان بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی شهروندان نظارت دارند.

رسولی عنوان کرد: همزمان با عید قربان دامپزشکی استان همدان اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی مردم می‌کند در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگان‌های ذیربط و هماهنگی‌های بین بخشی با سایر ادارات و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 20 اکیپ ثابت و 29 اکیپ سیار و با ترکیب 38 نفر دامپزشک، 52 نفر بازرس بهداشتی گوشت، 10 نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان محترم را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: از کلیه شهروندان استان همدان درخواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، در روز عید سعید قربان حتی‌المقدور دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌‎های سراسر استان کشتار کرده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره‌مند شوند و در غیر این صورت جهت نظارت شرعی و بهداشتی می‌توانند با شماره 1512 تماس حاصل نموده و از خدمات رایگان اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی بهره‌مند گردند.

ارزش تولیدات دامی کشور به 180هزار میلیارد تومان می‌رسد

رسولی با اشاره به گزارش عملکرد این اداره کل عنوان کرد:ارزش تولیدات دامی کشور به 180هزار میلیارد تومان می‌رسد، بنابراین حفظ و حراست از این سرمایه امری ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه دامپزشکی همواره تلاش خاموش داشته و هیچ‌گاه تعطیلی نمی‌پذیرد، افزود: دامپزشکی تضمین‌کننده سلامت، بهداشت و اقتصاد دام و انسان بوده است.

وی با بیان اینکه 29 اکیپ سم‌پاشی برای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو به‌کارگیری شده است، تصریح کرد: دوره کمون این بیماری در انسان بطور متوسط چهار روز و حداکثر دوازده روز است که از طریق گزش کنه‌ی آلوده، تماس با خون و یا ترشحات دام منتقل می‌شود و به همین جهت توصیه ما بر کشتار دام در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظر ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان است.

وی ضمن اشاره به تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام و تجهیز کشتارگاه‌های صنعتی شهرستان‌های فامنین، نهاوند، کبودرآهنگ، ملایر و بهار به سیستم پیش سرد گفت: صددرصد گوشت استحصالی استان از سیستم پیش سرد عبور می‌کند و شهروندان می‌توانند با خیال آسوده گوشت‌های دارای مهر و لیبل دامپزشکی را از مراکز مجاز عرضه مواد خام دامی تهیه و مصرف نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در ادامه با عرض تبریک پیشاپیش عید سعید قربان گفت: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن و ذبح دام در این روز ، دامپزشکی استان همدان اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی مردم می‌نماید.

وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات لازم و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگانهای ذیربط و هماهنگی‌های بین بخشی با سایر ادارات و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 20 اکیپ ثابت و 29 اکیپ سیار و با ترکیب 38 نفر دامپزشک، 52 نفر بازرس بهداشتی گوشت، 10 نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی‌های شهروندان را انجام می‌دهند.

رسولی از کلیه شهروندان استان همدان در خواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل‌انتقال از دام به انسان، در این روز حتی‌المقدور دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های سراسر استان کشتار نموده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره‌مند شوند، در غیر این صورت جهت نظارت شرعی و بهداشتی می‌توانند با شماره 1512 تماس حاصل نموده و از خدمات رایگان اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی بهره‌مند گردند.

وی اجرای طرح بسته‌بندی و آلایش فرآورده‌های دامی همچون جگر، دل‌ و قلوه و کله‌پاچه در استان را امری مهم در راستای ایجاد امنیت غذایی خواند و گفت: درج نوع و جنس دام در لیبل‌های گوشت نیز از دیگر اقدامات موفقیت‌آمیز دامپزشکی در راستای حمایت از حقوق شهروندی بوده است.

ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی به مراجع قضایی

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ارجاع 207 واحد متخلف عرضه موادخام دامی به مراجع قضایی در چهارماهه نخست امسال خبر داد.

رسولی به انجام بیش از 42هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان طی چهار ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: در پی این بازرسی‌ها، 129 هزار و 78 کیلوگرم موادخام دامی غیرقابل مصرف شناسایی و ضبط و معدوم شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال 2 هزار و 623 تن از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله و گوسفند در کشتارگاه های استان مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته است، افزود: 28 تن از لاشه‌های بازدید شده غیرقابل مصرف بودند که ضبط و معدوم شدند.

رسولی درباره بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور عنوان کرد: در چهارماهه ابتدای سال 9 هزار و 418 تن طیور مورد بازرسی بازرسان اداره‌ کل دامپزشکی قرار گرفت که از این تعداد، 36 هزار و 969 قطعه معادل 55 تن غیرقابل مصرف شناسایی، ضبط و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون هفت هزار و 111 قلاده سگ‌های گله و صاحب‌دار خبر داد و در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر دامی گفت: در این زمینه بیش از دو میلیون و 563 هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک همچون بیماری شاربن، تیلریوز، تب‌برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و بروسلوز(تب مالت) واکسینه شده‌اند.

رسولی عنوان کرد: به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های سل و بروسلوز نیز در گاو و گوسفند 6 هزار و 100 رأس خونگیری انجام شده، همچنین در راستای مبارزه با سل گاوی 12 هزار و 789 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی گفت: سیاست سازمان دامپزشکی کشور، تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی است که این اداره کل در جهت ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه نهایت سعی و تلاش خود را انجام داده ولی متأسفانه در حال حاضر و در برخی روستاها کشتار به شیوه سنتی انجام می‌گیرد که لازم است کشتار دام صرفاً در کشتارگاه‌های مجاز و تحت نظر ناظر بهداشتی دامپزشکی انجام گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به شهروندان اطمینان داد در رستوران‌ها گوشت سالم و بهداشتی طبخ می‌شود و تصریح کرد: در تمامی رستوران‌ها و سالن های طبخ غذا، ناظرین و مسئولین فنی و بهداشتی دامپزشکی وجود دارد تا با نظارت مستقیم بر مواد خام دامی، ضریب نفوذ بهداشت در این اماکن بالا رود.

رسولی در پایان به همراه دکتر مکاری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی از فعالیت های خبرنگاران در عرصه دامپزشکی با اهداء لوح و هدیه قدردانی نمود.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۱۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم