Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پس از برگزاری جلسه هماهنگی لیگ و تایید کمیته آب های آرام، بخشنامه برگزاری این مسابقات به باشگاه ها اعلام شد.

هر باشگاه می تواند 12 ورزشکار در بخش بانوان و 12 ورزشکار در بخش آقایان داشته باشد که شامل 8 قایقران کایاک و 4 قایقران کانوکانادایی است. این نفرات شامل 5 قایقران کایاک از رده سنی بزگسالان و 3 قایقران از رده سنی جوانان و در کانوکانادایی 2 قایقران از رده سنی بزرگسالان و 2 قایقران از رده سنی جوانان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات به صورت رفت و برگشت در چهار هفته برگزار می شود. در دور رفت هر باشگاه تنها می تواند یک قایق در هر رویداد شرکت دهد اما در دور برگشت فقط در مواد کایاک و کانوکانادایی یک نفره مسافت 2000 متر و کانوکانادایی یک نفره مسافت 5000 متر هر باشگاه می تواند 2 قایق شرکت دهد.

در دور رفت هر قایقران کایاک تنها مجاز به شرکت در 3 ماده از 5 ماده مسابقاتی است و در دور برگشت هر ورزشکار کایاک تنها مجاز به شرکت در یک ماده است البته برای ورزشکاران کانوکانادایی محدودیت وجود ندارد.

مسابقات فقط با قایق های شرکت پلاستکس به جز قایق های فایتر و قایق های ایرانی برگزار می شود اما این محدودیت برای ورزشکارانی که از قایق شخصی استفاده می کنند وجود ندارد.

باشگاه ها تنها مجاز به استفاده از 4 ورزشکار ملی پوش در بخش بانوان و 4 ورزشکار ملی پوش در بخش آقایان که شامل 3 قایقران کایاک و 1 قایقران کانوکانادایی است استفاده کنند که لیست ملی پوشان به شرح زیر از سوی کمیته آب های آرام اعلام شده است:

بانوان:

هدیه کاظمی و سارا کاظمی از هرمزگان، مونا ابراهیمی و ساجده تبریزی از تهران، الناز شفیعیان از گیلان و آرزو حکیمی از همدان در بخش کایاک و زیبا سماک حرفه، آتنا رئوفی، سارا درختی و پریسا محمدزاده از گیلان، فرانک چشمه از تهران، مهسا کهنسال از خوزستان و فاطمه کرمجانی از کرمانشاه در بخش کانو نفرات اعلام شده می باشند.

آقایان:

امین بوداغی از مازندران، علی آقا میرزایی، محمد رضا صیادمومن، پیمان قویدل و ابوالفضل درجزی از گیلان، علیرضا جهان نما و پوریا شریفی از تهران، احمد رضا طالبیان از اصفهان، هادی جعفری از کرمانشاه و امید احمدی از زنجان در بخش کایاک و محمد نبی رضایی و پژمان دیوسالاری از مازندران، علی اجاقی از کرمانشاه، شاهو ناصری از کردستان و عادل مجللی از گلستان ملی پوشان اعلام شده هستند.

مواد رقابت های رفت و برگشت لیگ آبهای آرام بدین صورت از سوی کمیته آبهای آرام اعلام شده است:

دور رفت:

بانوان:

کایاک یکنفره 200 متر

کایاک دونفره 200 متر

کانوکانادایی یکنفره 200 متر

کانوکانادایی دونفره 200 متر

کایاک یکنفره 500 متر

کایاک دونفره 500 متر

کایاک چهارنفره 500 متر

کانوکانادایی یکنفره 500 متر

کانوکانادایی دونفره 500 متر

آقایان:

کایاک یکنفره 200 متر

کایاک دونفره 200 متر

کانوکانادایی یکنفره 200 متر

کانوکانادایی دونفره 200 متر

کایاک یکنفره 1000 متر

کایاک دونفره 1000 متر

کایاک چهارنفره 500 متر

کانوکانادایی یکنفره 1000 متر

کانوکانادایی دونفره 1000 متر

دور برگشت:

بانوان:

کایاک یکنفره 2000 متر

کانوکانادایی یکنفره 2000 متر

کایاک یکنفره 5000 متر

کانوکانادایی یکنفره 5000 متر

کایاک دونفره 5000 متر

آقایان:

کایاک یکنفره 2000 متر

کانوکانادایی یکنفره 2000 متر

کایاک یکنفره 5000 متر

کانوکانادایی یکنفره 5000 متر

کایاک دونفره 5000 متر

باشگاه های حاضر در لیگ حداکثر تا پایان وقت اداری 14 شهریورماه مهلت دارند تا اسامی قایقرانان شرکت کننده خود را به همراه قرارداد به فدراسیون ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لیگ قایقرانی آب های آرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است