Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

اتصال راه‌آهن شمال-جنوب از حیث اقتصادی لازم است.

محمدحسین قربانی، نماینده مجلس بابیان این مطلب گفت: تأمین منابع مالی برای تکمیل هر چه سریع‌تر راه‌آهن قزوین-رشت-بندرانزلی-آستارا از طریق فاینانس ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، قربانی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا، گفت: متأسفانه تا امروز شاهد افتتاح این طرح نبوده‌ایم؛ اما طبق وعده‌های مکرر دولت این پروژه در پایان سال 97 تا رشت افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، بابیان اینکه راه‌آهن گیلان زمانی به بهره‌وری رسیده و ارزش اقتصادی خواهد داشت که مسیر شمال-جنوب را به یکدیگر متصل کند، افزود: اتصال صرف راه‌آهن به رشت، فضای اقتصادی و رونق کسب‌وکار و تجارت منطقه را ایجاد نکرده و برای اقتصاد کشور نیز قابل‌توجه نخواهد بود.

قربانی با تأکید براینکه اقتصادمحور بودن راه‌آهن گیلان نیازمند اتصال به منطقه آزاد بندرانزلی و همچنین آستارا است، تصریح کرد: اکنون یکی از بنادر فعال کشور بندر آستارا بوده و با توجه به تعامل و قراردادهای صورت گرفته با کشور آذربایجان، راه‌آهن از سوی این کشور تا آستارا کشیده شده است.

او ادامه داد: متأسفانه با توجه به خوش‌قولی جمهوری آذربایجان، ایران هنوز نتوانسته نسبت به ایجاد شبکه راه‌آهن در بندر آستارا اقدام کند.

این نماینده مجلس دهم، بابیان اینکه درحال‌حاضر بیش از 95 درصد عملیات ساخت راه‌آهن قزوین-رشت انجام‌شده است، گفت: دولت باید بداند که اتصال راه‌آهن شمال و جنوب به یکدیگر می‌تواند اثرگذاری اقتصادی داشته باشد در غیر این صورت عوایدی چندانی نخواهد داشت.

اتصال راه‌آهن قزوین رشت به بندر آستارا و سپس به جمهوری آذربایجان بخشی از برنامه ساخت کریدور خلیج فارس-دریای سیاه است که قرار است صادرات کشورهای شرق آسیا را به شرق اروپا و روسیه برساند. این مسیر ریلی ازنظر هزینه، زمان و ایمنی برتری فراوان ای به مسیر دریایی کنونی دارد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن آستارا راه آهن قزوین رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ به مناسبت فرارسیدن هفته کار و کارگر در جمع کارگران شرکت نفیس‌نخ اظهار کرد: اگر کارفرمایان بتوانند اعتماد نیروهای خود در محیط کار را فراهم کنند، به بهره‌وری بیشتری دست می‌یابیم.

وی تصریح کرد: ایجاد حس اعتماد، انتشار و ترویج روحیه اعتماد و صیانت از این اعتماد اصل کار است که این فضای صمیمی و اعتمادبخش در شرکت نفیس‌نخ مشهود است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به عملیات پهپادی و موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: موشک‌های ایران که راهی سرزمین‌های اشغالی شد به اقتدار کشور کمک کرد و امروز با عزت می‌توانیم حرف زیادی در عرصه جهانی داشته باشیم.

رفیعی آتانی افزود: جنگ که تمام شد برخی از سپاهیان به امام (ره) گفتند که دشمنی استکبار پایانی نخواهد داشت و باید خود را تقویت کنیم و ایشان به سپاه اعتماد کردند. در ادامه به دنبال ساخت تسلیحات نظامی افتادیم تا وابسته نباشیم و گروه شهید طهرانی‌مقدم وارد عرصه شدند و وارد تولید تسلیحات دفاعی شدیم و امروز این خلاقیت و ابتکار موجب اقتدار کشور شده است.

وی ادامه داد: به تدریج ظرفیت بسیار خوبی در سپاه ایجاد شد و در صنعت موشکی با حضور طهرانی‌مقدم‌ها به استقلال رسیدیم و امروز باید از این فرصت استفاده کرده و اسرائیل غاصب را سرجایش بنشانیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر (عج) با اشاره به قدرت‌نمایی نظامی ایران در در عملیات وعده صادق گفت: در این عملیات همه پایگاه‌های دشمن فعال، قدرت رهگیری و ماهواره‌ها روشن بود تا بتوانند از خود دفاع کنند؛ اما با همه دستگاه‌های پیشرفته که آسمان‌ها را رصد می‌کردند، نتوانستند با پهپادهای ما مقابله کنند.

رفیعی آتانی افزود: همین آمریکا که با جنگ آشنا است، به رژیم اسرائیل گفته بود ایران از خاک خودش به شما حمله نمی‌کند؛ اما تصور درستی از ما نداشت و امروز بر همگان اثبات شده که آنچه در ظاهر از آمریکا گفته می‌شود، با آنچه در میدان نبرد و واقعیت هست فاصله زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در اوج قدرت قرار داریم و آمریکا تصور درستی از قدرت ایران ندارد و هر چه‌قدر تلاش می‌کند روی پاهایش بایستد تا اوج قدرت ما را ببیند، باز هم از دیدن و درک واقعیت عاجز است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین وعده صادق را اخلاقی‌ترین جنگ در پیچیده‌ترین شرایط صحنه نبرد دانست و گفت: به این ترتیب در پیچیده‌ترین نبرد دنیا پیروز شدیم و در حالی که به بیمارستان، کودک، زن و سالمند حمله نکردیم و فقط مقر نظامی و ایستگاه جاسوسی را زدیم، دشمن مستأصل شد.

رفیعی آتانی با بیان اینکه قدرت دشمن برای ما قابل اندازه‌گیری است، اضافه کرد: با تسلیحات ته‌انباری خود دشمن را زدیم و گنبد آهنین ناکارآمد شد و در گام بعدی سرعت موشک‌های بالستیک را به رخ کشیدیم. رژیم اسرائیل برای اقناع افکار داخلی خود گفت ایران را می‌زنیم، اما آمریکا ترسید و پیام داد که اسرائیل این کار را نکن و همه این‌ها نمایانگر اقتدار ایران اسلامی است.

کد خبر 748903

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند