Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ایتالیا پس از فروریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنوای ایتالیا، از پذیرش ۵۰۰ میلیون یورو کمک پیشنهادی شرکت "اتوستراد پر لیتالیا"، سازنده پل بزرگراه سرباز زد. لوییجی دی‌مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، در این باره در شبکه فیسبوک خود نوشت دولت از شرکت اتوستراد پر لیتالیا "صدقه" دریافت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست‌وزیر ایتالیا این شرکت را مسئول سانحه می داند. دی‌مایو گفته است: «این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌درستی انجام نشده بود.» او خواستار لغو پروانه فعالیت این شرکت شده و اقدامات لازم را در این جهت به جریان انداخته است. دی‌مایو خواستار پرداخت کلیه خسارت‌ها شده و گفته است در این باره معامله‌ای انجام نخواهد شد. شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" اعلام کرده که حاضر است طی هشت ماه پل جدیدی در همین منطقه بسازد. این شرکت همچنین گفته است که ۵۰۰ میلیون یورو برای بازماندگان این حادثه و کسانی که در پی این حادثه خانه‌های خود را از دست داده‌اند اختصاص داده است. هنوز هم جست‌و‌جو برای یافتن قربانیان این حادثه، البته نه به شدت گذشته، ادامه دارد. مقامات شهر جنوا اما اعلام کرده‌اند که جست‌و‌جو برای یافتن زندگان از زیر آوار خاتمه یافته است. شنبه شب (۲۷ مرداد / ۱۸ اوت) جسد سه تن از افراد ناپدید شده  در کنار یک خودرو در زیر آوار پیدا شد. مقامات دولتی شمار کشتگان را ۴۳ تن اعلام کرد‌هاند. وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که ۱۳ نفر از کشتگان این حادثه خارجی بوده‌اند. بسیاری از مجروحان هنوز در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است.حضور صدها نفر در مراسم سوگواری در مراسم سوگواری برای کشتگان این حادثه در روز شنبه (۲۷ مرداد / ۱۸ اوت) صدها نفر شرکت کردند. سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، پس از مراسم سوگواری از این حادثه به عنوان "یک تراژدی غیرقابل قبول" نام برد. او گفت خواهد کوشید تا تحقیقات در این باره ادامه یابد و مسئولان این حادثه مجازات شوند. دولت ایتالیا اعلام کرده است که ۵/ ۲۸ میلیون یوروی دیگر، علاوه بر پنج میلیون یورویی که روز چهار‌شنبه (۲۴ مرداد / ۱۵ اوت) تعیین شده بود، به کمک‌های عاجل در ارتباط با این حادثه خواهد افزود. هنوز دلیل اصلی ریزش مرگبار پل بزرگراه "موراندی" در شهر جنوای ایتالیا روشن نشده است. شرکت "اتوستراد پر لیتالیا" که حدود سه هزار کیلومتر اتوبان را در ایتالیا نظارت میکند، هنوز حاضر نشده دلایل ریزش پل را اعلام کند. این شرکت اعلام کرده که عملیات بازرسی پل را طبق مقررات، هر سه‌ماه یک‌بار انجام می‌داده و علاوه بر این با کمک دستگاه‌های بسیار تخصصی آزمایش‌های اضافی نیز انجام می‌شده است. در حادثه روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد / ۱۴ اوت) حدود ۸۰ متر از پل معلق ۲۰۰ متری موراندی از ارتفاع حدود ۴۵ متری فروریخت. بیش از ۳۰ خودرو در لحظه فروریختن پل روی آن بودند که اغلب آنها زیر قطعات بزرگ بتون مدفون شدند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!

به گزارش ورزش سه، رحمان جعفری در بازی تراکتور و ذوب آهن روز متفاوتی را پشت سر گذاشت و برنامه تاکتیکی خاصی به او سپرده شده بود و در نقش یک بازیکن سازنده در خط حمله این تیم حضور داشت.

مهدی هاشم نژاد در این بازی روی دست بازیکن فیزیکی و بلند قامت تراکتور حضور داشت و برای توپ های سوم استارت می‌زد و رحمان جعفری با کنترل یا سابیدن توپ سعی می‌کرد این بازیکن را صاحب توپ کند، همچنین گوستاوو واگنین و ریکاردو آلوز با ضرب کمتری به توپ در نزدیکی این بازیکن حاضر می‌شدند تا توپ های دریافت شده از این بازیکن نزدیک محوطه دریافت کنند و با ضربه به دروازه یا ارسال پاس عمق تبدیل به موقعیت کنند.

عارف آقاسی اکثر توپ ها را یا با ارسال های بلند و یا به صورت زمینی و با فاصله زیاد در اختیار بازیکنان خط حمله تراکتور قرار می‌داد و خط هافبک ذوب آهن را از جریان بازی خارج کرده بود که محمد ربیعی برای مقابله با این تاکتیک هافبک های دفاعی خود را نزدیک به مدافعان وسط قرار داده بود و همین موضوع باعث شده بود تا بازیکنان کناری تراکتور فرصت های خوبی پیدا کنند.

جعفری در این مسابقه موقعیت های گلزنی خوبی هم داشت که ضربات او با بدشانسی در آستانه ورود به دروازه به مدافعان ذوب آهن برخورد کرد یا با واکنش های خوب پارسا جعفری همراه شد و نتوانست طعم گلزنی را در این بازی حذفی بچشد.

تراکتور در این مسابقه با رویکرد فنی متفاوت نسبت به بازی لیگ وارد شده بود و به خوبی توانست ذوب آهن را تحت فشار قرار دهد و اکثر دقایق بازی را صاحب توپ، میدان و موقعیت باشد.

دیگر خبرها

  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • چرا فرهاد مجیدی سرمربی‌گری تراکتورسازی را نپذیرفت؟
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!
  • شکایت از پورتو به خاطر مهدی طارمی!‏
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد