Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@05:58:52 GMT

خطر تصاحب مشاغل توسط هوش مصنوعی!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۰۶۹۴

خطر تصاحب مشاغل توسط هوش مصنوعی!

ایتنا - تحقیقات نشان می‌دهند هوش مصنوعی تا ده سال دیگر به بازیگری عمده در حوزه کسب و کار مبدل می‌شود.
نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۸ در اکثریت مشاغل موجود در جهان به طور گسترده از هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس پژوهشی که از طریق گفتگو با صاحبان مشاغل برتر در کشورهای توسعه یافته جهان صورت گرفته، یک سوم از این افراد گفته‌اند تردیدی ندارند که هوش مصنوعی تا ده سال دیگر به بازیگری عمده در حوزه کسب و کار مبدل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علاوه بر این، یک پنجم پاسخ دهندگان گفته اند انتظار دارند استفاده حرفه ای از خدمات واقعیت مجازی و دورکاری در خودروهای شخصی نیز طی این مدت به یک پدیده غالب در دنیا مبدل شود.

آنان می گویند تبدیل خودروهای امروزی به خودروهای خودران باعث خواهد شد تا افراد به جای رانندگی بتوانند وقت خود را به کارهای دیگری مانند مطالعه یا پیشبرد امور حرفه ای و شغلی اختصاص دهند.

تحقیق یادشده که توسط موسسه  TomTom Telematics صورت گرفته نشان می دهد ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند همراه شدن شرکت های تجاری و صاحبان مشاغل مختلف با این تغییرات شگرف و عمیق دشوار است و آنان باید بدین منظور به شدت تلاش کنند.

نیمی از این پاسخ دهندگان هم گفته اند اگر افراد حرفه‌ای نتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند از گردونه رقابت حرفه‌ای کنار گذاشته می‌شوند.

بر همین اساس شرکت های تجاری باید تلاش کنند تا فرایندهای خود را بر مبنای راه حل های جدید و دستاوردهای شگرف دنیای فناوری طراحی کنند و خود را با آنها سازگار کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هوش مصنوعی تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • مدیرعامل مس رفسنجان: مشخص شد مشکل تیم بازیکنان نبودند/ با نویدکیا در فصل آینده به دنبال تیمی خوب هستیم
  • مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند!