Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی در جلسه هم اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران  با بیان اینکه تهران در طول دهه های اخیر دو برنامه داشته که یکی از آنها از ابتدای سال ۸۸ تا ۹۲ و دیگری از سال ۹۲ تا ۹۷ بوده و در حال حاضر در حال تدوین برنامه پنجساله سوم هستیم، گفت: سال گذشته سیاست های کلی برنامه سوم تصویب و ابلاغ شد و شورا به شهرداری ۶ ماه فرصت داد که بر اساس این سیاست های کلی برنامه پنجساله سوم را تدوین کند که هنوز انتظار داریم تا پایان تابستان این برنامه تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان اینکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از وظایفی که قانون برای مدیریت شهرها پیش بینی کرده به آنها واگذار شده است، گفت: باید در ابتدای هر برنامه بلندمدت شهر بنویسیم که هنوز مدیریت یکپارچه شهری اتفاق نیفتاده و باید طی این پنج سال به گونه ای مدیریت کنیم که شهر به سمت مدیریت یکپارچه برود.

رئیس شورای شهر تهران اظهارکرد: باید برنامه های راهبردی از سطح محلات و مناطق شروع شود تا امکان تبدیل آن به یک برنامه عملیاتی وجود داشته باشد و باید در این برنامه ها به نگاه مردم اهمیت داده شود و از کلی گویی پرهیز کنیم.

وی حمل و نقل عمومی، تاب آوری، باغات، نوسازی بافت های فرسوده، آسیب های اجتماعی، عدالت، درآمدهای پایدار و بدهی های شهرداری را از جمله محورهایی دانست که باید در برنامه سوم شهر تهران به آن توجه شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر ۶ کمیسیون وجود دارد که ساختار شهرداری نیز بر همین اساس شکل گرفته، گفت: اما شهردار در حال حاضر ۹ معاون دارد که پیشنهاد ما کاهش معاونین به ۶ معاونت است. زیرا برخی از کمیسیون های ما با چند معاون سروکار دارند اما در حال حاضر برنامه بر اساس همین ساختار در حال تدوین است.

هاشمی با اشاره به اسناد بالادستی شهر تهران مانند طرح جامع پسماند، طرح جامع حمل و نقل عمومی، طرح بهسازی بافت فرسوده و... گفت: برای تدوین برنامه پنجساله باید به اسناد بالادستی نیز توجه کنیم تا برنامه پنجساله قابلیت اجرایی داشته باشد و با نگاهی عملگرا، اولویت ها بر رویکردها را تعریف کنیم.

وی از کارشناسان شهری درخواست کرد به جای کلی گویی، روی محورهای برنامه پنجساله دقت بیشتری کرده تا نقدها و راهکارهای دقیق تری ارائه کنند و مشخص شود به طور مثال برای کسب درآمدهای پایدار از چه منابعی تامین مالی کنیم یا برای کاهش زمان سفر و بهبود کیفیت خدمات رسانی در حوزه حمل و نقل چه راهکارهایی داشته باشیم.

کد خبر 4379578 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه پنجم توسعه شورای شهر تهران محسن هاشمی مردم علیه احتکار شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهر تهران نیروی انتظامی سازمان حج و زیارت سازمان محیط زیست بیمه سازمان تامین اجتماعی ترافیک سید محمد بطحایی حج تمتع مجلس شورای اسلامی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم

مهدی رمضانی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و از این تعداد، سه میلیون نفر کتاب به امانت گرفته و تراکنش داشته‌اند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یکی از برنامه‌های این نهاد را توسعه کتابخانه‌های سیار اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این مساله در مناطق حاشیه و روستایی داشته به گونه‌ای که تعداد کتابخانه‌های سیار از ابتدای دولت تاکنون از ۲۵ مورد به بیش از ۵۰ مورد افزایش یافته است.

رمضانی با بیان اینکه تکمیل کتابخانه‌های مرکزی اولویت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، گفت: برای دسترسی آسان به کتابخانه و عدالت در این حوزه، ایجاد کتابخانه‌های سیار در مکان‌های پرجمعیت که امکان احداث کتابخانه ثابت وجود ندارد مورد تاکید است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ خودرو در آینده نزدیک، تجهیز و به کتابخانه‌های سیار در کشور اضافه خواهد شد.

رمضانی افرود: سیاست کلی ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است، چرا که این کتابخانه‌ها سطح فرهنگی استان‌ها را تغییر خواهند داد، ضمن اینکه در سالجاری تکمیل و توسعه پروژه‌های کتابخانه‌ای از لحاظ سخت، افزاری و نرم‌افزاری در اولویت خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان