Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش هرچه بیشتر اعتبار صنعت هوایی کشور را در گرو ثبت نشان تجاری دانست.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی با اشاره به ضرورت ثبت نشان تجاری در حوزه هوایی، بیان کرد: برای تحقق این هدف، اقدام به تشکیل شبکه‌ای بزرگ در حوزه هوایی و هوانوردی خواهیم کرد تا در دل این شبکه، بتوان مجموعه ای از فعالان صنعت هوایی را دور هم جمع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تاسیس مجموعه‌ای به صورت شبکه‌ای بزرگ در راستای تشکیل علامت تجاری برای بیشتر شناخته شدن شرکت‌ها در داخل و خارج کشور به منظور توسعه بازار در این بخش را ضروری دانست و گفت: برای این کار نیز تاکنون اقدامات مختلفی داشته ایم اما این اقدامات کافی نیست و باید تلاش بیشتری برای رونق صنعت هوایی انجام شود.
وی همچنین با تاکید اینکه، بسیاری از پیشرفت‌های حوزه هوایی در چند سال اخیر رقم خورده است، افزود: به عنوان مثال ساخت هواپیما‌های 8 نفره، طراحی و ساخت پهپاد‌ها و افتتاح مرکز ملی نوآوری پهپاد‌ها با هدف توسعه صنعت هوایی در کشور مورد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.
رییس مرکز ملی فضایی معاونت علمی همچنین در ادامه، اولویت‌بندی نیازهای حوزه فضایی در کشور را برای تخصیص بودجه ضرورتی انکارناپذیر دانست.
منطقی در خصوص بودجه بخش فضایی کشور، گفت: برای تخصیص بودجه به بخش فضایی کشور باید حوزه‌های کاری این بخش اولویت‌بندی شده تا بودجه درستی به این بخش اختصاص یابد.
وی افزود: همیشه یک اشتباهی در بخش بودجه وجود دارد، هنگامی که ما می‌گوییم بخش تحقیقات، بودجه تحقیقاتی را با سایر بودجه‌ها در کنار هم می‌بینیم و اگر بودجه به طور عمومی زیاد شد، آن بخش تحقیقات هم زیاد می‌شود و اگر هم کم شد، آن نیز کم می‌شود.
به گفته منطقی، نخستین کاری که برای بیمه کردن بخش علمی و فناوری باید انجام دهیم این است که یک بودجه تحقیقات را جداگانه در نظر بگیریم. ممکن است که این بودجه کم باشد اما محققان بر اساس همین بودجه برنامه‌ریزی می‌کنند.
دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد:اگر این دو اتفاق بیافتد، پیشرفت دستاوردهای فضایی و هوایی در کشور نسبت به وضعیت فعلی خیلی بالاتر خواهد شد.
** 1836 **1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي صنعت هوايي كشور اعتبار منطقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «رخنه» توان علمی و دفاعی کشور در صنعت هوافضا را به رخ می‌کشد
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی