Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر حاج کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده توسط اداره کل دامپزشکی و کشتارگاه صنعتی دام زنجان مروارید و کشتارگاه شهرستان ابهر برنامه‌ریزی‌های ویژه برای حفظ سلامتی شهروندان زنجانی در دستور کار است.

وی از فعالیت ۲۸ اکیپ ثابت و سیار برای بازرسی ویژه عید سعید قربان در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بازرسی بهداشتی و شرعی بعد از کشتار در منازل توسط اکیپ‌های سیار دامپزشکی در روز عید از ساعت هفت صبح الی ۱۲ ظهر انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۱۲ خواستار حضور دامپزشک و کارشناس مذهبی در محل ذبح باشند و این خدمات رایگان عرضه می‌شود.

حاج کاظمی تصریح کرد: در راستای تأیید سلامتی دام‌ها ۱۳ دامپزشک، ۲۷ بازرس و کارشناس بهداشت گوشت و ۸ ناظر شرعی در عید قربان فعال خواهند بود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: قبل از ذبح نیز معاینات لازم صورت می‌گیرد و این بازرسین در کشتارگاه‌ها مستقر خواهند شد و مردم می‌توانند در صورت نیاز به این بازرسین مراجعه کنند و در کشتارگاه‌ها هم معاینه‌های فنی و بهداشتی و نظارت شرعی انجام می‌شود و خود کشتارگاه‌ها نیز در این زمینه همکاری خواهند کرد.

حاج کاظمی به مردم توصیه کرد با توجه به وجود بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و امکان شیوع آن، مردم باید ازلحاظ کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها، نکات موردنظر را رعایت کنند. 

وی ابراز کرد: مردم بهتر است ذبح را در کشتارگاه‌ها انجام دهند و در حین خُرد کردن گوشت افراد دستکش استفاده کرده و از ذبح دام در معابر عمومی خودداری کنند.

کد خبر 4379677

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی عید سعید قربان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر روز خبرنگار کرمانشاه بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده است و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.   محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می کرد اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.   وی بیان کرد: در پی گشتهای مشترک و تشدید بازرسی ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.   مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد و سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.   صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد پروانه کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان