Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:27:09 GMT

جابجایی مسافر در راه آهن یزد 15 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۲۳۰

جابجایی مسافر در راه آهن یزد 15 درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - مدیرکل راه آهن یزد می گوید: امسال با توجه به تکمیل ظرفیت قطار و ثابت بودن آمارها، جابجایی مسافر 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

سید مصطفی داوودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد مسافرت ها با اشاره به چهار تخته شدن و افزایش کیفیت واگن ها از استقبال مردم برای سفر با قطار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این عوامل موجب شد تا ظرفیت قطار در مسیر یزد به مقصدهای مورد نظر همیشه تکمیل باشد.
وی عمده مسافرت را از مبدا یزد به ایستگاه تهران با 68 درصد ، مشهد با 20 درصد ، بندرعباس با هفت درصد و تعدادی هم به مقصد زاهدان ذکر کرد.
به گفته رئیس مرکز هماهنگی امور مناطق راه آهن کشور مستقر در یزد، قیمت بلیط از سال 93 - 94 چندان افزایش نداشت و سال 1397 تقریبا به دلیل انباشت هزینه ها، قیمت ها حدود 20 درصد رشد داشت که از سوی بخش خصوصی اعمال می شود.
داوودی ادامه داد: راه آهن دخالتی در تعیین قیمت ها ندارد و نرخ های بخش خصوصی و مالکان واگن ها براساس افزایش هزینه هاست، زیرا قیمت واگن ها بر اساس ارز محاسبه می شود، با این وجود افزایش قیمت ها هم در کمیته نرخ گذاری باید مصوب شود.
وی خاطرنشان کرد: البته در حوزه حمل بار از سال 1392 تاکنون افزایش هزینه ها و قیمت ها اعمال نشده است.
مدیرکل راه آهن یزد در ادامه با بیان اینکه این مجموعه بالاترین عملکرد را در کشور دارد، افزود: این استان با وجودی که تنها هفت درصد امکانات راه آهن را دارد، پارسال 36 درصد حجم جابجایی های راه آهن کشور مربوط به یزد است.
به گفته وی در سه ماهه امسال هم پنج میلیون و 683 هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله ها در راه آهن بارگیری و تخلیه شد.
این مسئول ادامه داد: از این میزان چهار میلیون و 425 هزار و 884 تن مواد معدنی ،کنستانتره و گندله از مبادی سنگ آهن مرکزی ایران بافق، گندله سازی اردکان و مجتمع معدنی و صنعتی چادر ملو شهرستان اردکان بود که بارگیری شد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در همین زمان ، 9 درصد رشد دارد.
داوودی یادآور شد: این مجموعه در تن کیلومتر بارخالص حمل شده نیز 14 درصد و در تن کیلومتر مبدا ـ مقصد ، سه درصد افزایش عملکرد داشت و از این لحاظ امسال رتبه نخست ملی را به خود اختصاص داد.
1968/2047

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه آهن افزايش مسافر يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • ◄ سهم 8 درصدی راه آهن در جابجایی بار