ترامپ به واسطه زور ادعای برحق بودن می کند
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۶۷۷۹
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جوادی آملی در دیدار قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه گفت: موشک برای خارج و بکاء سفارش داخل است.
وی افزود: خدا به کسی که به جز گریه و اشک و آه چیزی ندارد، رحم کند.
این مرجع تقلید جهان شیعه گفت: متاسفانه راه فراموش شده و راه را گم کرده ایم.
جوادی آملی اضافه کرد: مادامی که ما در مسیر باشیم، هیچ نگرانی نیست؛ آب کُر آلوده نمی شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی گفت: کشور ما خون و شهید داده است و بدانید این کشور را شهدا پاک کردند و رودخانه رحمت الهی در این کشور جاری است.
این مرجع گفت: موش فقط ذخیره و پس انداز می کند، اما کبوتر ها می بخشند و آزادند و تلاش و کار برای روزی خود به کار می بندند.
وی با طرح این سوال که چرا نگذاشتند غدیر شکل بگیرد، افزود: علت این جلوگیری از شکل گیری غدیر آن است، که حضرت امیرالمومنین(ع) می فرمودند، که اگر من بیایم از حلقومشان بیرون می کشم در می آورم، من اخرجت الحلقوم.
جوادی آملی با بیان این که شیطان حرف های تکراری می زند و هر روز در حال وسوسه است، گفت: پس واعظ هم باید هر روز وعظ و نصیحت کند.
وی با بیان این که می گویند ١٥ میلیون پرونده قضایی داریم، گفت: این یعنی ٦٠ میلیون با هم دعوا می کنند.
این مرجع تقلید افزود: اگر گوهر ذات عالم آلوده شد دیگر پاک نمی شود، زمین پاک، میوه پاک می دهد.
وی با اشاره به مکتب فکری رئیس جمهور آمریکا گفت: مکتب ترامپ می گوید، چون من زور دارم، حق نیز دارم.
جوادی آملی گفت: این مکتب آن ها است، جاهلیت هم یعنی همین، که خود را به دلیل این که قدرت داری بر حق بدانی.
وی افزود: اما ما در مقابل عدل داریم، حق داریم، با درندگی کاری نمی توان کرد، این ها معتقدند که حق با آن ها است، اما فقط عدل کارگشا است.
کد خبر 4379855منبع: مهر
کلیدواژه: آیت الله جوادی آملی ایالات متحده آمریکا مرجع تقلید شیعیان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر احتکار شهرکرد گرگان مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی تبریز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۶۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کدام فیلمهای سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، فیلمهای سینمایی با محوریت کار و کارگر که در طبقهبندی ژانر اجتماعی قرار میگیرد، همواره با اقبال مخاطب مواجه بوده است، فیلمهایی که افزونبر تصویر کردن دغدغه و روزگار پر محنت این قشر تلاشگر، در دل قابهای سخنگوی خود روایتگر آسیبهای اجتماعی نیز بودهاند.
گرچه سینمای کارگری در ایران بهدنبال سینمای نئورئالیسم ایتالیا پیش از وقوع انقلاب اسلامی کلید خورد، اما دیری نپایید که با گذشت سالهای نه چندان طولانی از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سینمای کارگری رنگ بیشتری به خود گرفت؛ سینمایی که گذشته از سهراب شهیدثالث و کامران شیردل تا پیش از نیمه دوم دهه ۵۰، خسرو سینایی، عباس کیارستمی، رخشان بنیاعتماد، کیانوش عیاری، ابوالفضل جلیلی، اصغر فرهادی و سعید روستایی را در دایره مهمترین فیلمسازان خود از بعد از وقوع انقلاب میبیند.
در کنار فیلمهایی چون «نگهبان شب» و «جنگ جهانی سوم» از رضا میرکریمی و هومن سیدی که مهمترین نمایندههای آثار کارگری اخیر سینمای ایران شمرده میشوند، از «بهآهستگی» مازیار میری، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» وحید جلیلوند، «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن، «شیفت شب» نیکی کریمی، «پنج ستاره» مهشید افشارزاده و «ساعت ۵ عصر» مهران مدیری میتوان از دیگر آثار عرصه یادشده یاد کرد.
همچنین مجید مجیدی با «آواز گنجشکها»، علی رفیعی با «آقا یوسف»، بهرام توکلی با «اینجا بدون من»،جمشید محمودی با «چند متر مکعب عشق»، احمدرضا معتمدی به واسطه «آلزایمر» و منوچهر هادی بهواسطه «کارگر ساده نیازمندیم»، از جمله دیگر کارگردانانی هستند که با ساخت فیلمهای یادشده در تولید آثار سینمای کارگری دستی بر آتش داشتهاند.
البته پیداست که در برخی از آنها نظیر «جدایی نادر از سیمین»، نقش کار و کارگر، محوری و موضوع اصلی نیست اما به نوبه خود بر آن بودند تا ادای دینی به این صنف آسیبپذیر جامعه داشته باشند.
به هر روی سینمای ایران به واسطه دغدغه و ذوق سینماگرانش همواره بر آن بوده تا در کنار سایر متعلقات آثار اجتماعی، موضوعات کار و کارگری را نیز به کانونی از تصاویر قصهگو بدل کند. که در این زمینه گامهای خوبی نیز برداشته است.
انتهای پیام/
کیانوش رضایی کد خبر: 1229134 برچسبها کارگران اخبار سینما