Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سمن ها را از ارکان اصلی توسعه پایدار کشور برشمرد و گفت: سمن‌ها می‌توانند با تقویت بنیه تخصصی خود از افتادن در دام پوپولیسم محیط زیستی پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا ژیلا مهدی آقایی در سمینار آموزشی روش‌های نوین تسهیل‌گری و توانمندسازی مجموعه‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست در قزوین اظهارکرد: تشکل‌های غیر دولتی بدون وابستگی به دولت به صورت داوطلبانه برای دستیابی به اهداف مشترک و مشخصی فعالیت می‌کنند و این تشکل‌ها باید فاکتورهایی مانند قانونمندی، برنامه داشتن، مسئولیت‌پذیری، حس مشارکت و هویت مستقل و مشخص داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر تشکلی با این رویکرد فعالیتش را آغاز کند بدون هیچ وابستگی می تواند موفقیت خود را تضمین کند.

آقایی افزود: اگر مسئولان دولتی از تشکل‌ها در تصمیم‌گیری کمک نگیرند منجر به مطالبه‌گری بی‌پایه و اساس و سرخوردگی آنها می‌شود و دولت‌ها باید این سرمایه بی‌هزینه را به عنوان جامعه مدنی جدی بگیرند. چون هرگونه حل مشکلات  در حوزه محیط زیست بدون نقش آفرینی سمن‌ها و جامعه مدنی امکان‌پذیر نیست.

وی خطاب به تشکل‌های محیط زیستی اعلام کرد: «با تقویت بنیه تخصصی از افتادن در دام پوپولیست محیط زیستی پرهیز کنید. چون اعتراض‌های بدون پشتوانه تخصصی جدی گرفته نمی‌شود و ارزیابی دوره‌ای از عملکرد خودتان داشته باشید. حیف است این همه پتانسیل عاشق و خوب خدای ناکرده در دام‌های نامناسب بیافتد و بخواهد شما را عقب براند و فعالیت‌هایتان دیده نشود.»

این مقام مسئول در ادامه گفت: شما به عنوان ارکان اصلی توسعه پایدار می‌توانید نقس بسزایی در حوزه محیط زیست داشته باشید و با توانمندسازی خودتان کمک اصلی در تغییر و توسعه پایدار کشور باشید.

آقایی تاکید کرد: دفتر مشارکت مردمی یک برنامه چهار ساله استراتژیک و عملی تدوین کرده که خوشبختانه برنامه خوبی است و این برنامه روی پورتال سازمان قرار گرفته و از هر گونه نقطه نظرات دیگران استفاده می‌کنیم.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارکرد: توانمندسازی سمن‌ها یکی از برنامه‌های مداوم ماست که در سال ۹۷ ادامه خواهد داشت به طوری که کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی در کل ‌کشور برگزار خواهد شد. در برنامه چهارساله، به ارتباطات بین بخشی هم توجه شده است، چون به آن احتیاج داریم و باید تقویت کنیم . خوشبختانه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها از آن استقبال کردند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست آقایی در پایان اعلام کرد: ۲۲ ذی‌نفع برای دفتر مشارکت مردمی تعریف شده است و این دفتر در جلب مشارکت عامه مردم هم فعالیت دارد چرا که عامه مردم از  مهمترین ذی‌نفعان ا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سازمان حفاظت محیط زیست سمن های محیط زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پاکسازی محیط زیست روز سه شنبه و به مناسبت هفته زمین پاک در ملارد برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملارد در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش که با همکاری ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش آموزان، شهروندان و دوستداران محیط زیست انجام شد، افزود: ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و همچنین هم افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

مهناز مدیریان ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سالجاری «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور شهروندان و همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری ملارد به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

کد خبر 6087037

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور