Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:50:04 GMT

سه تصویرگر ایرانی نامزد معرفی به جایزه اندرسن ۲۰۲۰ شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۵۹۳۰

سه تصویرگر ایرانی نامزد معرفی به جایزه اندرسن ۲۰۲۰ شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه اینترنتی شورای کتاب کودک در این زمینه در یادداشتی عنوان داشته است: گروه بررسی تصویر شورای کتاب کودک برای پیشنهاد نامزد ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن، با برگزاری جلسات متعدد به بررسی آثار و سوابق تصویرگران کتاب کودک پرداخت؛ در مرحله نخست به فهرستی شامل بیست‌وپنج تصویرگر، در مرحله بعدی بررسی به فهرستی شامل هفده تصویرگر و در آخر به فهرست پنج تصویرگر دست‌یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درنهایت برای انتخاب تصویرگر برتر گزارشی دقیق از بررسی‌ها از سوی نماینده گروه، در جلسه داوری با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه کتاب‌های تصویری و ادبیات کودک ارائه شد. جلسه داوری و انتخاب نامزد جایزه اندرسن ۲۰۲۰ با حضور آقایان علی بوذری (تصویرگر، مدرس دانشگاه و مدیرعامل انجمن تصویرگران)، پژمان رحیمی زاده (تصویرگر، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تصویرگران) کیانوش غریب پور (تصویرگر، مدیر هنری و از اعضا هیئت‌مدیره انجمن تصویرگران)، مسعود ناصری (کارشناس و مدرس ادبیات کودکان، عضو شورای کتاب کودک، مؤسس موزه عروسک و فرهنگ ایران و موزه عروسک‌های ملل)، و خانم‌ها شهره یوسفی (کارشناس ادبیات کودک، عضو گروه بررسی تألیف و داور جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶)، مانلی منوچهری (تصویرگر، مدرس دانشگاه، عضو انجمن تصویرگران)، سحرترهنده (عضو گروه بررسی تصویر، عضو هیئت‌مدیره شورای کتاب کودک و داور جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۲-۲۰۱۴)، ماندانا رضوی زاده (کارشناس تصویر، عضو گروه بررسی تصویر، عضو کمیته نقد و بررسی شورای کتاب کودک)، شادی هاشمی (کارشناس تصویر، هماهنگ‌کننده گروه بررسی تصویر) وجمعی از اعضا گروه تصویر شورای کتاب کودک برگزار شد.

در این جلسه داوری که ساعت‌ها به طول انجامید، بحث و تبادل‌نظر بسیاری بر روی آثار و سوابق تصویرگران صورت گرفت و درنهایت با اکثریت آرا سه تصویرگر برترهداحدادی، فرشید شفیعی و علیرضا گلدوزیان به‌عنوان تصویرگران راه یافته به فهرست کوتاه شورای کتاب کودک برگزیده شدند.

نامزد منتخب بخش تصویرگری جایزه هانس کریستسن اندرسنِ شورای کتاب کودک از میان این سه تصویرگر، متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتنی است که دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل ادبیات کودکان) را هر دو سال یک‌بار به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که چندین دهه به شکل حرفه‌ای در ادبیات کودک تلاش کرده باشند و همچنین خالق آثاری بدیع، اصیل و هنرمندانه باشند و از همه مهم‌تر، سهمی مؤثر و پایدار در پیشبرد ادبیات کودک داشته باشند؛ اهدا می‌کند.

در دوره‌های گذشته فرشید مثقالی، نسرین خسروی، محمدعلی بنی اسدی و پژمان رحیمی زاده تصویرگرانی بودند که به عنوان نامزدهای بخش تصویر جایزه جهانی اندرسن معرفی شدند. در این میان فرشید مثقالی (معرفی‌شده از سوی شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) تنها برنده ایرانی جایزه هانس کریستین اندرسن است و محمدعلی بنی اسدی و پژمان رحیمی زاده به فهرست پنج تصویرگر برتر جهان راه پیدا کردند.

کد خبر 4381243 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان تصویرگری شورای کتاب کودک مردم علیه احتکار ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صنایع فرهنگی بازار نشر گردشگری معرفی کتاب کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابخانه انقلاب اسلامی ایران ادبیات جهان بازار کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس

این برنامه ها‌ی تلویزیونی شامل برنامه‌های ۲۰ دقیقه‌ای تبلیغی و پاسخ به ۱۶ سوال از برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و حمایتی است.

روز یک شنبه هم برنامه مناظره این دو نامزد انتخابات در قالب پاسخ به ۸ رویکرد مختلف در قالب ۳ برنامه یک ساعتی تهیه می‌شود.

این برنامه‌های تولید شده قرار است از روز پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت از شبکه استانی هر روز چند نوبت پخش شود.

انتخابات میان دوره‌ای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه استان همدان و در شهرستان ملایر «حسین احمدی» و «احمد آریائی‌نژاد» با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر، حجت الاسلام احد آزادیخواه به عنوان منتخب اول حوزه انتخابیه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تلویزیونی نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟