Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-28@22:07:21 GMT

اجباری شدن سربازی برای دختران در یک کشور عربی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۶۴۵۲

ایرنا : تارنمای مغربی«هسپرس » نوشت: مقام های مغربی مدت زمان خدمت سربازی را ۱۲ ماه اعلام کرده اند. زنان متاهل یا افرادی که مشکل جسمی داشته باشند از خدمت سربازی معاف هستند.

بحث اجباری شدن خدمت سربازی که از چندی پیش مطرح شده بود، با واکنش های متفاوتی از سوی جوانان این کشور مواجه شده است .بسیاری از آن ها می گویند در حالی که شغل دولتی پیدا نمی شود، رفتن به سربازی بی فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمت سربازی دختران مغرب

در سال 1966 برای نخستین باردر مغرب ، خدمت سربازی اجباری اعلام شد و آن زمان کسانی که می خواستند کارمند موسسات دولتی شوند، باید قبل از آن به خدمت سربازی می رفتند .مدت سربازی آن زمان 18 ماه بود اما بعدها مدت آن کاهش یافت.

در دهه هشتاد و نود قرن گذشته، علاوه بر متقاضیان کار در ادارات دولتی ، کسانی که ترک تحصیل می کردند نیز می بایست به خدمت سربازی می رفتند آن زمان مدت خدمت به 12 ماه کاهش یافته بود.

خدمت سربازی در مغرب در سال 2007(1386) لغو شده بود. برخی رسانه ها از احتمال آمادگی مغرب برای مقابله با جبهه پولیساریو خبر داده اند.چندی پیش و پس از آنکه رباط نیروهای جبهه پولیساریو را به تحرک نظامی در مرزها متهم کرد، اخباری مبنی بر بازگردانده شدن جنگنده های مغربی از جنگ یمن منتشر شد.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد به مردانی که در سن جنگیدن قرار دارند اما در خارج از اوکراین زندگی می‌کنند خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دولت اوکراین اعلام کرد به مردان اوکراینی خارج از کشور که در سن سربازی قرار دارند، خدمات کنسولی ارائه نخواهد کرد.

مقامات اوکراینی تا کنون گام‌های زیادی برای افزایش تعداد سربازان ارتش این کشور برداشته‌اند و اخیراً گشت‌های مرزی را شدیدتر کردند تا سربازان فراری را که قصد گریز از کشور دارند، بازداشت کنند.

حال کی‌یف طرحی اعلام کرده که هدف آن مردان اوکراینی خارج از این کشور است. دولت اوکراین اعلام کرد سفارتخانه‌های این کشور از صدور پاسپورت جدید و ارائه دیگر خدمات کنسولی به افرادی که در سن سربازی قرار دارند، خودداری خواهد کرد.

با آغاز جنگ اوکراین، کی‌یف مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد؛ اما در آن زمان برخی افراد در خارج از مرزهای اوکراین بودند و بسیاری هم تا کنون به روش‌های غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در این باره گفت: «امروز کسانی هستند که در سن سربازی قرار دارند و با خروج از کشور، نشان داده‌اند که برای آن ارزشی قائل نیستند. بعد این‌ها می‌آیند و می‌خواهند از همین کشور خدمات بگیرند. این طور که نمی‌شود. کشور ما در جنگ است.»

در حال حاضر حدود ۸۶۰ هزار مرد اوکراینی در خارج از مرزهای این کشور در اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند. هدف کی‌یف از محروم‌کردن آن‌ها از خدمات کنسولی این است که بخشی از کمبود نیروی نظامی خود را جبران کرده و آن‌ها را وادار به بازگشت به اوکراین کند. با این حال، منتقدان این طرح باور دارند چنین اقداماتی نتیجه محسوسی در تعداد سربازان ارتش نخواهد داشت و تنها دستاورد آن ایجاد تفرقه میان اوکراینی‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی مغربی‌ها + فیلم
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟