Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:24:08 GMT

سهمیه کود پاییزه چاراویماق بیش از پنج هزار تن است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۱۳۱

سهمیه کود پاییزه چاراویماق بیش از پنج هزار تن است

به گزارش ایرنا، ناصر نوروزی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی کمیته توزیع کود شیمیایی پاییزه سال زراعی 98-97 چاراویماق افزود: این جلسه در راستای هماهنگی و تعامل بیشتر عوامل ذیربط توزیع کود شیمیایی با حضور کارگزاران توزیع و ارگان های مدیریتی و نظارتی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: ابلاغ سهمیه های تخصیصی و نحوه عملکرد کارگزاران به خرید و حمل به موقع میزان کودهای شیمیایی اوره و فسفاته سهمیه پاییزه شهرستان از مهمترین دستورات این جلسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی افزود: سهمیه کود پاییزه شهرستان با فعالیت موثر کارگزاران و همکاری مثبت خدمات حمایتی در راستای تامین به موقع کود در شهرستان تحقق خواهد یافت.
وی ادامه داد: تامین نهاده های کشت (کود و بذر) از وظایف اصلی مدیریت کشاورزی شهرستان بوده که با برنامه ریزی های انجام شده مشکل خاصی در تامین میزان بذر و کود در شهرستان وجود نخواهد داشت.
چاراویماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان شرقی پوست جنوب شرقی فرآورده های لبنی کود رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

کد خبر 6089969

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان