Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،فرشید علیزاده روز سه شنبه در نشست قطبی بررسی مشکلات و راه کارهای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان افزود: این طرح با هدف ارتقای دانش و مهارت در حوزه مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس دوره اول متوسطه ویژه پایه هشتم عملیاتی شده است.
وی بیان داشت : مشارکت دانش آموزان در اجرای این طرح مهم در مدارس منجر به افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد به نفس در آنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی دانش آموزان ، اصلاح نگرش درراستای جمع گرایی و کارگروهی ، افزایش مهارتهای کارگروهی و مشارکتی ایجاد سازوکار تشویقی برای حمایت از ابتکارات جمعی دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی 97-96 ، این طرح در 60 کلاس پایه هشتم البرزاجرا شد، خاطرنشان شد: 2 هزار و 100 دانش آموزاین استان تحت پوشش طرح مشارکت اجتماعی قرار گرفتند.
وی یادآورشد: برای سال تحصیلی آینده ، 100 کلاس پیش بینی شده است تا 3 هزار و 500 دانش آموز پایه هشتم دوره اول متوسطه آموزش ببینند.
رئیس اداره مراقبت دربرابرآسییب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش البرزنیز در این نشست براجرای مطلوب طرح مشارکت اجتماعی در مدارس تاکید کرد و اظهارداشت: این طرح ارتقای توانمندی های دانش آموزان درزمینه شیوه های همیاری اجتماعی و ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان را در پی دارد.
عزیز چابکی بیان داشت: مهارت های زندگی برای دانش آموزان می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد و دراین میان باید بتوانیم به دانش آموزان مهارت نه گفتن، تصمیم درست گرفتن، دوست یابی مناسب و سبک زندگی ایرانی-اسلامی را به دانش آموزان بیاموزیم تا آنها دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای نسل آتی است، یادآورشد: دانش آموزان در سلامت و نشاط جامعه تاثیر گذار خواهند بود به همین دلیل باید بخش مهمی از فعالیت های آموزشی – حمایتی به سوی این حوزه مهم سوق داده شود.
وی تصریح کرد: هر اندازه اولیا در کنار مدرسه در طرح ها و برنامه های مدرسه مشارکت جدی تری داشته باشند در تربیت نسل آتی موفق تر بوده و آسیب های اجتماعی به همان اندازه کاهش می یابد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی البرز هم در این نشست اظهارداشت: برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان و در راس آنها آموزش و پرورش هستیم چرا که این نهاد نقش و تاثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان دارد.
مژگان رضازاده با اشاره به اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای نسل آتی است، تصریح کرد: دانش آموزان در سلامت و نشاط جامعه تاثیر گذار خواهند بود و بخش مهمی از فعالیت های آموزشی – حمایتی البرز باید به این طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه دانش آموزان معلمان و مربیان را به عنوان الگوهای خود انتخاب می کنند، اضافه کرد: مربیان باید در ارتقای سطوح مختلف علمی و فرهنگی دانش آموزان بویژه ایجاد انگیزه و مسئولیت پذیری در بین شاگردان خود بکوشند.
وی یادآورشد: با توجه به تاکید مقام رهبر معظم انقلاب در توجه به کاهش آسیب های اجتماعی در حال حاضر اولویت اصلی دولت برنامه ریزی در جهت کاهش این آسیب ها است.
وی آموزش مهارت های ارتباطات اجتماعی سالم و مهارت های تاب آوری به دانش آموزان خانواده های طلاق یا در معرض خطر طلاق را ضروری دانست و ادامه داد: خانواده اصلی ترین و مهمترین جایگاه تربیتی است و پس از آن مدرسه این نقش مهم و موثر ایفا می کند.
وی خاطر نشان شد: دانش آموزان امانت های در اختیار ما هستند که باید به خوبی برای تربیت و آموزش آنها برنامه ریزی کنیم ودغدغه و مشکلات آنها را مورد توجه قرار دهیم تا نسلی توانمند و بانشاط را برای آینده آماده کنیم.
در این نشست که روسای ادارات مراقبت آموزش و پرورش و کارشناسان بهزیستی استانهای البرز، سمنان ، قم ، شهرستانهای استان تهران و شهرتهران حضور داشتند، نقاط قوت و ضعف طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت و برای طرح در نشست کشوری با هدف اصلاح شیوه نامه آن در مدارس ارائه شد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اعتماد به نفس دانش آموزان رهبر معظم انقلاب سرمایه گذاری مدرسه رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟

ایرج شاه ملکی، با بیان اینکه هدف مدارس از راه دور پوشش تحصیلی «دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل» است گفت: دانش‌آموز زیر ۱۸ سالی می تواند در مدارس از راه دور ثبت نام کند که مجوزی با عنوان «کمیسیون خاص» با توجه به شرایط جسمی، روحی، مالی، بیماری، دوری راه و صعب العبور بودن مسیر، داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحصیل در مدارس از راه دور برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال واجب التعلیم راحت نیست، محدودیت دارد و منطقه یا آموزش و پرورش باید تاییدکننده شرایط دانش آموز باشد افزود: برای دانش آموز بالای هجده سال تحصیل در مدارس از راه دور هیچ ممنوعیتی ندارد.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش در خصوص تحصیل دختران ازدواج کرده نیز ادامه داد: این افراد می توانند در شیفت عصر مدارس دولتی، از راه دور، بزرگسالان تحصیل کنند. همچنین آیین نامه اجرایی هم به آن ها اجازه داده با رعایت ملاحظاتی در مدارس روزانه ادامه تحصیل دهند.

شاه ملکی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برای سه ترم، ثبت نام و همچنین نیم سال تحصیلی داریم گفت: برای ترم مهر ماه، بهمن و دوره تابستان امکان ثبت نام برای دانش آموزانی که شرایط ثبت نام دارند، وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدرک مدارس از راه دور همچون مدرک مدارس عادی است عنوان کرد: حتی قبولی تحصیل دانش آموزان از راه دور را در رشته پزشکی نیز داشته‌ایم.

مدیر آموزش الکترونیکی و از راه دور وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که نیروی آزاد «گزینش شده»، ملاک فعالیت معلمان در این مدارس است.

شاه ملکی اظهار کرد: شهریه ثابت هرسال نسبت به سال قبل تغییر می‌کند، مبلغ سال تحصیلی جاری، ۲۴۰ هزار تومان بابت «شهریه ثابت» در سراسر کشور اعلام شده بود اما «شهریه متغیر» واحد درسی به خود استان‌ها واگذار شده که براساس شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تعیین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند