Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@04:06:06 GMT

عید قربان؛ روز قربانی کردن هوای نفس به شوق بندگی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۶۶۹۶۷

عید قربان؛ روز قربانی کردن هوای نفس به شوق بندگی

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی المهدی(عج) زاهدان اقامه شد، گفت: عید سعید قربان، از بزرگترین اعیاد مسلمین است، عیدی که در حقیقت، عید بندگی است.
وی ادامه داد: در چنین روزی، حضرت ابراهیم(ع) بندگی را تا به آنجایی می‌رساند که حاضر می‌شود برای اطاعت از حکم پروردگارش، فرزندش را به قربانگاه ببرد؛ این روز را گرامی می‌داریم تا هر سال هوای نفس خود را به شوق بندگی در پیشگاه خداوند قربانی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه زاهدان بیان کرد: عید قربان تبلور از خود گذشتگی است، عید مردانگی و فداکاری در میدان آزمایش الهی است، عیدی است که باید هرسال تکرار شود، تا هربار به خودمان برگردیم و ببینیم کجاییم.
وی افزود: یکی از اعمال بسیار مهم در روز عید قربان، سر دادن گلبانگ تکبیر است، گلبانگی که گویا، کوبنده و محکم باشد، به طوری که از یک‌سو قلب ستمدیدگان را شاد کند و از سوی دیگر، بر کاخ ستمگران لرزه بیندازد و آنان را از فکر ضربه زدن به اسلام ناامید کند.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه در روایات تأکید بسیاری روی تکبیر گفتن در روز عید شده است، ادامه داد: اگر دیروز حضرت ابراهیم (ع) در برابر فرعون‌ها تکبیر می‌گفت، امروز ما نیز باید در برابر فرعون‌های زمان و ترامپ‌ها تکبیر بگوییم.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن تبریک عید سعید قربان از مسئولان خواست تا با همت بیشتری پیگیر مشکلات مردم باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا عید قربان هوای نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۶۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس قربانی داد

فرشاد احمدزاده که علیرغم مصدومیت قدیمی در جدال مقابل استقلال ملاثانی برای این تیم به میدان رفت، اکنون با تشدید مصدومیتش وضعیت مبهمی برای حضور در تهران و همراهی این تیم خواهد داشت.

 احمدزاده که در انزلی و دیدار مقابل ملوان دچار آسیب دیدگی شده بود، مقابل استقلال ملاثانی و دیدار حذفی نیز در ترکیب تیمش به میدان رفت و در نهایت طلایی‌پوشان موفق شدند با شکست حریف خود، راهی مرحله بعدی این جام شوند.

اکنون، اما این هافبک تکنیکی با تشدید مصدومیتش پیگیر مراحل درمانی خود است و امروز نیز باید MRI بدهد تا وضعیتش مشخص شود. سپاهان قرار است روز ۱۲ اردیبهشت در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ مقابل پرسپولیس و در استادیوم آزادی قرار گیرد و باید دید احمدزاده قادر خواهد بود شرایط بازگشت را برای خود شکل دهد یا با بدشانسی این دیدار حساس را از دست خواهد داد.

احمدزاده که سابقه حضور در پرسپولیس را در کارنامه دارد، طی فصول اخیر و بعد از جدایی از این تیم، نمایشی موفق برابر سرخ‌ها در ترکیب تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان داشته و توانسته موفق به گلزنی نیز شود و برای این بازی نیز انگیزه زیادی دارد. او بعد از انجام ام آر آی باید مراحل درمانی خود را پشت سر بگذارد و در انتظار پاسخ پزشکی برای احتمال حضور و همراهی تیمش در این بازی باشد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • ببینید | گیاه مرگباری که باعث خودکشی کردن قربانی می‌شود!
  • سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس قربانی داد
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟