Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- ابوبکر البغدادي از پيروانش خواست دست از تلاش نکشند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، پس از انتشار اخبار ضد و نقيض در باره کشته و يا زخمي شدن ابوبکر بغدادي سرکرده داعش، حالا اين گروه تروريستي نوار صوتي منتسب به رهبر خود را منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز، ابوبکر البغدادي سرکرده (تروريست هاي) داعش در نخستين بيانيه اي که تقريبا در يک سال اخير منتشر کرده است از پيروان خود خواست با وجود مشکلات به ايستادگي (ادامه حملات تروريستي) ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش خبرگزاري رويترز در اين پيام صوتي گفته شده، "براي مجاهدين پيروزي يا شکست با معيار در دست داشتن يک شهر يا اشغال آن و يا اشراف بر آسمان آن و يا حتي در اختيار داشتن بمب هوشمند و موشک قاره‌پيما نيست."
اين نخستين نوار صوتي از اواخر تابستان گذشته است که داعش آن را منتسب به ابوبکر بغدادي مي‌داند. در اين نوار صوتي که اگر چه تاريخ مشخصي ندارد اما به وقايع اخير همچون بازداشت يک کشيش آمريکايي در ترکيه اشاره شده است.

ابوبکر البغدادي دچار مرگ باليني شده است
چند روز پيش روزنامه وال استريت ژورنال نوشت: يکي از اعضاي ارشد گروه (وهابي صهيونيستي) داعش که اکنون در عراق در بازداشت به سر مي برد، اطلاعات مفيدي درباره آخرين ديدارش با ابوبکر بغدادي، سرکرده اين گروه، در اختيار مقامات امنيتي گذاشت.
به گزارش پايگاه اينترنتي سومريه نيوز امروز به نقل از يک منبع امنيتي عراقي نوشت ابوبکر البغدادي، سرکرده (تروريست هاي وهابي -صهيونيستي) داعش دچار مرگ باليني شده است.
اين منبع خاطرنشان کرد :داعش، ابو عثمان التونسي را به عنوان نامزد جانشيني البغدادي معرفي کرده است.
اين منبع در گفتگو با السومريه نيوز افزود: "منابع اطلاعاتي اعلام کردند در ماه ژوئن چند فروند جنگنده، نشست سران تشکيلات تروريستي داعش را در خاک سوريه هدف قرار داد. در پي اين حمله شماري از مسئولان داعش کشته و تعدادي هم زخمي شدند."
اين منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: "يکي از اين زخمي شدگان ابوبکر البغدادي است. وي دچار مرگ باليني شده است و قادر به انجام فعاليتي نيست."
به گفته منبع مذکور "اين امر برخي از سران غيرعراقي داعش را وادار کرد تا فردي به نام ابوعثمان التونسي را براي جانشيني البغدادي نامزد کنند. اين مسئله همچنين سبب بروز اختلافات شديد و چند دستگي هاي بي سابقه در ميان نيروهاي داعش شده است زيرا مسئولان عراقي الاصل داعش، با نامزد شدن يک فرد تونسي براي تصدي اين پست مخالفند."

جزئيات جلسه اخير ابوبکر البغدادي با فرماندهان داعش
روزنامه وال استريت ژورنال در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم ايزابل کولز و علي نبهان نوشت: ديدار با تحت تعقيب ترين مرد جهان در مکاني مخفي در سرزمين دور افتاده و باير در شرق سوريه، در قلب قلمرو رو به کاهش دولت اسلامي (داعش) انجام گرفت. مرد نحيف و بيماري که در ماه مه 2017 وارد سالن بلند با پنجره هاي مسدود شده با آجر شد فقط سايه اي از مردي بود که هزاران نفر از پيروانش از او به عنوان خليفه عصر حاضر در زمان راه انداختن جنگ هاي خود در عراق و سوريه در ذهن ساخته بودند.
ابوبکر بغدادي، سرکرده گروه داعش که آن زمان 45 ساله بود، يک دستش را بالا برد و به افراد محرم اسرار خود سلام کرد. در ميان آن ها يک عراقي به نام اسماعيل العيساوي نيز حضور داشت. روايت العيساوي از اين ديدار، که در مصاحبه اي با وال استريت ژورنال شرح داده شده است، اطلاعاتي نادر درباره محفل داخلي بغدادي و تنش ها در داخل آن در زمان فروپاشي خلافتش در اختيار ما قرار مي دهد. هرچند روايت وي را در زمان بازداشت در عراق نمي توان به صورت مستقل تاييد کرد، يک مقام امنيتي ارشد عراقي گفت اين روايت با اطلاعاتي که از منابع ديگر به دست آمده است، سازگاري دارد.اين جلسه محرمانه زماني برگزار شد که داعش پيشتر بخش اعظم قلمرو خود را از دست داده بود و نبرد موصل به مرحله پاياني خود نزديک مي شد.
العيساوي گفت بغدادي در انتهاي اتاق نشسته بود و با لحني آرام با دو عضو کميته مامور داعش گفتگو مي کرد که نوعي کابينه در درون اين گروه محسوب مي شد. العيساوي گفت مي دانست که بغدادي از آخرين اخبار تحولات نظامي باخبر است که ناگهان صداي او بلند شد. العيساوي گفت :"او بر سر آن ها فرياد مي کشيد و آن ها را به بي کفايتي متهم کرد. او بسيار خشمگين بود." پس از اين جلسه، آن دو مرد از کميته عزل شدند.
العيساوي، که براي بحث درباره پيش نويس برنامه تحصيلي مدرسه داعش در اين نشست حضور يافته بود، گفت از وضع سلامتي وخيم سرکرده گروه تعجب کرده بود. وي گفت :"بغدادي بسيار لاغر شده بود و ريشش بيشتر سفيد شده بود." فقط اعضاي ارشد اين گروه بيرحم افراطي به اين جلسه محرمانه دعوت شده بودند و قبل از اينکه به جلسه بروند، ساعت و خودکار و قلم و هر شيئي را که ممکن بود بسياري از سازمان هاي اطلاعاتي تعقيب کننده آن ها يک وسيله رديابي در آن کار گذاشته باشند، از آن ها گرفته بودند. 12 مرد حاضر در اين جلسه دو روز با خودرو سفر کرده بودند تا به محل ملاقات در صحرايي خارج از شهر ميادين برسند.
چند ماه بعد العيساوي در عمليات مشترک سازمان هاي اطلاعاتي عراقي، آمريکايي و ترکيه اي دستگير شد. او يکي از معدود اعضاي ارشد داعش بود که زنده دستگير مي شد. سرهنگ شان رايان سخنگوي ائتلاف ضد داعش در اشاره به اين گروه گفت :"بدون شک او صيد بزرگي براي کل ائتلاف و تلاش هاي ما براي نابودي داعش بود."العيساوي در زمان بازداشت در عراق مفصل ترين روايت را از ابوبکر بغدادي از زماني که در منبر مسجدي در موصل در تابستان سال 2014 خطبه خوانده بود، ارائه کرد. بغدادي در آن خطبه که تنها سخنراني عمومي او بود، از مسلمانان سرتاسر جهان خواست به منطقه اي به بزرگي بريتانيا که داعش در عراق و سوريه تصرف کرده بود و قرائت سختگيرانه خود از احکام اسلامي را در آن اجرا مي کرد، بيايند.
پس از چهار سال، اين گروه تقريبا همه تصرفات خود را از دست داده و بسياري از اعضاي برجسته آن، شامل سه نفر از کساني که در اين جلسه حضور داشتند، کشته شده اند. با اين حال، بغدادي همچنان فراري است. او آخرين بار در يک پيام صوتي ضبط شده که ماه سپتامبر منتشر شد، ظاهر شده است. وي در اين پيام از طرفدارانش در سرتاسر جهان خواست بر شدت حملات خود به غرب و جنگ در عراق، سوريه و جاهاي ديگر بيفزايند. بقاياي اين گروه در عراق براي ازسرگيري شورش مخفي شده اند. سازمان هاي اطلاعاتي درباره محل اختفاي احتمالي بغدادي اظهار نظر نمي کنند تا به تلاش ها براي يافتن او لطمه نزنند، اما گزارش شده که او نزديکي شهر بيجي در شمال غرب عراق و شهرک هاي واقع در دره رود فرات در نزديکي مرز سوريه مشاهده شده است.
روايت العيساوي از نشست 15 ماه قبل حاکي است با متحد شدن نيروهاي مختلف در برابر داعش، اختلافات ميان عناصر عملگرا و سنتي تر کادر رهبري اين گروه شديدتر شد.به گفته العيساوي، خشم بغدادي که وي پس از شنيدن گزارش تحولات نظامي بروز داد تا سه ساعت پس از پايان جلسه فروکش نکرده بود. وقتي بحث به برنامه تحصيلي مدارس داعش رسيد، پيشنهاد العيساوي بيش از "حد آکادميک" تلقي و سپس رد شد.
مسئله بعدي که در جلسه مطرح شد اين بود که آيا اعضاي داعش اجازه دارند خانواده هاي خود را در آخرين استحکامات اين گروه ترک کنند؟ برخي از جمله العيساوي از تخليه اعضا به منظور جلوگيري از وارد آمدن تلفات غيرضروري بر نيروها دفاع کردند. برخي ديگر مخالفت کردند و بحث داغ شد. العيساوي به ياد دارد که يکي از اعضاي حاضر در جلسه گفت :"بوي خيانت به مشامم مي خورد."
او گفت بغدادي ظاهرا دچار ترديد شده بود، اما در پايان حکم داد که هيچ کس نبايد از قلمرو خلافت بگريزد.يک مقام امنيتي ارشد عراقي گفت اطلاعاتي که از العيساوي به دست آمد، از جمله درباره جزئيات ديدار با بغدادي، به شناسايي اهداف ديگر کمک کرد و اطلاعات تازه اي درباره رفتار ، طرز فکر و روحيه داعش در اختيار آنها قرار داد. اين مقام گفت: "ما درباره وضع سلامت رو به وخامت بغدادي اطلاعاتي کسب کرده بوديم، اما سخنان العيساوي اين اطلاعات را تاييد کرد."
العيساوي که مدرک دکترا در فقه اسلامي دارد مي گويد در يک موسسه داعش در رقه در سوريه زبان عربي درس مي داد و ترکي بن علي واعظ بحريني و بانفوذترين نظريه پرداز داعش که در جلسه با بغدادي حضور داشت و چند روز بعد در يکي از حملات نيروهاي ائتلاف کشته شد نيز در کنار وي در اين موسسه درس مي داد. به گفته العيساوي، اعضاي ديگر که در اين جلسه حضور داشتند از مصر، کشورهاي خليج (فارس)، شمال آفريقا، اردن، سوريه و عراق بودند.
وقتي جلسه پايان يافت، ابتدا بغدادي بيرون رفت. وقتي العيساوي اجازه مرخصي گرفت، ماموران امنيتي داعش او را بازداشت کردند و به سبب موضع وي در خصوص مسئله خانواده هاي جنگجويان داعش، وفاداري او را زير سوال بردند. العيساوي چند هفته بعد از آزادي، همراه با همسر و دخترش راهي ترکيه شد تا داعش و خلافت را ترک کند، اما او پس از عبور از مرز دستگير و سرانجام به عراق مسترد شد.

گزينه کشته شدن سرکرده داعش منتفي شد
چندي پيش  اولگ سيرومولوتوف معاون وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد مسکو هيچ سند و مدرکي در اختيار ندارد که کشته شدن ابوبکر البغدادي سرکرده تروريست هاي وهابي صهيونيستي داعش را تاييد کند .
به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک، سيرومولوتوف گفت :« اخبارمربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادي تاکنون دهها بار در رسانه ها مطرح شده است و تا زماني که اين خبرها مبتني بر اطلاعات موثق و حقايق روشني نباشد و به تاييد ما نرسد، نمي توانيم بگوييم که البغدادي ديگر زنده نيست ».
وزارت دفاع روسيه در اواسط ماه ژوئن اعلام کرده بود درباره اخبار مربوط به کشته شدن احتمالي البغدادي در حمله هوايي جنگنده هاي روسي در نزديک شهر رقه در شمال سوريه در اواخر ماه مه سال 2017 تحقيق مي کند .
اين در حالي است وزارت دفاع آمريکا چند روز بعد اعلام کرد که البغدادي زنده است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابوبکر البغدادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • (ویدئو) خلاصه بازی آاس رم ۱ - ۱ یوونتوس؛ حضور سردار در لیگ قهرمانان منتفی شد؟!
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • ماندن توماس توخل در بایرن مونیخ، احتمالی که دیگر نمی‌توان آن را رد کرد
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس