Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@06:11:35 GMT

بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۵۲۷۵

بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی

رکنا: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام بازنگری مجدد کروکی‌ها برای مقابله با تصادفات ساختگی گفت:‌ اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف داده شود، قطعا برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سردار محمدرضا مهماندار (رییس پلیس Police راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ) در پاسخ به سوالی درباره تدابیر پلیس برای مقابله با تصادفات ساختگی که براساس اعلام پزشکی قانونی ۱۹۰۹ پرونده در خصوص این تصادفات به قصد گرفتن دیه تشکیل شده‌است،‌ گفت: در مورد تصادفات ساختگی به افسران کارشناس، آموزش‌های لازم داده شده تا در محل دقت لازم را داشته باشند و تصادف Crash ساختگی را به عنوان تصادف واقعی تلقی نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برای اینکه بتوانیم کنترل دقیق‌تری در این خصوص داشته باشیم، پیش‌بینی کردیم؛ اداره تصادفات در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ کروکی‌ها را مجدد مورد بازنگری قرار دهد و اگر در مواردی تشخیص ساختگی بودن تصادف را بدهند، قطعا برخورد خواهد شد. در مرحله بعد نیز بیمه‌ها و کارشناسان بیمه در فرآیند کار خود پرونده‌های تصادفات را بررسی کرده و اگر مواردی باشد، بلافاصله به ما اعلام می‌کنند. ما هم از طریق بازرسی پیگیری کرده و به این موارد رسیدگی می‌کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پرونده‌های تصادفات ساختگی دو نوع است، خاطرنشان کرد: برخی تصادفات ساختگی ورود خسارت به خودروهاست که توسط کارشناسان ما بررسی و پیگیری می‌شود، اما بخشی از تصادفات ساختگی مربوط به ایجاد جرح و صدمه است و در پزشکی قانونی بررسی می‌شود. ممکن است؛ افراد جراحات عمدی را دستکاری کرده و جراحات بیشتری ایجاد کرده تا بتوانند دیه بیشتری بگیرند که البته این حوزه مربوط به ما نمی‌شود و در پزشکی قانونی به این موارد رسیدگی می‌شود، آماری که پزشکی قانونی نیز اعلام کرده از همین نوع تصادفات ساختگی است.

مهماندار تاکید کرد: در حقیقت حوزه کارشناسی وسیله نقلیه را ما تشخیص می‌دهیم، اما در خصوص جراحات و صدمات وارده پزشکی قانونی ورود می‌کند. البته در حوزه خسارت وسیله نقلیه آمار تصادفات ساختگی زیاد نیست و ما با همان موارد کمی هم که وجود دارد، برخورد می‌کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به طرح‌های ویژه پلیس راهور اشاره کرد و گفت: طرح ویژه این هفته پلیس راهور اختصاص دارد به برخورد با خودروهایی که فاقد معاینه فنی و دودزا هستند، در حال حاضر نیز در اقصی نقاط شهر نیروهای پلیس راهور حضور داشته و در حال کنترل هستند؛ البته از سال گذشته برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی شروع شده و زمستان و تابستان هم ندارد به همین دلیل امروز خوشبختانه در تهران خودروهای دودزا در تهران بسیار کم شده است، اما باز هم با همان خودروهای دودزا و حداقلی نیز برخورد می‌کنیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در خصوص بحث معاینه فنی نیز به دلیل اینکه در حال نزدیک شدن به نیمه دوم سال هستیم، اگرچه برخورد با این خودروها در برنامه‌مان بوده، اما به صورت ویژه باز هم این طرح‌ها را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به جریمه روزانه خودروهای فرسوده‌ای که در شهر تردد می‌کنند، گفت: خودروهای سنگینی که بیش از 50 سال سن دارند و در شهر تردد می کنند، در حال حاضر روزانه به دلیل فرسوده بودن 50 هزار تومان جریمه می‌شوند و اگر صاحبان این خودروها خلافی‌های خود را بگیرند، متوجه می‌شوند؛ تهران در حال حاضر جای مناسبی برای تردد و فعالیت این افراد نیست و با این جریمه ترغیب می‌شوند؛ در خارج از تهران ادامه فعالیت داشته باشند.

وی همچنین درباره برخورد با اتوبوس‌های شرکت‌ واحد که فاقد معاینه فنی هستند، تصریح کرد: اتوبوس‌های شرکت واحد که فاقد معاینه فنی باشند از ابتدای مهرماه حق تردد در سطح شهر تهران را نخواهند داشت. شهرداری نیز این مصوبه را به صورت بخشنامه اعلام کرده است، اما مرجع اعلام اینکه چه خودرویی حق تردد دارد یا ندارد و جریمه شدن خودروها فقط و فقط پلیس است و از همه دستگاه‌ها خواهش می‌کنیم که در حوزه توقیف وسایل نقلیه و جریمه کردن ورود پیدا نکنند. مردم هم بدانند؛ مجری طرح‌هایی که در خصوص توقیف یا جلوگیری از حرکت خودروها و جریمه خودروها است، فقط پلیس است.

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پلیس Police پزشکی تصادف Crash بیمه پلیس راهور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصادف جریمه تصادفات برخورد عکس مرد قتل زن دختر زنان حوادث مادر شوم عجیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افزایش تصادفات موتورسواران در تهران (فیلم)
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر