Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@03:02:53 GMT

مرغ از سفره ایرانیان پر کشید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۷۶۰۵۷

مرغ از سفره ایرانیان پر کشید

در ماه های اخیر افزایش قیمت طلا و ارز از سویی پول رایج کشور را به نابودی کشاند و از سوی دیگر باعث افزایش ناگهانی قیمت مواد غذایی ضروری خانواده ها شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ افزایش قیمت مرغ گوشتی تا آنجا پیش رفت که در حدود یک ماه به افزایش 60 درصدی قیمت مرغ انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت مرغ در حالی پیش می رود که با توجه به ثابت ماندن قدرت خرید شهروندان، می تواند آن را به کلی از سفره ایرانیان حذف کند.

*افزایش 60 درصدی قیمت مرغ در روزهای اخیر

علی محمدی یکی از فروشندگان مرغ و ماهی در سطح شهر اصفهان ضمن بیان مشکلات جدی برای فروشندگان این صنف، می گوید: حدود 70 درصد از مشتریان خود  را از  داده ایم و کسی برای خرید نمی آید. مغازه خالی است زیرا حدود 60 درصد در ماه اخیر افزایش قیمت داشته ایم.

محمدی می افزاید: افزایش قیمت روی سود اصلی مغازه نیز تاثیرگذار بوده است ضمن اینکه با این افزایش قیمت، مرغ در حال حذف شدن از سبد خانوار است.

وی با اشاره به اینکه به نسبت خرید مردم، خرید ما نیز کاهش یافته است، می گوید: در اتحادیه و میان همکاران صحبت های زیادی در این مورد شده ولی نتیجه ای به همراه نداشته است و همه این افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت ارز دانسته اند.

این فروشنده مرغ و ماهی ادامه می دهد: قیمت ماهی در دو ماه اخیر به دو برابر رسیده است ضمن اینکه ماهی دریا تا سه برابر افزایش قیمت داشته است و از هر کیلو 50 هزار تومان به هر کیلو 150 هزار تومان رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خبرهایی مبنی بر کاهش قیمت مرغ و ماهی شنیده است، می گوید: خبر از افزایش قیمت می آید ولی خبر کاهش قیمت نداشته ایم.

محمدی با بیان ضرر و زیان هایی که فروشندگان مرغ و ماهی در روزهای اخیر متحمل شده اند، می گوید: در همین خیابان دو مغازه مرغ و ماهی به ورشکستگی رسیده اند و مغازه هایی که استیجاری هستند مجبور به تعطیلی می شوند. سود ما برای هر کیلوگرم مرغ 550 تومان است که با کاهش تعداد مشتریان و کاهش فروش، توان پرداخت اجاره مغازه و قبوض را نداریم.

*انتظار شهروندان برای کاهش قیمت مرغ

م. فرهادی یکی دیگر از فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی در شهر اصفهان در خصوص افزایش قیمت مرغ و ماهی می گوید: بسیاری از فروشندگان دانه و مکمل غذایی و دارو، محصولات خود را به مرغداران گرانتر می فروشند و در برخی موارد اصلا راضی به فروش نمی شوند.

فرهادی می افزاید: این افراد فقط در فکر اندوختن هستند و هیچگونه همکاری با یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه فروش مرغ و ماهی مثل قبل نیست، می گوید: بسیاری از افراد توانایی خرید ندارند و همه منتظر ارزان تر شدن مرغ هستند.

فرهادی در ادامه بیان می کند: خبر دارم که بسیاری از مغازه ها متحمل زیان های جبران ناپذیری شده اند و فروش کنونی برای پرداخت هزینه ها کافی نیست.

پیش از این در اواخر تیرماه وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با ایسنا بیان کرده بود که افزایش قیمت مرغ در دستور کار است و قیمت مرغ در ایران ارزان‌ترین قیمت در سطح جهان است. به نظر می رسد این تصمیم اکنون عملی شده و وزارت جهادکشاروزی به هدف خود مبنی بر افزایش بهای مرغ گوشتی رسیده است.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور در روزهای اخیر در گفتگو با اقتصاد آنلاین بیان کرده بود: قیمت مرغ در بازار غیر واقعی است و اختلاف فاحشی از مرغداری تا خرده فروشی وجود دارد.

حبیب اسدالله‌نژاد با بیان اینکه مردم این کالا را بیشتر از 10 هزار و 200 تا 10 هزار و 300 تومان نخرند، افزود: در هفته های اخیر تغییری در قیمت نهاده های دامی نداشته ایم و دلیلی برای افزایش قیمت مرغ آن هم به این میزان وجود ندارد.

به گفته نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور؛ در شرایط کنونی بیشترین سود نصیب کشتارگاه ها و صنف فروشندگان پرنده و ماهی می شود و می توان گفت تخلف گران فروشی بر گردن آن ها است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۷۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجم آب سدهای بزرگ و مهم کشور در اثر بارش‌های اخیر با یک درصد رشد از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته همراه شد.

فروردین‌ماه امسال بارش‌های خوبی در برخی مناطق کشور رخ داد که برخی مواقع موجب بروز سیل شد. تداوم این بارش‌ها در اردیبهشت‌ماه نیز سبب بهبود اندک حجم آب موجود در سدهای مهم و بزرگ کشور شد.

بر اساس آمار تازه منتشر شده دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، موجودی آب سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ماه نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته یک درصد افزایش یافت.

بر این اساس از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۳۲.۳۹ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود است. سال گذشته و در همین بازه زمانی ۳۱.۹۷ میلیارد مترمکعب آب در سدها موجود بوده است.

این سدها در ایران ۱۰۰ درصد پر شده‌اند

کاهش ۵ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

مجموع آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۶ اردیبهشت در حالی به رقم ۲۸.۶۹ میلیارد مترمکعب رسیده که این میزان در سال آبی گذشته ۳۰.۳۲ میلیارد مترمکعب بوده که ۵ درصد کاهش دارد.

بر اساس این گزارش از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۷.۹۸ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) در مجموع ۱۷.۴۴ میلیارد مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

این خروجی آب از سدها علاوه بر تأمین آب موردنیاز کشور بوده برای مدیریت بهتر سیلاب‌ها انجام شده است.

میزان پرشدگی سدها از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) که تا ۸ اردیبهشت‌ماه ۶۴ درصد بود با رشد یک‌درصدی به ۶۵ درصد رسید.

کد خبر 849453 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سد سازی آب و هوا - ایران باران سد

دیگر خبرها

  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم