Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۱۷ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۲۰ میلیون ریال رتبه اول را در ظرفیت مجاز نگهداری ریسک دارد. شرکت های بیمه آسیا با ۲ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۲۸۱ میلیون ریال، بیمه البرز با ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۸۸۰ میلیون ریال در رتبه های دوم و سوم بالاترین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیمه پارسیان با ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۲۲۴ میلیون ریال و بیمه دانا با ۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۱ میلیون ریال در رده های بعدی جدول منتشر شده از سوی بیمه مرکزی درباره ظرفیت مجاز نگهداری ریسک هستند.

براین اساس تنها ۴ شرکت بیمه ایران، پاسارگاد، ملت و ایران معین ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و سایر شرکت های بیمه مجاز به قبول اتکایی نیستند.

براین اساس بیمه ایران ۸ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۵۶۰ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد و بعد از این شرکت بیمه پاسارگاد ۶۳۵ هزار و ۷۸۶ میلیون ریال، بیمه ملت با ۵۵۸ هزار و ۲۵ میلیون ریال و بیمه ایران معین ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند.

براساس آمار منتشره در جدول بیمه مرکزی، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی در قرارداد برای بیمه ایران ۳۵۵ هزار و ۵۰۲ میلیون ریال، برای بیمه پاسارگاد ۲۵ هزار و ۴۳۱ میلیون ریال، برای بیمه ملت ۲۲ هزار و ۳۲۱ میلیون ریال و برای بیمه ایران معین ۱۵ هزار و ۷۳۶ میلیون ریال اعلام شده است.

براین اساس، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و ظرفیت مجاز قبولی اتکایی در قرارداد این چهار شرکت نسبت به آخرین ظرفیت اعلام شده از سوی بیمه مرکزی تغییری نکرده است.

همچنین دو شرکت بیمه اتکایی امین با ۸۶۹ هزار و ۴۱۳ میلیون ریال و بیمه اتکایی ایرانیان با ۵۹۰ هزار و ۱۰۹ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند.

از سویی، با توجه به مصوبه شورای عالی بیمه، پروانه فعالیت شرکت بیمه توسعه در رشته های بیمه خودرو و زندگی ابطال و در خصوص سایر رشته ها تعلیق شده است.


نحوه محاسبه ظرفیت مجاز قبولی اتکایی و قبولی در قرارداد براساس مفاد مندرج در بند ۴ ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه شماره ۴۰.۵ به شرح ذیل است:

قبولی اتکایی: ۵۰ درصد ظرفیت مجاز نگهداری

قبولی در قرارداد: ۲ درصد ظرفیت مجاز نگهداری

نهاد ناظر بیمه ای کشور از بیمه گذاران درخواست کرده علاوه بر مدنظر قراردادن ظرفیت مجاز نگهداری ریسک، به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده نیز به عنوان یکی از معیارهای اصلی در قراردادهای خود توجه کنند.

بیمه مرکزی توضیح داده است که این جدول برابر با آیین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه های اتکایی موسسات بیمه مستقیم و مکمل آن (شماره ۵۵ و ۵۵.۱) و ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه شماره ۴۰.۵ مصوب شورایعالی بیمه، تهیه و بروز رسانی شده است. بدین ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتی نصاب های بالا ملاک عمل هستند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های بیمه بیمه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۸۷۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت و ساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده  که شامل مواردی همچون امکان اعطای یک یا دوطبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری ازجمله نحوه استقرار بنا، امکان بهره‌مندی از درب اضافه و... است.


مرتضی حسام نژاد افزود:  تمامی شهروندان که پلاک‌های آنها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته  می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌های مناطق از این ظرفیت  در صدور پروانه بهره‌مند شوند و از طرفی معاونت شهرسازی و معماری به‌منظور تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقانه به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.


او  اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب ارائه ظرفیت‌های مازاد به کلیه پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع نمایند در مصوبه لحاظ شده که ازجمله افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ مترمربع و همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دوطبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.


حسام نژاد ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع و یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث درب اضافه و همچنین احداث واحد‌های کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.


او گفت: پیشنهاد می‌شود شهروندان  برای بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند. همچنین ادارات شهرسازی و معماری مناطق و مدیریت بازافرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در خصوص ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری را اعلام می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود