Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:16:52 GMT

سرشماری تابستانی پستانداران وحشی در بیجار انجام شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۱۴۱۲۰

سرشماری تابستانی پستانداران وحشی در بیجار انجام شد

صادق شهنواز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله اول طرح سرشماری تابستانه پستانداران وحشی در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع چنگ الماس با پیمایش خطی و به روش مستقیم در مدت سه روز پایان یافت.
وی افزود: این سر شماری به منظور بر آورد آمار حیات وحش به ویژه گونه های شاخص و شناسایی ترکیب جمعیتی، بررسی وضعیت زیستگاه ها و کمبودها، نارسائی ها و تهدیدات آنها انجام گرفته شده است که در مدیریت مناسب و بهینه مناطق و زیستگاه های حیات وحش کاربرد خاص و ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهنواز یادآور شد: کارشناسان بخش محیط طبیعی و محیط بانان یگان حفاظت این اداره با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کردستان، حدود 30 نفر از نیروهای حفاظت در قالب تیم های چند نفره و با استفاده از دوربین چشمی، دوربین عکاسی و تلسکوپ طرح رصد و سر شماری حیات وحش مناطق چنگ الماس اقدام گردید.
او خاطر نشان کرد: با افزایش سطح تخریب زیستگاها توسط افراد سود جو، تخلف از قانون شکار ممنوع و غیره مجاز از مهمترین عوامل تهدید کننده حیات وحش شهرستان محسوب می شود.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهد افراد سودجو در انجام عملیات شکار و صیادی غیرقانونی، با شماره تماس 0873822230موضوع را به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.
شهرستان بیجار دارای 2 منطقه حفاظت شده و منطقه شکار ممنون چنگ الماس است و بیش از 20 گونه از پستاندارن و بیش از 90 گونه از پرندگان در این مناطق شناسایی شده و بارزترین گونه منطقه، قوچ و میش ارمنی است.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/ 3020
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان کردستان پرندگان پستانداران حفاظت از محیط زیست عکاسی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۱۴۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان