Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@13:27:15 GMT

سوال از روحانی فرصتی برای بیان واقعیت‌ها است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۱۴۹۶

حمیدرضا حاجی بابایی  با اشاره به اعلام وصول سوال از رئیس جمهور، گفت: پرسش و پاسخ در قوه مقننه یکی از زیباترین جلوه های دموکراسی در کشور است.

سوال از رئیس جمهور فرصت مغتنمی برای بیان واقعیت ها است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین فرصت بسیار مغتنمی بوجود آمده تا رییس جمهور در خانه ملت به سوال نمایندگان پاسخ دهد و از فرصت مهم برای بیان آنچه فکر می کند واقعیت است استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رییس جمهور باید مسائل را صادقانه با مردم در میان بگذارد و حتی برای رفع دغدغه ها از مردم کمک بخواهد.

فضای سوال از رییس جمهور باید عاقلانه، عالمانه و کارشناسی باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس فضای سوال از رییس جمهور از سوی سوال کنندگان و همچنین پاسخ دهنده باید بر محور عاقلانه، عالمانه و کارشناسی باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصور می کنم رییس جمهور راه اقناع عمومی و اقناع مجلس را پیش خواهد گرفت و سعی خواهد کرد از این فرصت استفاده خوبی کند، خاطرنشان کرد: بنابراین اقناع باید کلیدواژه و خروجی جلسه سوال از رئیس جمهور باشد.

 منبع اصلی که حق مجلس را در طرح سؤال از رئیس جمهور مشخص می کند اصل 88 قانون اساسی است که بر اساس آن در هر موردی که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول در باره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رئیس جمهور یا وزیر مربوطه موظف است در مجلس حاضر شده و به سؤال جواب دهد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پرسش و پاسخ دموکراسی رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رییس جمهور خانه ملت کارشناسی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای حاجی بابایی رئیس جمهور رییس جمهور نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • فرصتی طلایی برای درخشش در جشنواره فروش بیمه میهن
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم