Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که کمی بیش از نیمی از آمریکایی‌ها انتظار دارند که تعرفه‌های دولت ترامپ کمک چندانی به اقتصاد ایالات متحده کند. ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، در شرایطی که انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نزدیک می شود، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیق امور عمومی خبرگزاری آسوشیتدپرس حاکی است که کمی بیش از 50 درصد آمریکایی ها انتظار دارند که تعرفه های دولت ترامپ به اقتصاد این کشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش نارضایتی آمریکایی ها از سیاست های تجاری ترامپ موجب نخواهد شد تا اکثر جمهوریخواهان دست از حمایت خود از سیاست های تجاری رئیس جمهور آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای بردارند. اکثر آمریکایی ها در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که مالیات بر واردات موجب افزایش اشتغال یا دستمزدها در آمریکا خواهد شد.

این نظرسنجی افزود: 35 درصد آمریکایی ها تصور می کنند که تعرفه ها به ضرر اوضاع مالی و اقتصادی آنها خواهد بود و تنها 19 درصد انتظار دارند که تعرفه ها موجب بهبود شرایط اقتصادی و مالی آنها شود. 40 درصد آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که تعرفه ها به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد و 44 درصد بر این باورند که تعرفه های دولت ترامپ به ضرر اقتصاد خواهد بود.

حدود 40 درصد آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که سیاست تعرفه ای دولت موجب افزایش اشتغال خواهد شد و 30 درصد نیز گفته‌اند که این سیاست ها موجب خواهد شد تا دستمزدها افزایش پیدا کند. بیش از 72 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی تاکید کرده اند که افزایش تعرفه واردات موجب رشد قیمت کالاها خواهد شد.

در شرایطی که دولت ترامپ 1500 میلیارد دلار از مالیات ها را طی ده سال آینده کاهش می دهد، 45 درصد آمریکایی ها با این تصمیم موافقت کرده و بیش از 54 درصد با کاهش مالیات ها مخالفت کرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 60 درصد آمریکایی ها با روش مذاکراتی دولت واشنگتن با شرکای تجاری این کشور مخالف هستند. البته بیش از 75 درصد جمهوریخواهان از تاکتیک مذاکرات تجاری آمریکا با چین و اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند ولی این رقم در بین مستقل ها به کمتر از 36 درصد و دموکرات ها تنها به 10 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند