Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام در وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از ارائه سهولت‌ها و مشوق‌های بی‌سابقه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار خبر داد.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل و نقل وزارت راه‌ و شهرسازی ایران گفت که چابهار محلی برای فرار و رهایی افغانستان از انحصار در خشکی بوده و فرصت بی‌نظیری را برای افغانستان برای دسترسی به آب‌های آزاد و کاهش هزینه‌های تبادل با دنیای پیرامونی خود فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مهدی اشرفی، در حوزه چابهار فرصت‌های سرمایه‌گذاری بی‌نظیر و مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران افغانستان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد که در این حوزه، تخفیف ۸۰ درصدی در حقوق و عوارض بندری، تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری(THC) و تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای خالی برای تاجران افغانستان در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول ایرانی در حوزه بندر چابهار، هم‌اکنون در ادامه انتقال گندم هند به افغانستان، در حال حاضر شاهد ترانزیت حبوبات از هند به افغانستان هستند.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری تجار افغانستان در بندر چابهار شکل گرفته، تصریح کرده که تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان می‌توانند با تخفیف‌ها و مشوق‌های بسیار در حوزه‌های احداث انبارهای سرپوشیده و مکانیزه، احداث محوطه‌های نگه‌داری کانتینری و موضوعات مرتبط با لوجستیک، احداث پایانه‌های نفتی برای ترانزیت یا سواپ فرآورده‌های نفتی از محل بندر چابهار، ایجاد مخازن نفتی، ایجاد کارخانه‌های تولیدی یا صنایع ارزش افزوده در منطقه آزاد چابهار و تولید انرژی و بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق سرمایه‌گذاری کنند.

آقای اشرفی در عین حال خاطرنشان کرد که بندر چابهار در حال حاضر دارای یک ظرفیت ۸ میلیون تنی است و عملیات تخلیه و بارگیری گندم افغانستان نشان‌دهنده وجود زیرساخت‌های کافی برای عملکرد فعلی این بندر است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر چابهار افغانستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار