Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور ۶۴۰ مگاوات است که ۴۵ درصد آن‌ها را نیروگاه‌های بادی تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در منطقه سیاه پوش طارم سفلی گفت: نیروگاه سیاه پوش بزرگترین نیروگاه بادی نصب شده در کشور است که امروز به مرحله بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیدواریم در برنامه دولت دوازدهم بتوانیم هرچه زودتر از ظرفیت‌های ۴ و ۵ هزار مگاواتی انرژی تجدیدپذیر در کشور استفاده کنیم.

اردکانیان یادآور شد: امیدواریم با حمایت بانک‌های عامل و بخش خصوصی بتوانیم ظرفیت ۳۰ هزار مگاواتی بادی کشور را هرچه سریع‌تر فعال سازیم.

به گفته اردکانیان استفاده از نیروگاه‌های تجدید پذیر در مصرف سوخت، آب و نیز کاهش آلایندگی‌های هوا و اشتغالزایی بسیار موثر هستند.

وزیر نیرو ادامه داد: امیدواریم از دکل‌های نیروگاه بادی که مانند درختان سرافراز کاشت شده اند بتوانیم بیشتر از گذشته انرژی تولید کنیم.

نیروگاه بادی سیاهپوش طارم طی یک سال با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و هزینه اجرای این طرح بزرگ ۸۶ میلیون یورو معادل هشت هزار میلیارد ریال است.

نیروگاه بادی سیاهپوش دارای ۱۸ توربین ۳.۴ مگاواتی بوده و هریک از ایستگاه‌های این نیروگاه معادل ۴.۳ مگاوات برق تولید می‌کند که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

از مزایای احداث این نیروگاه بادی می‌توان به جلوگیری از انتشار سالانه ۱۱۰ هزار تن گاز‌های گلخانه‌ای معادل کاشت هزار و ۱۰۰ هکتار جنگل و جلوگیری از آلودگی ۲۲ هزار خودرو اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نیروگاه بزرگترین نیروگاه نیروگاه بادی تجدید پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد اربعین استان، به بهره برداری از این جاده پیش از آغاز کنگره عظیم اربعین تاکید کرد و گفت: ایجاد این جاده، به طول ۷ هزار و ۴۰۰ متر با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در دستور کار است.

وی همچنین به جانمایی مواکب در مرز مهران با در نظر گرفتن ملاحظات ترافیکی پرداخت و افزود: طرح ساماندهی میدان اربعین مسیر‌های ورودی و خروجی به این‌ میدان با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت بزودی آغاز خواهد شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام، نصب دستگاه ایکس ری و همچنین دوربین‌های پایش نظارتی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان