Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@02:01:24 GMT

26 مجوز نیروگاه بادی در قزوین صادر شده است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۳۷۳۵۱

26 مجوز نیروگاه بادی در قزوین صادر شده است

به گزارش ایرنا ، عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نیروگاه 61مگاواتی سیاهپوش که با حضور اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد افزود: از این تعداد مجوزهای صادر شده تا کنون 140مگاوات نیروگاه بادی به بهره برداری رسیده و تا پایان امسال به 200 مگاوات افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه قزوین ظرفیت های فراوانی را در حوزه انرژی های تجدیدپذیر دارد، ادامه داد: این انرژی های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی به لحاظ اقتصاد مقاومتی بالاترین بهره وری را داشته و در زمینه کاهش هزینه های سوخت نیز قابل توجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاهدی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت و آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری 600مگاواتی شرکت زیمنس در حوزه نیروگاه های بادی دارد.
استاندار قزوین یادآور شد: از وزارت نیرو درخواست داریم برای صدور مجوزهای قانونی احداث نیروگاه 500 مگاواتی شهرستان بویین زهرا که همه کارهای آن انجام شده دستور لازم را صادر کنند.
نیروگاه بادی منطقه سیاهپوش بخش طارم سفلی به ظرفیت 61.4 مگاوات و 86 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی در 120 کیلومتری شهر قزوین قرار دارد.
6101*8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان قزوین سرمایه گذاری سرمایه گذاری بخش خصوصی نیروگاه بادی یورو رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۳۷۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس