Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو در قزوین گفت: در هفته جاری 11 نیروگاه تجدیدپذیر در سطح کشور برای آغاز بهره‌برداری آماده کرده‌ایم که از جمله آن 5 نیروگاه در استان فارس و 2 نیروگاه خورشیدی در استان تهران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ رضا اردکانیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور در روستای سیاهپوش در منطقه طارم سفلی قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی است که امروز در هفته دولت در مراسم آغاز بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه بادی کشور شرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: در هفته جاری 11 نیروگاه تجدیدپذیر را در سطح کشور برای آغاز بهره‌برداری آماده کرده‌ایم که شامل 5 نیروگاه در استان فارس، 2 نیروگاه خورشیدی در استان تهران و همچنین نیروگاه‌های خورشیدی در استان‌های قم و سیستان و بلوچستان و یزد است. 

وزیر نیرو تصریح کرد: اما بزرگترین نیروگاه در استان قزوین بوده که نیروگاه بادی 63 مگاواتی است که در مدت حدود یکسال به بهره‌برداری رسیده است. 

وی ادامه داد: ما ظرفیت حدود 30 هزار مگاوات تاسیس نیروگاه بادی در کشور داریم که در حال حاضر 640 مگا وات نیروگاه تجدید پذیر در دست بهره‌برداری داریم و نزدیک به 450 وات دیگر نیز در دست ساخت است. 

این مقام مسئول عنوان کرد: امیدواریم برابر تعهدی که داریم تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر را به 4 هزار مگاوات برسانیم. 

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی از ناحیه بخش خصوصی در این زمینه شده و این نیروگاه خاص با کمک بانک توسعه تعاون تاسیس شده است و نیروگاهی است که نزدیک به 10 میلیون دلار صرفه جویی در سوخت خواهد داشت و مبالغ قابل توجهی صرفه جویی در مصرف آب داشته و همچنین با توجه به پاک بودن این انرژی، کاهش قابل ملاحظه آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت. 

وزیر نیرو بیان کرد: راه روشنی برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور وجود دارد؛ هم‌اکنون ۴۵ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده در کشور بادی و ۳۵درصد خورشیدی است و برای توسعه این نیروگاه‌ها جدی هستیم. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سدسازی در کشور گفت: سدسازی در کشور ما همچون سایر کشورها یک دورانی دارد که باید در این دوره حداکثر طرح‌ها مطالعه و اجرا شود. 

اردکانیان ادامه داد: عمدتا باید تمرکز روی کیفیت بهره برداری و بهره‌وری از آب باشد؛ قطعا هنوز طرح‌هایی برای مطالعه داریم و در مناطقی که دارای توجیه است این کار را انجام می‌دهیم. 

وی بیان کرد: بیشترین تاکید ما بر روی افزایش بهره‌وری از آب است که بتوانیم پاسخگوی امنیت غذایی و تامین آب کافی برای شرب و صنعت کشور باشیم. 

وزیر نیرو تصریح کرد: هم اکنون تعداد قابل توجهی سد در دست احداث است؛ منتها تاکید ما بیشتر بر افزایش بهره‌وری از آب است. 

وی عنوان کرد: اولویت ما تامین آب شرب است و برای تامین آب شرب پایدار مناطق مختلف هرجایی که اقتضا کند و ظرفیت وجود داشته باشد با رعایت ملاحظات زیست محیطی اقدام می‌شود. 

اردکانیان بیان کرد: اگر طرحی توجیه نداشته یا دارای مشکلاتی باشد به طور طبیعی سعی خواهد شد که صرف و صلاح کشور در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۴۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس