Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ضرورت انتقال سیره اهل بیت (ع) در جامعه تاکید و بیان کرد: متاسفانه زندگی امروز به دور از سیره اهل بیت (علیهم السلام) و برگرفته از سبک زندگی غربی و اروپایی است که آسیب جدی برای جامعه اسلامی محسوب میشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز(۶ شهریور) در همایش بزرگ تجلیل از اصحاب مساجد استان به مناسبت بزرگداشت هفته مساجد با بیان اینکه ایمان به خدا و ایمان به قیامت دو ویژگی اساسی اهالی مسجد است گفت: ایمان به مبدا و خدا اولین ویژگی اهالی مسجد است که باید دارای ایمان و توحید قوی بوده و در سراسر زندگی خدایی بیاندیشند و عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ناهنجاری‌های موجود در جامعه اظهار کرد: تمام ناهنجار‌‌های امروز زندگی بخاطر غفلت از یاد خداست اگر بدانیم که خدا ناظر بر تمام زوایای زندگی و گفتار و اعمال ماست هیچ سختی در دنیا سخت نخواهد شد.

 

فلاحتی با بیان اینکه مسجد در طول تاریخ اسلام بزرگترین شاهکارها را در زندگی بشر رقم زده است افزود: شالوده انقلاب اسلامی از مسجد و محصول تلاش اهل بیت (علیه السلام) و اولیای خدا بود و هیچگاه محکوم به شکست نخواهد بود.


وی ادامه داد: اسلام انقلاب را ایجاد و انقلاب دین اسلام را به دنیا عرضه کرده و بشریت را نجات داد.


امام جمعه رشت با تاکید بر تقویت ایمان به قیامت در مردم تصریح کرد: باید معارف اهل بیت (علیهم السلام) را در مساجد به مردم انتقال دهیم زیرا بسیاری از ریزش‌های جامعه به دلیل عدم آشنایی کامل مردم با معارف اهل بیت (علیهم السلام) است.

 

وی با بیان اینکه قرآن نباید در مساجد در مهجوریت باشد افزود: مسجد طراز اسلامی مسجدی است که در آن قرآن محور تمام فعالیت‌ها و امور باشد.

 

فلاحتی بر ضرورت انتقال سیره اهل بیت (علیهم السلام) به مردم تاکید و اذعان کرد: متاسفانه زندگی بسیاری از مردم امروزی به دور از سیره اهل بیت (علیهم السلام) و برگرفته از سبک زندگی غربی و اروپایی است که آسیب جدی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

وی تاکید کرد: لجام گسیختگی بر رفتارهای اجتماعی، عفاف و حجاب و زندگی شهری حاکم شده و شاهد رفتارهایی نه در تراز دین بلکه در تعارص با دین و ارزش‌های دینی هستیم که قابل پذیرش جامعه اسلامی و انقلابی نیست.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه اهالی مسجد باید اهل کرامت باشند تصریح کرد: زندگی اهالی مسجد باید به سبک اسلامی و به دور از اشرافی‌گری باشد.

 

وی در ادامه با تاکید بر حضور جوانان در مساجد گفت: باید بستری فراهم تا جوانان در مساجد حضوری پررنگ داشته باشند زیرا حضور تنها کهنسالان در این مکان مقدس، یأس‌آور است.


فلاحتی با بیان اینکه مسجد در تراز انقلاب باید جوان‌گرا باشند اذعان کرد: فضای مسجد باید آرام، روح افزا و دلنشین باشد.



وی ادامه داد: مسجد باید تحول آفرین بوده و جریانات اجتماعی را رصد تا مردم را از حوادث پیرامون خود مطلع کند.


نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مسجدی که اصحابش اهل معرفت سیاسی نباشند در تراز اسلام نیست.

 

در ادامه این مراسم از ائمه جماعات، هیئت امنا، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد تجلیل شد.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید قربان استان همدان هفته دولت دولت مجلس مسجد حج تمتع غدیر پایتخت گردشگری کشورهای اسیایی اجلاس ۲۰۱۸ دوری از اشرافی گری سیره اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید