Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:08:26 GMT

تونس با بدترین بحران اقتصادی در سه دهه اخیر مواجه است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۰۴۲۸

تونس با بدترین بحران اقتصادی در سه دهه اخیر مواجه است

الجزیره-ایرنا- مدیر مرکز مطالعات راهبردی تونس گفت: اوضاع اقتصادی تونس اکنون بسیار خطرناک و بحرانی است و چنین وضعیتی از سه دهه پیش تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا، «ناجی جلول » در مصاحبه با رادیو «دیوان اف ام » تونس گفت، از سال 1986میلادی ( کودتای زین العابدین بن علی رئیس جمهوری پیشین تونس علیه حکومت بورقیبه) کشور، چنین اوضاع خطرناکی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلول که مدتی وزیر آموزش و پرورش در دوران نخست وزیری «الحبیب الصید » و «یوسف الشاهد» بوده، در ادامه اوضاع این روزهای تونس را به قورباغه ای تشبیه کرد که در آب قرار داده می شود و کم کم حرارت زیر ظرف را افزایش می دهند تا در نهایت قورباغه می میرد.
این شخصیت تونسی برخاسته از حزب ندای تونس در ادامه گفت، می توان کشور را طی هشت ماه نجات داد، باید دست به اقدامات فوری (ریاضت اقتصادی ) زد که البته ممکن است به مذاق مردم خوش نیاید اما این اقدامات برای خروج از وضعیت کنونی ضروری است.
این سخنان جلول باعث انتقاد شدید مردم این کشور شده و او و دولت های پیشین را عامل شرایط کنونی دانستند.
تونس این روزها علاوه بر بحران اقتصادی، با بحران سیاسی نیز مواجه است و برخی طرف ها در داخل این کشور و از جمله «حافظ قائد السبسی پسر رئیس جمهوری این کشور و یکی از رهبران حزب ندای تونس که خود الشاهد نیز برخاسته از این حزب است، تلاش می کنند دولت کنونی به ریاست «یوسف الشاهد» به طور کامل استعفا کند اما این خواسته با مخالفت احزاب قدرتمندی مانند جنبش النهضه و همچنین غالب نمایندگان حزب ندای تونس مواجه شده است.
دولت کنونی که از دو سال پیش کار خود را آغاز کرده است با انتقادهای شدیدی از سوی برخی احزاب و اتحادیه ها مانند اتحادیه کل شغل تونس، بزرگترین اتحادیه شغلی در این کشور، مواجه است .
قرار است انتخابات ریاست جمهوری در این کشور سال آینده برگزار شود و بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی به الشاهد توصیه کرده اند که فکر نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را از سر بیرون کند و اکنون فقط به فکر انجام وظایف دولت باشد.
خبرگزاری رسمی تونس (وات) امروز سه شنبه نوشت، 63.3درصد تونسی ها اعتقاد دارند فساد در نهادهای دولتی شیوع یافته است. بر اساس نظرسنجی ای که مرکز ملی آمار تونس انجام داده و چهار هزار و 500 خانواده در آن شرکت کردند، بیشتر خانواده ها اعتقاد دارند فساد و رشوه گیری در موسسات دولتی شیوع یافته است .
خاورم **2041**1049

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي تونس بحران اقتصادي يوسف الشاهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس

 احسان یاسین، خواننده‌ای که در مسابقه عصر جدید شناخته شد، مدتی است به دعوت کشور تونس به این کشور سفر کرده و در مطرح ترین برنامه تلویزیونی تونس "carthage" اجرا می‌کند. او همچنین دو همایش و کنسرت در این کشور به عنوان اولین خواننده ایرانی برگزار کرده است.

دیگر خبرها

  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • پس از انتقادات فراوان: وی‌اِی‌آر در سوئد اجرا نمی‌شود!
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است