Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@23:47:07 GMT

از اولدترافورد تا آزادی؛ چرا اینقدر فرق داریم ؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۶۵۱۴۸

از اولدترافورد تا آزادی؛ چرا اینقدر فرق داریم ؟

یک تجربه تلخ اسیایی دیگر این بار با یک سرمربی بین المللی و البته محبوب، با تمام حواشی بی سابقه اش در کارنامه استقلال به ثبت رسید.

به گزارش "ورزش سه"، باید اقرار کنیم این شکستی به معنای واقعی کلمه بود که ذکر دلایلش  را باید به کارشناسان واگذار کرد . به هرحال  نبود انسجام لازم ،نه برای رویارویی با تیمی مثل السد،بلکه برای حضور در چنین سطحی میتواند دلایل عدیده ای را با خود بهمراه داشته باشد که پرداختن بدون حب و بغض به آن اولین واکنشی است که باید در جهت جبران این باخت سنگین به ان نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باید بپذیریم  بردن  تیمی در قواره های  السد  مستلزم یک برنامه ریزی اصولی است،باید بپذیریم دیگر حضور  بازیکنان تاریخ مصرف گذشته اروپایی یا امریکایی و افریقایی مثل دونادونی  یا  ریوالدو و یا عابدی پله  که فقط از انها  جز یک سنگینی نام بجا مانده گذشته است . دیگر مدیران متمول باشگاهای عربی  هزینه را یادگرفته اند .اگر امروز السد از کسی مثل گابی استفاده میکند باید بدانیم او تا 3 ما گذشته ستون بی چونو چرای تیمی بزرگی مثل اتلتیکو مادرید بوده  که به رهبری او  به اکثر  افتخارات ممکن در سطح باشگاهی رسیده است و درکنار او کسی بازی میکند که  با تکیه بر استعداد و کلاس فوتبالش سبکی نوین بنام تیکی تاکا متولد شده است.


اما درست بعد از اتما م مسابقه دیشب ،مورینیو و شاگردانش  هم در سخت ترین و پر فشار ترین  روزهای منچستر یونایتد  به مصاف تاتنهام رفتند .دیداری که به گفته اکثر کارشناسان  شاید به قیمت  اخراج مورینو در صورت شکست منجر می شد. سایه های ورود  زیدان به منچستر بعد از دریافت هر گل پر رنگ و پر رنگ تر می شد تا اتمام بازی و باخت سنگین منچستر با سه گل در الدترافورد ، آن هم در حضور 80  هزار تماشاگر متعصب منچستری که چنین روزهایی را کمتر به چشم خود دیده اند(تاتنهام تنها سومین تیمی بود موفق به تحمیل چنین شکستی  به منجستر شده  است و همچنین  بی سابقه ترین نتیجه مورینیو در بازیهای خانکی )درست مثل هشتاد هزار   تماشاگر استقلال که شاهده شکست سنگینشان در مقابل یک تیم به ظاهر عربی اما تقویت شده با بازیکنان روز دنیا بودند.


از بحث اصلی مان خارج نشویم، این نکته فقط برای این عنوان شد که بدانیم با چه تیمی باید دست و پنجه نرم میکردیم آن هم با مشکلات فاجعه وار پیش فصل، که بدون شک تمام تماشاگران، استقلال  حدا اقل انهایی که به استادیوم می روند بدان واقف هستند .


روی  صحبت من با کسانی است که فاقد جنبه حضور در استادیم ازادی بودند ،نه از باب پرتاب ترقه یا استفاده از لیزر بلکه  دانستن  حمایت تا اخرین لحظه  تیمشان حتی بعد  از  سوت داور که  گمان نکنم بدون شک وظیفه ای جز این داشته باشند.


 دیشب شاهد دو صحنه کاملا متفاوت از الدترافورد تا ازادی بودیم که  در جای خود بسیار طعنه امیز بود . هر  دو تیم متحمل یک شکست بسیار تلخ در شرایط بحرانی بودند اما واکنش تماشاگرانشان تفاوتی از زمین تا اسمان داشت. یکی با بکار بردن واژه سخیف بی ""غیرت بی غیرت""انهم در حالیکه هنوز 20 دقیقه به پایان بازی مانده است و در طرف دیگر تشویق دو دقیقه ای  انهم بصورت ایستاده  بعد از تحمل یک شکست تاریخی از یک رقیب دیرینه . 


دیشب صحنه های زشتی را از نزدیک به تماشا نشستم که نمونه اش را کمتر به یاد دارم که معتقدم   این  نوع رفتار غیر معمول و این درجه از  پایین امادن استانه صبر مردم  نه تنها در تهران بلکه در همه ورزشگاهی ایران  به واکاوی ریشه ای  نیازمند است .تشویق یک  تیم عربی  ان هم در آزادی در حالیکه هنوز 20 دقیقه از این دیدار و 90 دقیقه از دیدار برگشت باقی مانده است جای تاسف و ناراحتی بسیاری دارد. 


دیروز تماشاگران منچستر درس بزرگی را درست یک ساعت بعد از اتفاقات  دیشب ،نه تنها به هواداران استقلال  بلکه به تمام هواداران ایرانی دادنند که امیدوارم به سادگی  از ان عبور نکنیم.و یادمان باشد که گاهی یک سکوت بجا میتواند بهترین نوع حمایت باشد. .هنوز صحبت های مربی الجزایر در دیدار جام بین قارهای در سال1370 را یادم نمیرود که ادعا می کردتنها ده هزار تماشاگر ما در الجزایر به صد و ده هزار طرفدار شما می چربند  .


کیاوش عزیزی

استقلال تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۶۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم

تیم فوتبال سپاهان در دیدار با استقلال ملاثانی پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال سپاهان به استقلال ملاثانی در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه فولادآرنا مقابل هم صف‌آرایی کردند که در نهایت با پیروزی دو بر یک سپاهان به پایان رسید.

کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و رامین رضائیان از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۱۱۷ گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند.

میلاد پاک‌پرور در دقیقه ۲+۹۰ تک گل ملاثانی را به ثمر رساند.

خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی کد خبر 748197

دیگر خبرها

  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سردار آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • بندر ناپل میزبان بازی پرهیجان سرداز آزمون و هم تیمی هایش در رم
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • غرش آرسنال در 11 دقیقه: تیمی شایسته قهرمانی!‏
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • خداداد: سرنوشت دست استقلال است
  • خلاصه بازی سپاهان و استقلال ملاثانی + فیلم
  • ملاثانی 1 - سپاهان 2 : این جام را سفت بچسب
  • از سازمان ملل تا «آلما ماتر»؛ ۱۵ دقیقه تا آزادی غزه!