Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۰ و ۱۱ شهریورماه به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی‌نیاسر درخصوص اهداف برگزاری اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی هرساله در یکی از دانشگاه‌ها باهدف معرفی برنامه‌های جدید، نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای سیاست‌های کلان وزارت علوم، هم‌اندیشی معاونان و انتقال تجربه‌های اثربخش بین دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در سال جاری محور اصلی اجلاس، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ارتقای مهارت‌های چندگانه دانشجویان است که معاونت آموزشی به پیروی از آن، محور پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی را مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با تأکید بر دوره کارشناسی اعلام کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که معاونت آموزشی برای اجرایی شدن طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان چه اقداماتی انجام داده است؟ تصریح کرد: از آغاز دولت دوازدهم و پیرو سیاست‌های اعلام شده وزیر علوم، معاونت آموزشی با تشکیل کارگروه ویژه‌ای، برنامه عملیاتی این راهبرد را با تأکید بر مشارکت حداکثری دانشگاه‌ها آغاز کرده است.

شریعتی‌نیاسر افزود: به این منظور دو همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی در اردیبهشت و تیرماه سال جاری برگزار و طرح جامع مهارت‌افزایی و ارتقای توان دانش‌آموختگی دانشجویان کارشناسی به معاونان ارائه شد. در این مدت دانشگاه‌ها مأموریت داشتند تا برنامه‌های اجرایی ویژه خود را تهیه و برای اجرا از آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ آماده کنند که بر اساس گزارش‌های دریافت شده در این زمینه اقدامات ارزشمندی در دانشگاه‌ها صورت گرفته و همچنان در جریان است.

وی گفت: علاوه بر این، اقدامات جدی در سطح ستاد صورت پذیرفته که از جمله آنها می‌توان به طراحی، تصویب و تشکیل گروه مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری در ساختار مصوب دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، جلب موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص بودجه مورد انتظار برای پشتیبانی از اجرای طرح مهارت‌افزایی، هماهنگی با حوزه معاونت پژوهش و فناوری درباره اقدامات مرتبط در سطح دانشگاه‌ها، اضافه کردن پیوست اشتغال‌پذیری به شاخص‌های بازنگری و تدوین برنامه‌های درسی، تهیه کتابچه معرفی طرح مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال‌پذیری با معاضدت و همراهی حوزه معاونت پژوهش و فناوری اشاره کرد.

به گفته معاون آموزشی وزیر علوم، در مجموع ده‌ها فعالیت کلیدی دیگر در جریان است و آثار مثبت آن را به‌زودی در برنامه‌های آموزش عالی شاهد خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش که ویژگی مهم پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی که آن را از اجلاس‌های پیشین معاونت آموزشی متمایز می‌سازد چیست؟ گفت: این اجلاس برای نخستین بار بر روی یک محور راهبردی و ویژه یعنی مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری تمرکز دارد که یکی از سیاست‌های کلان کشور و مورد تأکید برنامه ششم توسعه و مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم است.

به گفته شریعتی‌نیاسر، در این اجلاس، اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، معاون سازمان برنامه و بودجه و ۶ نفر از معاونان وزارتخانه‌های مرتبط حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس همچنین برای نخستین بار با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد که نشانه اهمیت راهبردی محور این اجلاس یعنی مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری است.

انتهای پیام/4040

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند

مطابق شاخص‌های نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه بیرجند از میان ۳۲ هزار مؤسسه جهانی در رتبه ۲ هزار و ۷۳۸ قرار گرفته است و بدین ترتیب یک هزار و ۱۳۱ پله در سطح جهان ارتقا داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی دانشگاه بیرجند، رتبه‌بندی وبومتریکس شاخصی برای رتبه‌بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی دنیا است، که توسط مؤسسه تحقیقاتی (CSIC) Consejo Superior de Investigaciones Cientificasدر کشور اسپانیا از سال 2004 مشغول به فعالیت است. این مؤسسه، هر شش ماه یکبار وب سایت‌های بیش از 32 هزار دانشگاه و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی را از بین 200 کشور جهان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

سه شاخص مهم و تأثیرگذار در این رتبه‌بندی وجود دارد، شاخص اول قابلیت مشاهده دیگران (Visibility) با وزن 50 درصد که شامل مجموع تعداد لینک‌ها و دامنه‌های ارجاع شده مربوط به این لینک‌ها از یک وب سایت خارجی به وب سایت دانشگاه، مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی است، و اطلاعات مربوط به این شاخص از دو پایگاه اطلاعاتی Majestic و Ahrefs استخراج می‌شود. شاخص دوم برتری (Excellence) با وزن 40 درصد نیز به معنای تعداد مقالات برتری است که جزء 10 درصد مقالات با بیشترین میزان ارجاعات در رشته‌های متفاوت است و این اطلاعات نیز از پایگاه سایماگو جمع‎ آوری می‌شود. شاخص سوم فایل‌های قابل دسترسی (Openness) با وزن 10 درصد است، که شامل تعداد استناد‌ها به نویسندگان برتر است و مرجع دریافت اطلاعات مورد نظر، موتور جستجوی Google Scholar Citations است.

بر اساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند، در جدیدترین نتایج رتبه‌بندی وبومتریکس (نسخه ژانویه 2024)، دانشگاه بیرجند رتبه 2 هزار و 738 را در بین 31 هزار و 702 دانشگاه و موسسه جهانی و رتبه 50 ملی را در میان 457 موسسه و دانشگاه ایرانی کسب کرد.

دانشگاه بیرجند نسبت به رتبه گذشته یک هزار و 131 پله در رتبه جهانی و 60 پله در رتبه ملی ارتقا یافته است. این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه Google Schoolar و تعداد لینک‌های دریافتی منتشر می‌شود.

از جمله اهداف این رتبه‌بندی، تشویق و ترغیب دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی به تولید و انتشار فعالیت‌های خود به صورت الکترونیکی در راستای ارتقای دسترس پذیری عمومی جامعه و ارتقای کیفیت تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!