Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:55:04 GMT

مسائل حاشیه‌ای موجب خدشه‌دار شدن اصل هنر نشود

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۷۵۶۹۹

مسائل حاشیه‌ای موجب خدشه‌دار شدن اصل هنر نشود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جعفر مروارید در نشست خبری سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی عنوان کرد: سی‌ویکمین جشنواره کودک و نوجوان از تاریخ 10 لغایت 14 شهریور ماه، برای اولین بار به‌صورت هم‌زمان با جشنواره تئاتر استانی در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در پردیس سینمایی گلشن برگزار می‌شود، نهادهای دیگری از جمله کمیته‌های تبلیغات، تشریفات، اطلاع‌رسانی و مطبوعات، تدارکات، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، کمیته مالی، کمیته اختتامیه و حراست با همکاری این سینما به برگزاری این رویداد می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد یک فضای نشاط اجتماعی و هنری در سطح مشهد با تمرکز بر فضای سینما گلشن است. در لابی سینما گلشن ایستگاه خبری برپا خواهد شد و حرکت نمادین عروسک‌ها در محیط اطراف سینما گلشن به منظور آشنایی با مشاغل به نمایش در می‌آید.

اکران فیلم‌های خاطره‌ساز سینما
مروارید ادامه داد: یکی از اقداماتی که در کنار این جشنواره بین‌المللی اتفاق می‌افتد اکران فیلم‌های خاطره‌ساز سینما رو باز از جمله شهر موش‌ها، گلنار، کلاه قرمزی و دزد عروسک‌ها در فضای پارک‌ها به نمایش در می‌آید. کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی این جشنواره با حضور اساتید داخلی و خارجی و با کمک پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با حضور هنرمندان ملی و بومی برگزار می‌شود، جریان سینمایی در مشهد در حال پیش رفتن به سمت تخصصی شدن است. مجموعا 10 فیلم و هر روز 2 فیلم در جشنواره به نمایش در می‌آید که بخشی از این فیلم‌ها کارگردان‌هایی با ملیت‌های مختلف از جمله بلژیکی و روسی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی که از تاریخ 11 لغایت 14 شهریور ماه برگزار می‌شود، در نهایت مجموعا 90 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است و از بین این 90 اثر 69 اثر متعلق به مشهد و 10 اثر از طرف شهرستان‌ها ارسال شده است.

رونمایی از آثار برجسته سال‌های گذشته به ‌صورت کتاب در مراسم اختتامیه
مروارید اظهار کرد: در نهایت 58 اثر برای بازبینی اعلام آمادگی کرده‌اند و در بین این آثار 12 اثر به جشنواره راه پیدا کرده‌اند. همچنین در بخش نمایش‌نامه‌نویسی 91 اثر به دبیرخانه ارسال شده و در اختتامیه این جشنواره 2 اثر به‌صورت برگزیده انتخاب می‌شود و آثار برجسته سال‌های گذشته به ‌صورت کتاب در مراسم اختتامیه این جشنواره رونمایی می‌شود.
وی عنوان کرد: تئاتر در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده و خراسان از جهت‌های مختلفی از جمله رونق اقتصادی، سطح نمایش‌نامه‌ها و جامعه پویا و خلاق تبدیل به قطب تئاتر کشور شده است. هم‌اکنون حدود 14 نمایش هم‌زمان در مشهد در حال اجرا است و با حمایت بسیار خوب از طرف مخاطبان همراه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی بیان کرد: تئاتر، پیشانی هنر خراسان است و اصحاب هنر نباید اجازه دهند مسائل حاشیه‌ای موجب خدشه‌دار شدن اصل هنر در این شهر شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۷۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • راز صاحب سینما می‌شود