Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دربیست و نهمین کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان که ساعتی پیش دراین اداره کل با حضور معاون دادستان در امور پیشگیری از جرم خراسان رضوی برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از بی توجهی واحدهای آلاینده حوزه کشف رود به اصول واستانداردهای محیط زیستی ،صراحتاًخواستار تعطیلی واحدهایی شد که علی رغم اخطاریه های متعدد ابلاغی از سوی این اداره کل ،به آلودگی محیط زیستی خود ادامه داده و بهداشت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تورج همتی رسیدگی به وضعیت رودخانه حفاظت شده کشف رود و ساماندهی آن را موضوع بسیار مهمی برشمرد و درشرایط کنونی ،ضرب العجل ورود همه نهادهای قانونی و اجرایی ذیربط را یک ضرورت دانست.

وی دراین خصوص از مهلت های مکرر ابلاغی جهت اصلاح وضعیت آلایندگی واحدهای مستقر درشهرک صنعتی چرمشهر و بی توجهی مسئولان واحدها به اخطاریه ها و عدم تلاش برای رسیدن به استانداردهای تعریف شده سازمان محیط زیست  و رعایت دستورالعمل ها و ضوابط مربوطه سخن گفت و تصریح کرد : سلامت مردم خط قرمز ماست وتمدید فرصت مجدد وعدم اصلاح این وضعیت جفا درحق مردم است.

این مقام مسئول برخورد قانونی و بدون اغماض با ناهنجاری های زیست محیطی و مسببین آنها را یک الزام  و مورد تقاضای حفاظت محیط زیست از دستگاه قضا دانست و اشاره کرد که رودخانه حفاظت شده کشف رود که جز فاضلاب در آن جاری نیست واین رودخانه عملا" کارکرد اکولوژیکی و توان خودپالایی خود را از دست داده و  حیات بیولوژیک کاملا" خارج شده است.

وی دراین باره توضیح داد که طبق اقدامات کنترلی و پایش های زیست محیطی کارشناسان این اداره کل ، آلودگی خروجی فاضلاب و پساب واحدهای حوزه چرمشهر 22 برابر بیش از حد مجاز است و این آمار بسیار نگران کننده بوده و فوریت و حساسیت ورود قانونی به آن را مورد تاکید قرار داد.

دستگاه قضا در پی ساماندهی فاضلاب حوزه کشف رود است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان خراسان رضوی نیز دراین نشست  ضمن گلایه از بی توجهی شرکت شهرک های صنعتی استان بر تطابق واحدهای تحت نظارت  خود با استانداردهای محیط زیست گفت: پس ازموضوع آزاد سازی حریم کشف رود ،دستگاه قضا به جد در پی ساماندهی فاضلاب این رودخانه است .

محمد بخشی محبی ادامه داد: طبق آئین دادرسی کیفری، مراجع قضایی در دو حالت می توانند نسبت به تعطیلی واحدهای تولیدی اقدام نمایند و آن تهدید امنیت و سلامت عمومی است که مشمول واحدهای مورد بحث این نشست است.

وی تصریح کرد: بدلیل اینکه واحدهای آلاینده چرمشهر نتوانسته اند خود را با قوانین جاری تطبیق دهند و نسبت به آلوده سازی محیط زیست بی توجه بوده اند به جرم تهدید علیه بهدشت و سلامت عمومی تحت پیگیری قانون قرار خواهند گرفت و  تعطیلی  این واحدها پس از دریافت فهرست آنان ازسوی کمیته ساماندهی فاضلاب استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نگران آمار تکان دهنده مرگ و میر ناشی از فعالیت واحدهای آلاینده هستیم

عضو کارگروه نجات کشف رود و یکی از سازمان مردم نهاد زیست محیطی درادامه ازضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان حوزه حفاظت محیط زیست سخن گفت و افزود: نگران سلامت مردم و آمار تکان دهنده مرگ و میر ناشی از فعالیت واحدهای آلاینده هستیم  چرا که  امروز رودخانه آلوده کشف رود جان سلامت عمومی را تهدیدو بسیاری را به امراض غیر قابل درمان مبتلا کرده است.

فرشته تقی زاده ازسوی سازمان های مردم نهاد و به عنوان یکی از مطلعین این حوزه از دستگاه قضا خواستار پیگیری تعطیلی واحدهای متخلف حوزه چرمشهر شد و جرم مرتکبه مسئولان این واحدها را محرز دانست.

کد خبر 4388919

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی کشف رود مردم علیه احتکار شورای شهر تهران شهرداری تهران نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش پلیس راهور سازمان حج و زیارت شهر تهران سرهنگ نادر رحمانی سازمان محیط زیست دادگاه ترافیک محمد علی افشانی محسن هاشمی شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۸۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد