Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:12:26 GMT

آبرسانی با تانکر در 50 محله عشایری شیروان انجام می شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۳۹۷۱۹۲

آبرسانی با تانکر در 50 محله عشایری شیروان انجام می شود

بجنورد - ایرنا - رییس اداره عشایر شیروان گفت: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های سال جاری هم اکنون آبرسانی سیار با تانکر در 50 محله عشایری این شهرستان انجام می شود.

علی ابراهیمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آبرسانی به عشایر این شهرستان با چهار دستگاه تانکر در میان بندهای تکمران و حومه شهرستان انجام می شود که آبرسانی سیار بیشتر برای دام آنان صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ظرفیت هر دستگاه تانکر آبرسانی 10 هزار لیتر است گفت: روزانه 24 سرویس آبرسانی سیار برای عشایر این شهرستان انجام می شود.
ابراهیمی افزود: یکی از مهم ترین نیازهای عشایر شهرستان با توجه به فصل تابستان و گرمای هوا، آبرسانی است.
عشایر استان خراسان شمالی فصول پاییز و زمستان را در مناطق گرمسیر مراوه تپه استان گلستان و نیز مراتع مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و اسفراین سپری می کنند.
دامنه کوه های شاه جهان، گلیل و سرانی در شیروان، ارتفاعات فاروج، سالوک و آلاداغ در اسفراین و بجنورد از جمله مناطق ییلاقی عشایر خراسان شمالی به شمار می رود.
عشایر شهرستان شیروان 9 طایفه هستند که شامل 2هزار و 176 خانوار در قالب 12 هزار و 642 نفر جمعیت، 3255 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 600 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آبرساني عشاير شيروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۳۹۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان، ۳۵ میلیارد تومان برای محور بجنورد -سنخواست، ۳۰ میلیارد تومان برای محور جاجرم- میامی و ۱۰ میلیارد تومان برای محور بجنورد - اسفراین تخصیص یافت.
وی در ادامه همچنین افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای سد گلمندره در شهرستان گرمه، ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای تاسیسات فاضلاب شهر بجنورد، ۸۶ میلیارد تومان برای اجرای دانشکده داروسازی ابلاغ شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت نقد و از ردیف تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای طرح ملی مصوب سفر دولت به استان ابلاغ شد.
تامین ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد که تا ابتدای امسال ۴ هزارو ۰۰۲ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص یافته بود.

دیگر خبرها

  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان