Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@02:25:25 GMT

کارگاه آموزش قرآن به روش هنجی در سنندج برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۰۳۹۷۸

کارگاه آموزش قرآن به روش هنجی در سنندج برگزار شد

کارگاه آموزش قرآن به روش سنتی هنجی با حضور مربیان کلام الله مجید در حاشیه برپایی نمایشگاه جلوه های هنری قرآن المصور در گالری هنر (نگارخانه ارشاد) سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، مسئول شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برپایی این کارگاه آموزشی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی مباحثی در خصوص روش سنتی قرآن کریم (هنجی) به مربیان آموزش و تدریس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کامل گلباغی ادامه داد: ٢٨ مربی قرآن استان زیر نظر مجید شاه ویسی از اساتید کلام وحی استان، مطالبی پیرامون قرآئت، صوت و لحن و روانخوانی قرآن به روش سنتی هنجی را فرا گرفتند.

 

وی به مدت زمان برگزاری این کارگاه اشاره کرد و افزود: این کارگاه روز چهارشنبه ٧ شهریور به مدت ١٠ ساعت در حاشیه برپایی نمایشگاه جلوه های ویژه قرآن در آثار هنرمندان استان به علاقه مندان به شکل پاورپوینت ارائه شد.

 

گلباغی از اهدای گواهینمامه آموزشی به شرکت کنندگان در کارگاه خبر داد و عنوان کرد: به کسانی که در آزمون پایانی این کارگاه موفق به کسب حد نصاب نمره شوند گواهینامه معتبر اهدا می شود و قبول شدگان همچنین می توانند در دوره های تکمیلی تر این روش آموزشی شرکت کنند.

 

مسئول شورای توسعه فرهنگ قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به روش آموزشی هنجی اذعان کرد: حنجی کردن مهمترین و شاید حرفه ای ترین شیوه آموزش قرآنی است که در گذشته مرسوم بود و اگر کسی که حنجی کردن را یاد می گرفت اصلا نیازی به تجوید نداشت و همزمان آن را یاد می گرفت و پس از خواندن دوجزء قرآن می توانست در عین بیسوادی کل قرآن را بخواند. 

 

نمایشگاه جاوه های قرآنی المصور شامل ٧٧ اثر از ٣٦ هنرمند استان در قالب های مختلف هنری است که از ٥  الی ١١ شهریور در دو نوبت صبح و عصر در گالری هنر سنندج پذیرای بازدید علاقه مندان است. 

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر عید غدیر غدیر خم هفته دولت استان همدان اینفوگرافی حسن روحانی روحانی استیضاح کارگاه آموزشی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۰۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی

فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره اینکه در بخشی از فراخوان جشنواره بین‌المللی فیلم رضوان تنها متولدین دهه هفتاد به بعد امکان ارسال آثار خود را به جشنواره دارند با خط فکری همراه بوده است یا خیر گفت: واقعیت این است که این بخش یکی از اهداف ماست وگرنه ما آن نسل قبلی یا مقطع سنی قبل هفتاد را نادیده نگرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم که این مقطع سنی را پرورش دهیم و با فرهنگ رضوی بیشتر آشنا کنیم تا به همین دلیل در فیلم‌های کوتاهشان بتوانند آموزش هم ببینند.

وی ادامه داد: قبل از هر چیزی تاکید می‌کنم آموزش، آموزش و آموزش. برای همین کارگاه‌هایی را که مد نظرمان است، گفته شده و در فراخوان هم اعلام شده است. از این طریق ما باید بتوانیم روال و مسیری را فراهم کنیم که با آن اشاعه فرهنگی در میان نسل جوان که شاید یکم احتمالا دور شده اند انجام شود و همچنین بتوانیم برای فیلم‌هایی که ساخته می‌شوند با فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند این عزیزان را به سوی فیلم‌های سینمایی بلند پرتاب شوند.

قائمیان مدیربیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) درباره  وضعیت کارگاه‌های برنامه ریزی شده جشنواره فیلم دینی رضوان در استان‌های کشور گفت: در تمامی استان‌ها این اتفاق خواهد افتاد شاید ما بتوانیم کارگاه هایی را که در استان ‌های مختلف انجام شده است با افرادشان گزینش کنیم تا این عزیزان هم برای زیارت آقا امام رضا(ع) تشریف بیاورند و هم در یک کارگاه مقدماتی کارها را انجام دهیم و در نهایت این عزیزان بتوانند برای جشنواره حاضر شوند.

وی درباره وضعیت اکران فیلم‌های نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان پاسخ داد: با سازمان سینمایی، حوزه هنری و سینماهایی که در حیطه این بخش‌ها هستند صحبت شده است تا ما بتوانیم قبل از اکران فیلم‌های سینمایی این آثار را به صورت کلیپ کوتاه اکران کنیم. به نوعی این اتفاق در تلویزیون اتفاق افتاده است تا بتوانیم به عبارتی فرهنگ سازی کنیم که ما فیلم کوتاه و کار نسل جوان هم تماشا کنیم. تاثیر گذاری فیلم‌های کوتاه خیلی بیشتر خواهد بود، صرف موضوع اینکه ما یک فیلم بلند ببینیم نیست بلکه می‌خواهیم ببینیم جوانان‌هایی که در خانه های خودشان هستند چه تفکری دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر