Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، سومین همایش تخصصی دشمن شناسی «دین زاو» با هدف مقابله با تهدیدات اعتقادی دشمنان و ضرورت آشنایی مقابله با آنها، صبح چهارشنبه هفتم شهریور ماه در فرهنگسرای اندیشه آغاز و تا روز جمعه ۱۰ دی ماه ادامه خواهد داشت.

در این مراسم که به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حوزه هنری و خبرگزاری فارس در حال برگزاری است به بررسی موضوعاتی همچون: نقش اینفلوئنسرها و سلبریتی ها در مهندسی افکار عمومی، دشمن شناسی از منظر مقام معظم رهبری، استراتژی رسانه ای، صیهونیسم و نقش ماناروها، مهندسی افکار عمومی به روش اقناع و تبلیغ، رصد و بررسی فعالیت های رسانه ای منافقین، تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر، تکنیک های هک و جاسوسی تلفن همراه، فرآیندشناسی موج های فضای مجازی، رسانه و تمدن نوین اسلامی ایرانی، گرافیک رسانه ای و کاریکاتور، توسط کارشناسان صاحب نام پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت دشمن ستیزی در اسلام

محمدتقی زاهدی، فعال فرهنگی در حوزه دشمن شناسی در این همایش، با تاکید بر ضرورت دشمن ستیزی و دشمن شناسی در اسلام اظهار کرد: کسانی که به خدا و رسول او و روز جزا ایمان دارند اما تلاشی برای شناخت دشمنان خدا وحضرت رسول نمی کنند، دین و باور آنها زیر سوال است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید تکالیف و وظایف خود را در عرصه دشمن ستیزی مد نظر داشته باشیم، گفت: متاسفانه در جامعه کنونی ما برداشت هیجانی و بازی های رسانه ای درمورد دشمن و دشمن شناسی صورت می گیرد، در حالیکه مقوله دشمن شناسی در اسلام به قدری حائز اهمیت است که اگر کسی لحظه ای از آن غفلت کند، دین و اعتقادات خود را مورد خطر دشمنان قرار داده است.

جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی یکی از راه‌های مهم نفوذ دشمن

تقوی، کارشناس حوزه ضد جاسوسی نیز در سومین همایش تخصصی دشمن شناسی و دشمن ستیزی دین زاو، با اشاره به اقدامات ضد ایرانی دشمنان اظهار داشت: امروز بدخواهان و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی درصدد هستند تا با بهره مندی از تمام توان خود به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

وی در ادامه با توجه به پیشرفت های دنیای تکنولوژی، راه های ارتباطی را یکی از دریچه های نفوذ دشمنان به درون کشورمان عنوان کرد و گفت: جمع آوری اطلاعات محرمانه یا شخصی مسئولان و حتی عموم مردم، امروز در دستورکار غربی ها قرار دارد، که جاسوسی از مجاری ارتباطی از بارزترین آنهاست.

نقش رسانه در مدیریت افکار عمومی انکار ناپذیر است

در ادامه همایش، حامد امامی با اشاره به زندگی کنونی در دنیای مدرن، نقش رسانه در مدیریت افکار عمومی را بی بدیل دانست و اظهار داشت: مهم ترین ابزار رسانه برای مدیریت افکار عمومی در دنیای مدرن، صنعت تبلیغات است که دست اندرکاران در این عرصه می کوشند تا با بهره مندی از ترفندهای مختلف، محتوای مورد نظر خود را به مخاطبین القا کنند.

این کارشناس حوزه مهندسی افکار عمومی، اظهار کرد: بسیاری از شبکه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده اند که میزان ترشح دوپامین و میزان مراجعه فرد به محصول مورد نظر را افزایش داده است؛ به گونه ای که فرد به شدت به شبکه های مجازی احساس وابستگی می‌کند.

امامی همچنین با اشاره به بازی های رایانه ای نسل امروز گفت: این بازی ها در کمال اینکه ساده به نظر می رسند، توانسته‌اند بیشترین زمان از نسل امروز را به خود اختصاص دهند که در حد خود اعتیاد بزرگی محسوب می شود، در حقیقت در پشت پرده این بازی ها نوعی جهت‌دهی به افکار نوجوان است.

هر مخاطب میتواند یک رسانه قدرتمند باشد

در پایان همایش، «مطهر محمدخانی» فعال رسانه ای با اشاره به فعالیت های گسترده کاربران در شبکه های‌ مجازی گفت: هر یک از افراد جامعه ما به یک رسانه قدرتمند تبدیل شده اند که میتوانند جهان پیرامون خود را تغییر دهند.

محمدخانی افزود: امروز مردم دیگر مخاطب وابسته به رسانه ها نیستند، بلکه تبدیل به شهروند رسانه ای شده اند که می‌توانند خبری را تولید کرده و به صورت گسترده در فضای مجازی نشر دهند و  توجه مسوولان را به محتوای تولیدی خود جلب کرده به طوری که مسوولان درصدد پاسخگویی برآیند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۱۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تاریخی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آنها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مأیوس و ناامید کند.

رسانه دشمن کاری کرده که دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. اینها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشورها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاوردهایی رسیدیم / ‏‬مدرسه محلی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتماً این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاوردهایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائماً بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صدها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

تلاش دشمن برای تفرقه افکنی به کمک بهانه‌های واهی

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند. و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

کد خبر 6089838 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ما است
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند