Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@17:28:39 GMT

افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی در کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۵۴۰۱

افزایش عوارض جراحی‌های زیبایی در کشور

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، علیرضا صابری، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ارتباط با جراحی‌های زیبایی در کشور اظهار داشت: آمار عارضه‌های ناشی از جراحی‌های زیبایی در کشور افزایش یافته و این مساله به علت این بوده که افراد غیرمتخصص و غیر دوره دیده در این حوزه ورود یافته و نظارت‌های قوی بر این مساله وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در گذشته از حدود 10 بیماری که به متخصصان جراحی زیبایی و پلاستیک مراجعه می‌کردند حدود دو مورد به دلیل عارضه ناشی از جراحی بود ولی اکنون از هر 10 مورد مراجعه 4 مورد ناشی از عارضه است که اکثر این عوارض سخت بوده و درمان آن نشدنی بشمار می‌رود.  
 
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ادامه داد: برای انجام لیپوساکشن روش‌های مختلفی وجود دارد و قبل از هر چیز باید این مساله تشخیص داده شود که آیا واقعا مراجعه‌کننده نیاز به این عمل زیبایی دارد یا خیر؟ البته گاهی نیز تشخیص به غلط انجام می‌گیرد؛ همچنین در گام نخست فرد باید شیوه زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر داده و تلاش کند که به وزن ایده‌آل برسد و زمانی که چنین موضوعی محقق نشد و چربی اضافه به درمان جواب نداد عمل ساکشن پیشنهاد می‌شود.  
 
صابری با اشاره به اینکه حجم بالای ساکشن و یا انجام نادرست آن خطر آمبولی برای بیمار دارد اضافه کرد: گاهی پزشکان غیر حرفه‌ای در یک جلسه حجم زیادی از چربی را ساکشن کرده و این مساله برای فرد مشکل‌ساز خواهد شد به ویژه اگر بیماری‌های زمینه‌ای همچون مشکلات قلبی و عروقی داشته باشند.  
 
وی تاکید کرد: افرادی که عمل ساکشن انجام می‌دهند باید مدرک معتبر داشته و باید مجوز لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته باشند و متاسفانه امروزه نظارت مستمر بر تبلیغات موجود در این زمینه وجود ندارد و گاهی به یک توبیخ برای جریمه بسنده می‌شود، این در حالی است که مراکز غیرمجاز و افراد غیرحرفه‌ای فعالیت قارچ‌گونه‌ای را ا نجام می‌دهند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جراحی پلاستیک و زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/

محمد سنادی‌زاده متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم وفناوری آنا، در رابطه با پیشرفت‌های علم پزشکی در حوزه پیوند کلیه اظهار کرد: بنده اولین پیوند کلیه را در ایران با همکاری تیم پیوند کلیه در سال ۱۳۴۷ در بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیرازانجام داده‌ام.

وی ادامه داد: در آن سال‌ها امکانات پزشکی بسیار محدود بود، کلیه مصنوعی، آنتیژن‌های مخصوص HLL و دارو‌های جدیدی که الان در اختیار است را نداشتیم. پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی اصلا قابل مقایسه با سال‍‌های گذشته نیست.

متخصص جراحی کلیه افزود: در گذشته سعی می‌شد کلیه را از افراد نزدیک به بیمار پیوند دهیم درحالی که اکنون روش پیوند و راه‌های دریافت کلیه تغییر کرده است. ما در بیمارستان نمازی از دو جسد کلیه گرفته و به دو بیمار که در انتظار دریافت کلیه بودند پیوند زدیم. یک بیمار حدود ۱۶ سال با همان کلیه زندگی کرده و علائم طبیعی داشت.

سنادی‌زاده گفت: حدود ۹ پیوند کلیه برای ۷ بیمار در بیمارستان نمازی شیراز و ۵۰ پیوند هم در بیمارستان شهدای تجریش تهران انجام داده‌ام.

وی به پیشرفت‌های پزشکی اشاره و مطرح کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در اختیار جراحان پیوند کلیه قرار گرفته است. ایران جز اولین کشور‌هایی بود که جراحی پیوند کلیه را آغاز کرد. تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است که این آمار بسیار خوب نشان دهنده پیشرفت‌های کشورمان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/