Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:00:20 GMT

تصویب منطقه آزاد سیستان نور امید در دل مردم ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۶۶۷۵

تصویب منطقه آزاد سیستان نور امید در دل مردم ایجاد کرد

زاهدان - ایرنا - نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری از جمله منطقه آزاد سیستان در صحن علنی مجلس نور امید در دلهای مردم محروم این منطقه ایجاد شد.

احمد علی کیخا روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با 141 رای موافق، 75 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری-صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: پس از این مرحله این مصوبه نمایندگان مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان قانون اساسی ارجاع می شود تا پس از تایید برای ابلاغ به دولت واگذار شود.
نماینده مردم زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در مجلس گفت: خشکسالی های دو دهه و خشک شدن هامون سبب نابودی کشاورزی و آلودگی بیش از حد هوای سیستان ناشی از وزش بادهای موسمی بسیاری از مردم را با مشکلات و فقر اقتصادی رو به رو کرده است.
دکتر کیخا ادامه داد: تصویب منطقه آزاد سیستان زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم را فراهم می کند و موجب بازگشت خانوارهای مهاجرت کرده از این منطقه می شود.
به گزارش ایرنا هفتم مرداد امسال سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.
در ماده واحده این لایحه آمده است: در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج به دولت اجازه داده می شود با رعایت مفاد قانون برنامه ششم توسعه، در استان های گلستان (اینچه برون)،ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)،هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر) و کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری-صنعتی ایجاد کند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس تصويب لايحه منطقه آزاد سيستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

ایسنا/آذربایجان شرقی در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شد.

در اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد ارس در ارزیابی‌ عملکرد سال گذشته به‌عنوان منطقه آزاد برتر شناخته شده و مجید کیانی توسط وزرای کشور و امور اقتصاد و دارایی و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مورد تقدیر قرار گرفت.‌

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، همچنین در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، ارتقاء اثربخش نظام اداری و مدیریت منابع و موضوعات حقوقی بین سازمان‌ها نیز ارس حائز رتبه برتر شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا