Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان بوشهر ۷۵۰ طلبه درهفت مدرسه علمیه استان بوشهر مشغول به تحصیل می‌شوند. ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام رضا خدری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه مهدی موعود(عج)شهرستان دیر ضمن بر شمردن بالا بردن کیفیت تحصیل در مدارس علمیه استان بوشهر اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از گذشته تاکنون در فرهنگ و جامعه حضور داشته و نقش آفرین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعتماد بالای مردم به روحانیون و طلاب اشاره کرد و گفت: به سبب بنیه بالای دینی جامعه اسلامی به ویژه در استان بوشهر، مردم به جامعه روحانیت اعتماد دارند و همواره مورد تکریم قرار دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر از پذیرش 40 طلاب جدید به حوزه‌‌های عملیه استان خبرداد و  گفت: در سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان بوشهر 750 طلبه درهفت مدرسه علمیه استان بوشهر مشغول به تحصیل می‌شوند که 40 طلبه آن امسال پذیرش شده‌اند.

خدری با بیان اینکه  مدارس حوزه‌ علمیه‌های استان بوشهر از سطح  2 به سه ارتقا یافته است خاطر نشان کرد: مدارس علمیه استان بوشهر از پایه هفتم به پایه دهم به بالا  افزایش یافته است رسیده وبعد از آن درس خارج تمام دوره‌های تحصیلی در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه درس خارج حوزه علمیه استان بوشهر توسط آیت الله صفایی بوشهری برگزار می‌شود گفت:  بر اساس رهنمود و دستورالعمل شورای عالی حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه‌های علمیه کشور کیفیت بخشی به حوزه‌هاست که باید مدارس از نظر علمی و تربیتی بیشتری توجه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان بوشهر به اردوی جهادی حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی در مدارس فعال هستند‌ و نسبت به همکاری و خدمات رسانی به مردم آمادگی کامل دارند و 50  نفر از مبلغان در قالب اردوهای جهادی با مراجعه به روستاها ضمن تبلیغ دینی کارهای سنگین ساختمانی هم انجام می‌دهند .

در این مراسم  رئیس حوزه علمیه مهدی موعود ( عج) شهرستان دیر هم گفت: امسال هفتمین سال تحصیلی این حوزه علمیه است که امسال با تعداد 33 طلبه شروع می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم بحرانی بیان کرد: در سال تجصیلی گذشته تعداد 15 طلبه شهرستان دیر در مدارس نماز جماعت اقامه کردند.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۳۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ نماینده ولی فقیه در استان همدان در این مراسم گفت: انسان‌ها به میزان درک و فهم خود از زندگی، از معرفت الهی سیراب می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: قرآن کریم نسبت به علم نگاه ویژه‌ای دارد و دین اسلام توجه به علم را بالاتر از همه ارزش‌ها می‌داند، زیرا با علم به فهم و عبودیت بهتری می‌رسیم.

او همچنین گفت: آگاهی، تلاش، تحقیق و مطالعه و به روز بودن اساتید لازمه تاثیرگذاری آنها بر دانشجویان، طلاب و مردم است.

در پایان این مراسم از اساتید برتر حوزه علمیه‌های استان همدان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی