Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@02:31:18 GMT

رکورد ارتفاع پرواز را هواپیمای ایرباس شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۴۷۱۳۵

رکورد ارتفاع پرواز را هواپیمای ایرباس شکست

رکنا: هواپیمای جدید ایرباس رکورد ارتفاع پرواز را شکست.

تازه ترین هواپیمای تولیدی شرکت ایرباس به نام پرلان ۲ که یک هواپیمای گلایدر و بی موتور است با شکستن رکوردهای قبلی توانست در ارتفاع ۲۳ هزار متری پرواز کند.

به گزارش نیواطلس، هدف ایرباس از تولید این هواپیما غلبه بر برخی محدودیت های فنی و به پرواز درآوردن هواپیماهای بی موتور در بالاترین ارتفاع ممکن و در حدی است که وضعیت جوی زمین اجازه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتفاع بسیار بالا از سطح زمین، جریان های هوایی قدرتمندی وجود دارند که در اثر برخورد باد با کوه های مرتفع و بازگشت این بادها به وجود می آیند و تثبیت وضعیت حرکت هواپیماهای بدون موتور در چنین شرایطی کار بسیار دشواری است.

مهندسان ایرباس با طراحی هواپیمای پرلان ۲ به شکلی بسیار باریک و نازک موفق شدند بر این محدودیت غلبه کنند. نکته جالب دیگر وزن کم این هواپیماست که به تنها ۵۰۰ کیلوگرم می رسد. طول بال هواپیمای یادشده هم ۲۷ متر است.

مدل اولیه این هواپیما توانست در ارتفاع ۱۵۸۰۰ متری پرواز کند و حالا بعد از یک ماه رکورد ۲۳ هزار متری برای آن ثبت شده است.

قرار است بعد از انجام بررسی های بیشتر رکورد پرواز هواپیمای مذکور به ۲۷۴۰۰ متر افزایش یابد تا بتوان از آن برای انجام مراحل اولیه برخی ماموریت های فضایی نیز استفاده کرد.

گفتنی است این هواپیما رکورد هواپیمای جاسوسی یو ۲ لاکهید مارتین را نیز که در حداکثر ارتفاع ۲۲۴۷۵ متری پرواز کرده، شکسته است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فاجعه در خلیج فارس / گزارشی تکاندهنده + جزییات

خانم بازیگر عکس های ناجورش را حذف کرد! + جزییات

شهردار سابق تهران دستگیر شد؟!

ماجرای لندکروز یک میلیاردی و کفش 3 میلیونی! / مامور پلیس چرا از خود دفاع نکرد؟ + عکس

فیلم لحظه رفتار بیشرمانه زائران عراقی در مشهد!

سهیلا شوهر داشت اما تسلیم 100 دلاری مرد عرب شد!

سجاد و دوست موقشنگش داعشی بودند! + عکس بدون پوشش

مرد شرورهنگام تجاوز به زینب17 ساله روی بدن اوتتو کرد+فیلم گفتگو با دختر

فیلم اعتراف راننده ای که پلیس شیراز را کتک زد + عکس

آخرین خبر از سرنوشت تلخ پرنیای 2/5 ساله کرجی + عکس

دردسر ازدواج برای دختر نخبه کنکور / نوشاد از همان دوران نامزدی مرا تحریم کرد

این 3 بچه محل مخوف آبادان را به هم ریخته بودند؟! + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه کتک ارتفاع شکست پرواز رکورد عکس زندگی دختر من فیلم قتل ایران حوادث زائران عراقی زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۴۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ

از آخرین شکست لوس‌بلانکوس مقابل باشگاه آلمانی 12 سال می‌گذرد.

طرفداری | رئال مادرید به رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ رسید.

دیدار تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 به پایان رسید. 90 دقیقه نبرد دو غول فوتبال اروپا در آلیانتس آرنا نتیجه‌ای در بر نداشت تا همه چیز به سانتیاگو برنابئو کشیده شود.

با تساوی مقابل بایرن مونیخ، رئال مادرید به رکورد 8 بازی متوالی بدون شکست مقابل باواریایی‌ها رسید. از آخرین پیروزی بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید 12 سال می‌گذرد. باشگاه آلمانی آخرین‌بار در نیمه‌نهایی فصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا با گل‌های فرانک ریبری و ماریو گومز رئال را از پیش رو برداشت و از آن پس برابر حریف اسپانیایی طعم برد را نچشیده‌است. از آن تاریخ به بعد، بایرن مونیخ در 8 تقابل بعدی خود با رئال مادرید موفق به پیروزی نشده‌است (6 شکست و 2 تساوی).

نتایج 8 تقابل اخیر بایرن مونیخ و رئال مادرید رئال مادرید 2-1 بایرن مونیخ رئال مادرید 1-0 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 0-4 رئال مادرید بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید  رئال مادرید 4-2 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 1-2 رئال مادرید رئال مادرید 2-2 بایرن مونیخ بایرن مونیخ 2-2 رئال مادرید

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • هوادار با مسعود شجاعی پرواز می‌کند
  • جم رکورد فروش را شکست
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری