Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@22:05:01 GMT

بنیاد شهید گیلان 32 هزار ایثارگر را تحت پوشش دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۵۲۳۸

بنیاد شهید گیلان 32 هزار ایثارگر را تحت پوشش دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 12 شهریور در مراسم تقدیر و تجلیل از جانبازان 70 درصد قطع نخاعی استان گیلان که در زیباکنار انزلی برگزار شد، هدف از برگزاری این مراسم را ایجاد یک فضای صمیمی برای یادگاران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: اینگونه برنامه ها فرصت دیدار با جانبازان و ایثارگران عزیز را برای ما مسئولان که مشغله کاری داریم، فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشارکت انجمن نخاعی استان با بنیاد شهید، افزود: تشکل های ایثارگری رفته رفته جایگاه خودش را در مجموعه بنیاد شهید پیدا کرده و طی سال های اخیر تعامل خوبی با ایثارگران وجود داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان اضافه کرد: تاکنون برنامه هایی که با مشارکت و همکاری تشکل های ایثارگری چه در قالب مناسبت های مختلف و چه در پیشبرد اهداف بنیاد و رسیدگی به مشکلات ایثارگران اجرا کرده ایم، از کیفیت بیشتری برخوردار بوده است.

این مقام مسئول، با اشاره به محدودیت های بنیاد شهید در ارائه خدمات به خانواده های شاهد و ایثارگر، گفت: بنیاد با حجم بالایی از مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری مواجه است و برخی از حوزه ها روز به روز نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه در گیلان 32 هزار ایثارگر را تحت پوشش داریم، تصریح کرد: ارائه خدمات بنیاد شهید به خانواده های شاهد و ایثارگر نیز تسری پیدا می کند و در حال حاضر وظیفه خدمتگزاری به یک جامعه 120 هزار نفری را بر عهده داریم.

پاکاری، رفع مشکلات ایثارگران را نیازمند یک عزم جدی و اراده ملی و همگانی دانست و متذکر شد: مشارکت خود ایثارگران و خانواده های آنان می تواند کمک قابل توجهی به حل بخشی از مشکلات کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به جایگاه معنوی جانبازان و اثربخشی آنان در عرصه های اجتماعی و اجرایی، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر ظرفیت های قانونی خوبی در قالب قانون برنامه ششم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد شده است.

وی اشغال فرزندان را یکی از دغدغه های اصلی خانواده های شاهد و ایثارگر دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده در طول برنامه ششم وضعیت اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد را ساماندهی کند لذا دستگاه ها وظیفه اعمال قانون دارند.

پاکاری، با بیان اینکه همسران و فرزندان ایثارگران بخش قابل توجهی از مشکلات را بر عهده دارند، یادآور شد: خانواده های شهدا و ایثارگران مصداق بارز و واقعی ایثار و فداکاری هستند و بی تردید اجر آنان کمتر از شهدا و ایثارگران نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی