Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@05:38:58 GMT

انیمیشن ایران ظرفیت زیادی برای ارتقا دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۶۹۸۰

انیمیشن ایران ظرفیت زیادی برای ارتقا دارد

به گزارش ایرنا، کیانوش دالوند دوشنبه شب در آیین بزرگداشت خود و برادرانش در سینما فلسطین اصفهان افزود : این پیشرفت مدیون هنرمندان این حوزه از سینماست و سعی ما بر این بوده که در انیمیشن به سمت داستان های کودکانه برویم.
وی با بیان این که ما برای کارمان افق دوری را برنامه ریزی کرده ایم ، اظهارداشت : در این راستا به بازار بین المللی نگاهی داشتیم و تلاش کردیم تا نقص کارهایمان را در این مسیر بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگردان انیمیشن رستم و سهراب با اشاره به راه اندازی واحدی در مجموعه کاری خود به نام پژوهش و توسعه ، گفت : با این اقدام نه تنها به روز شدیم بلکه ارتقای تکنیکی پیدا کردیم که در پیشرفت کارمان تاثیر بسزایی داشت.
دالوند تصریح کرد : انیمیشن های سینمایی و تلویزیونی در ایران هنوز در ابتدای راه هستند با این حال سازندگان آن در سال های اخیر پیشرفت های خوبی داشتند.
وی با اشاره به این که صنعت انیمیشن رو به جلو حرکت می کند ، ادامه داد : کودکان نسبت به انیمیشن های خارجی علاقه بیشتری نشان می دهد و دلیل آن هم این است که آن ها سال هاست در این زمینه فعالیت کردند و از ما جلوتر هستند.
به گفته وی ایران در بخش انیمیشن در چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده با تلاش هایی که در این زمینه در حال انجام است پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
این کارگردان سینما حرکت انیمیشن سازی به سمت داستان های کودکانه اشاره و اضافه کرد : در این بخش از داستان ها بهتر می شود عمل کرد و موفق تر ظاهر شد.
در پایان این آیین بزرگداشت، با اهدای لوح یادبود به کیانوش، داریوش، کوروش و فرزاد دالوند سینماگران عرصه انیمیشن معروف به برادران دالوند از زحمات سال ها تلاش آن در حوزه سینما و انیمیشن تجلیل به عمل آمد.
این برنامه آخرین بزرگداشت سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بود.

** رونمایی از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب
همچنین در ابتدای این آیین از مجموعه 40 فیلم از سینمای بعد از انقلاب رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، علیرضا رضاداد دبیر سی یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت : به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 40 اثر فاخر سینمایی جمع آوری شد.
وی بیان داشت : افرادی که علاقه دارند این آثار را داشته باشند می توانند از موسسه رسانه های تصویری این مجموعه فیلم منتخب از سینما در سال های پس از انقلاب را تهیه کنند.
در ادامه از ثریا قاسمی بازیگر سینما و حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی دعوت شد تا برای رونمایی از این آثار روی سن حضور یابند.
قاسمی از مخاطبان در سالن دعوت کرد تا فیلم دوچ را ببینند.
دوچ دومین اثر بلند سینمایی است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 97 تولید شد و ثریا قاسمی در آن به ایفای نقش پرداخت.
وی تصریح کرد : برای پشتیبانی از فیلم دوچ در این جشنواره حضور دارم ، این فیلم ساده و لطیف است و فکر می کنم آن را دوست داشته باشید.
این بازیگر سینما ادامه داد : : من پشتیبان فیلم هایی هستم که سلامت باشند و کودکان همراه خانواده هایشان بتوانند این فیلم را ببینند.
در این آیین همچنین علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، محمدعلی جعفری به عنوان معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رضا ایل بیگی، ثریا قاسمی، هنرمندان و علاقمندان به سینما حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان، پنجشنبه شب هفته گذشته با حضور شماری از شهروندان، علاقه مندان و مسئولان در میدان امام حسین(ع) اصفهان آغاز شد.
در این جشنواره 86 فیلم در بخش های رقابتی بین الملل و سینمایی نمایش داده می شود.
قرار است هشت فیلم پویانمایی از هشت کشور در بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کنند.
پردیس‌ های سینمایی چهارباغ، فلسطین و سیتی سنتر اصفهان، به نمایش فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اختصاص داده شد.
این جشنواره به دبیری علیرضا رضاداد تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان در حال برگزاری است.
8114/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کودکان رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در ۲ روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.

«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است که بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلم‌های «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.

«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در ۲ روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.

«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطب‌ترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و ۲ سالن ممتاز، در این ۲ روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.

در پردیس‌های سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطب‌ترین‌های این ۲ سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در ۲ روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.

موسسه تصویر شهر از موسسه های زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقه‌مندان به سینما است.

کد خبر 6090010

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»