Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مهدوی با تاکید بر ضرورت راه اندازی و پیشبرد پویش مردمی «#قدمی برداریم» به منظور زمینه سازی برای ظهور، گفت: نخستین قدم در این مسیر می تواند عمل کردن هر یک از افراد جامعه به وظایف خود و توجه به حق الناس و عدم پایمال کردن آن باشد.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، در تشریح اهمیت اقدامات فردی در ترویج معارف مهدوی، گفت: اساسا هر کسی در هر جایگاه و موقعیتی چه به لحاظ حقیقی و چه حقوقی قرار دارد، نسبت به ترویج باور انتظار و مهدویت مسئول است و باید بر اساس توان خود در این باره موثر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ ادیان، انبیاء مبعوث شدند تا جوامع مختلف  را به اصلی که از آن دور شده بودند، باز گردانند؛ برای مثال اگر فرد یا افرادی چیزی جز خداوند یکتا را می پرستیدند انبیای الهی تلاش می کردند تا آنان را به مسیر پرستش معبود یکتا برگردانند، یا اگر کسی پُستی گرفته بود که شایستگی اش را نداشت، او را عزل کرده و آنکه لیاقت اش را داشت به جای اش می نشاندند.

 

اکبری مطلق تصریح کرد: در واقع پیامبران با ایجاد این چیدمان و قرار دادن هر چیز در جای خود می خواستند جامعه ای را محقق کنند که مورد رضای خدا است؛ امروز اگر ما در جامعه اسلامی واقعاً معتقدیم که موعودی قرار است ظهور کند و عصاره هدف انبیای الهی را برای همیشه تحقق بخشد، باید دغغده داته باشیم و برای آمدن و ظهورش زمینه سازی کنیم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بر هر مسلمان شیعه ای واجب است که در این باره نقش موثری را ایفا کند، تاکید کرد: نخستین قدم در این مسیر می تواند عمل کردن هر یک از افراد جامعه به وظایف خود و توجه به حق الناس و عدم پایمال کردن آن باشد؛ برای مثال اگر کسی در بازار کار می کند با مشتری با انصاف رفتار کند، اگر کسی در دانشگاه به عنوان استاد تدریس می کند با خلوص نیت به دانشجو درس داده و او را تربیت کند و اگر کسی دانشجو است در مقابل آنچه می آموزد، احساس تکلیف کند و بداند آنچه می آموزد برای خدمت به آینده و اعتلای جامعه است.

 

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اگر این روحیه در جامعه وجود داشته باشد و یا به بیان بهتر روحیه جمعی شکل بگیرد که همه نسبت به کاری که می کنند احساس مسئولیت کنند و رضایت خداوند و پیامبرش را در نظر بگیرند، قطعاً گام های موثری برای زمینه سازی ظهور برداشته می شود.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی و پیشبرد پویش مردمی «#قدمی برداریم» در گام نخست به اعتقاد به «آنچه برای من خوب است برای دیگران نیز خوب است»، نیاز دارد، ابراز کرد: ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت و یهودیت هر سه به دنبال موعود آخرالزمان هستند، این تلاش برای ظهور و آمدن موعود آخرالزمان حاکی از آن است که این اعتقاد اکنون نیز در زندگی پیروان این ادیان تاثیراتی را گذاشته، لذا آنان امیدوارند که ظهور منجی زودتر اتفاق بیفتد و زندگی هایشان متحول شود.  

 

کارشناس مهدوی اضافه کرد: البته این مساله بایدها و نبایدهایی دارد، وقتی ما منتظر او هستیم خودمان را باید ملزم کنیم که انتظارات امام عصر(عج) را در زندگی خود عملیاتی کنیم، یعنی وظیفه خود را با خلوص نیت انجام دهیم و حق یکدیگر را پایمال نکنیم.

 

اکبری مطلق در پایان خاطرنشان کرد: مساله دیگر آن که جامعه منتظر تلاش کند خود را با آنچه که سیره حضرت حجت(عج) است، هماهنگ و سعی کند که شبیه به امام عصر(عج) رفتار کند تا اگر نمی توانیم مثل ایشان باشیم حداقل به امام مان شبیه شویم؛ بنابراین، نخستین گام در مسیر ظهور انتخاب سبک زندگی منتظرانه و مهدی وار زندگی کردن است.

 

 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مقام معظم رهبری غدیر استیضاح عید غدیر رهبری هرمزگان غدیر خم افزایش قیمت شیراز امام زمان مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک گفت: اخیرا شنیده می‌شود که برخی مبادلات در بازار مسکن از طریق دلار و بیت‌کوین انجام می‌شود که به نظر من علت آن ایجاد سامانه خودنویس و نبود واسطه برای مدیریت قراردادها است.

مهدی کرباسیان گفت: بنا بر اعلام برخی مشاوران املاک با پدیده‌ای جدید در بازار مسکن مواجه شده‌ایم. شایعه شده برخی فروشندگان آپارتمان از خریداران تقاضای دلار، ارز دیجیتال، طلا و غیره می‌کنند. به نظر من یکی از دلایل این موضوع ایجاد سامانه خودنویس است که باعث حذف واسطه شده است. به هر حال زمانی که واسطه، معامله را مدیریت می‌کند مبادلات مالی نیز مدیریت می‌شود اما وقتی خریدار و فروشنده از طریق سامانه خودنویس اقدام به معامله می‌کنند نظارتی وجود ندارد.

وی در گفتگویی با ایسنا افزود: بازار خرید و فروش مسکن در رکود به سر می‌برد اما مراجعات مقداری نسبت به فروردین بهتر شده است؛ مراجعاتی که منتج به معامله نمی‌شود و اغلب برای اطلاع از وضعیت اجاره صورت می‌گیرد. هر سال همین‌طور است، معمولا در اردیبهشت و خرداد که تغییرات اقتصادی خود را تا حدودی نشان می‌دهد متقاضیان برای پرس‌وجو می‌آیند. نقل و انتقالات بازار اجاره هم در اردیبهشت و خرداد افزایش می‌یابد.

کرباسیان بیان کرد: قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در تهران نسبت به اسفند حدود ۱۰ درصد تغییر کرده اما به دلیل نبود مشتری، این نرخ‌ها هنوز به قطعیت نرسیده است. یکی از دلایل این کسادی، نوسانات بازار ارز است. کاهش قیمت دلار از محدوده ۶۹ هزار تومان به حدود ۶۱ هزار تومان بازار ملک را به نوعی کساد کرد؛ زیرا معتقدم بازار مسکن، دلاریزه شده و بالا و پایین رفتن قیمت دلار باعث می شود مردم برای خرید و فروش دست نگه دارند.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیر سامانه خودنویس بر کم‌رونق شدن معاملات مسکن گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی دائما روی تبلیغات این سامانه مانور می‌دهند و به مردم می گویند بیایید قرارداد خود را مجانی ثبت کنید. در واقع رسما به حذف دفاتر مشاور املاک ورود کرده‌اند و اشتغال جامعه در حال سرکوب شدن است. در هر بازاری، اقتصاد را واسطه می‌چرخاند. جهش تولید نیاز به مشتری دارد. این مشتری از طریق واسطه‌ها می‌آید. موضوع واسطه برای بازار مسکن به عنوان یک بازار پیشرو در اقتصاد، اهمیت مضاعف دارد.

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه خودنویس، اکثر مشاوران املاک به سمت ابطال جواز رفته‌اند. این مساله تبعات منفی برای بازار مسکن و اشتغال کشور دارد. با توجه به پیشران بودن بخش مسکن نیز تبعات منفی برای اقتصاد کلان خواهد داشت که در آینده خود را نشان می‌دهد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: برخی افراد می‌گویند دلالان ملک عامل گرانی مسکن هستند. سوال بنده این است آیا افزایش هزینه ساخت نیز به خاطر عملکرد مشاوران املاک است؟ حدود سه سال قبل هزینه ساخت هر متر مربع نهضت ملی مسکن را ۲.۵ میلیون تومان اعلام کردند. در حال حاضر به گفته مسئولان این رقم به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان رسیده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه مشاوران املاک تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را در قیمت مسکن موثر دانست و گفت: وقتی قیمت مصالح ساختمانی، هزینه صدور پروانه، نظام مهندسی و دستمزد کارگر، حمل و نقل و غیره تغییر می‌کند نباید انتظار داشته باشیم قیمت مسکن تغییر نکند. حتی ممکن است در تابستان با نوساناتی در بازار مسکن مواجه شویم.

وی در خصوص پیش‌بینی بازار مسکن در ماههای پیش رو گفت: دولت اقدام خوبی را در خصوص تامین مصالح ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن آغاز کرده که اگر بتواند از طریق این برنامه قیمت ساخت را کنترل کند ممکن است نوسانات بازار مسکن در تابستان که فصل جابه‌جایی است نیز محدود شود.

دیگر خبرها

  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است