Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اوت شدن چهار وزنه بردار ایرانی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بیان کرد: همه می‌دانند کادرفنی تیم ملی وزنه برداری نمی‌خواست مجید عسگری را با علم به آماده نبودن او برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی به جاکارتا اعزام کند، اما درخواست خودش و فشار رسانه‌ها مبنی بر اینکه فدراسیون وزنه برداری باید به اوزان سبک هم میدان بدهد در نهایت با نظر مثبت کمیته فنی فدراسیون تصمیم گرفتیم مجید را هم به اندونزی ببریم، اما همان اتفاقی که فکر می‌کردیم برایش رُخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: علی مکوندی نخستین تجربه ملی اش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند و با توجه به جوانی او فکر می‌کنم در مسابقات آتی نتایج بهتری بگیرد. حس می‌کنم علی به دلیل بی تجرگی هر سه حرکتش را در یک ضرب از دست داد و اگر می‌توانست یکی از وزنه‌ها را بالای سر ببرد با توجه به توانمندی اش در حرکت ۲ ضرب می‌توانست به مدال برسد، اما متاسفانه او قدر فرصتی که در اختیارش قرار گرفت ندانست و امیدوارم در آینده عملکرد بهتری داشته باشد.

برخواه در اوت شدن کیانوش مقصر نیست

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره تکرار حذف شدن کیانوش رستمی در رقابت‌های مهم گفت: خود کیانوش وزنه هایش را انتخاب کرد و محمد حسین برخواه در اوت شدن او مقصر نیست. مانند رقابت‌های جهانی کیانوش رستمی می‌توانست با روی سر بردن وزنه‌هایی سبک‌تر مدال نقره اش را مسجل کند. سهراب مرادی در یک ضرب ۱۴ کیلوگرم با کیانوش اختلاف داشت و اگر رستمی می‌خواست مرادی را جا بگذارد باید در ۲ ضرب ۲۳۵ کیلوگرم وزنه می‌زد که به هیچ وجه نمی‌توانست چنین کاری انجام بدهد. به همین دلیل کیانوش باید با وزنه ۲۱۰ تا ۲۱۲ کیلوگرمی مدال نقره اش را قطعی می‌کرد و پس از آن به وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی مهار می‌کرد. در کل او مدال نقره را راحت از دست داد.

با تغییر اوزان شرایط برای براری بهتر می‌شود

بیرانوند درباره حذف شدن محمدرضا برابری در رقابت‌های دسته ۱۰۵ کیلوگرم بازی‌های آسیایی گفت: براری در تمرینات یک ضربه وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما با توجه اینکه وزن زیادی کم کرده بود در جریان مسابقه بدنش خالی کرد. محمدرضا، وزنه بردار با غیرتی است. او سال گذشته در رقابت با همین وزنه بردار عراقی که در جاکارتا دوم شد در حرکت ۲ ضرب عقب ماندگی اش در حرکت یک ضرب را جبران کرد. اگر او در یک ضرب اوت نمی‌کرد در ۲ ضرب می‌توانست با وزنه بردارعراقی و علی هاشمی رقابت کند. اطمینان دارم با تغییر اوزان و حضور محمدرضا براری در دسته ۱۰۹ کیلوگرم شرایط برای او خیلی بهتر می‌شود.

او درباره کسب مدال برنزبازی‌های آسیایی از سوی علی هاشمی، قهرمان رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۷ بیان کرد: علی با وجوداینکه از ویروس سرماخورگی رنج می‌برد در یک ضرب عملکرد عالی داشت، اما در ۲ ضرب حالت ضعف به او دسته داده و مشخص بود نمی‌تواند وزنه‌های ۲۲۲ و ۲۲۴ کیلوگرمی را بلند کند. با این وجود جواب اعتماد مربیان را داد.

مرادی از بهترین وزنه بردار‌های تاریخ کشورمان است

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره شکسته شدن رکورد حرکت یک ضرب دسته ۹۴ کیلوگرم جهان از سوی سهراب مرادی در جاکارتا گفت: فارغ از مباحث فنی می‌خواهم به اخلاق و منش پهلوانی سهراب اشاره کنم. او به واقع فروتن و بی حاشیه است. همین که او با وجود بالا بهترین وزنه‌ها و رکوردشکنی‌های متوالی سرش را پایین می‌اندازد و داد و فریاد راه نمی‌اندازد نشان می‌دهد سهراب مرادی یک پهلوان است. همه از پوریای، ولی و جهان پهلوان تختی به عنوان اسطوره‌های اخلاقی یاد می‌کنند، اما منش پهلوانی و اخلاق خوب سهراب هم ارزش مدال‌های او را ۱۰۰ برابر می‌کند. او از لحاظ منش به وزنه برداری اعتبار داده است و الگویی برای جوان‌ها است. بدون شک مرادی از بهترین وزنه بردار‌های تاریخ کشورمان است، اما هیچگاه احترام به پیشکسوت و مسائل اخلاقی را فراموش نمی‌کند. به خودمان می‌بالیم که چنین ورزشکاری را در اختیار داریم.

نمی‌خواستیم وزنه بردار ازبکستانی در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم طلا بگیرد

بیرانوند درباره درخشش بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در دسته فوق سنگین وزنه برداری بازی‌های آسیایی گفت: طبق استراتژی کادرفنی بهترین حالت برای ما کسب یک طلا و یک نقره در این دسته بود و به هیچ وجه نمی‌خواستیم وزنه بردار ازبکستانی در دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم طلا بگیرد. همانگونه که دیدید ازبکستان در جدول نهایی بازی‌های آسیایی با اختلاف تنها یک مدال طلا بالاتر از ایران در جایگاه پنجم قرار گرفت. مهم این بود که طلا و نقره برای ما باشد، اما اینکه بهداد طلا گرفت و سعید مدال نقره را به دست آورد بستگی به توانایی هایشان در روز مسابقه داشت.

تاسف می‌خوریم یکی از قهرمان‌های با اخلاق و خوبمان را از دست دادیم

او افزود: به هیچ وجه در جریان تصمیم بهداد سلیمی برای خداحافظی نبودیم و تاسف می‌خوریم یکی از قهرمان‌های با اخلاق و خوبمان را از دست دادیم که امیدوارم در سایر مراحل ورزشی، تحصیلی و زندگی موفق باشد چراکه خاطرات خوبی برای ما ساخته است. انشالله سعید هم در رقابت‌های جهانی عشق آباد عملکرد خوبی داشته باشد.

بیرانوند درباره اینکه به نظر می‌رسید سعید علی حسینی آخرین وزنه خود در حرکت ۲ ضرب را برای رسیدن مدال طلا به بهداد سلیمی از دست داده و همچنین احتمال انتخاب بهداد سلیمی به عنوان مدیر تیم ملی گفت: من از دل سعید علی حسینی خبر ندارم و بهتر است درباره آن حرکت سعید از خودش بپرسید. درباره مدیریت سلیمی در تیم ملی هم چیزی نشنیده ام، اما باید از تجربه و دانش بهداد در هر سطحی که می‌توانیم استفاده کنیم. صحبت‌هایی هم با علی مرادی انجام داده ایم، اما به صورت دقیق مخشص نیست که می‌خواهیم از پتانسیل سلیمی در چه پستی بهره ببریم.

طبق نظر رئیس فدراسیون وزنه برداری کیانوش در رقابت‌های جهانی شرکت نمی‌کند

دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره شرکت نکردن کیانوش رستمی در رقابت‌های جهانی عشق آباد ترکمنستان گفت: طبق نظر رئیس فدراسیون وزنه برداری کیانوش در رقابت‌های جهانی شرکت نمی‌کند و بدون شک علی مرادی دلیل موجهی برای این تصمیم دارد.

او درباره شانس ایران برای تکرار قهرمانی جهان بیان کرد: به هرحال ما در عشق آباد ۲ قهرمان المیپک خود که در رقابت‌های جهانی سال گذشته ۴ مدال برای ایران گرفتند در اختیار نداریم. تغییر اوزان هم سبب شده به جای ۸ نفر ۱۰ نفر را به رقابت‌های قهرمانی جهان ببریم که بسیاری از آن‌ها جوان‌های ۲۱ و ۲۲ ساله‌ای هستند که در سال‌های آینده حرف‌های بیشتری از این جوان‌ها می‌شنوید.

بیرانوند درباره آغاز مرحله اول اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری برای رقابت‌های جهانی گفت: به احتمال فراوان این اردو ۳ هفته‌ای از شنبه (۱۶ شهریور) در تهران برگزار می‌شود، اما نفرات حاضر در اردو تا پایان هفته از سوی شورای عالی فنی فدراسیون وزنه برداری مشخص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: لیست تیم ملی وزنه برداری چهارشنبه مشخص می شود قویترین مرد جهان بعد از بازنشستگی چه می‌کند؟ محمدپور: درباره پاداش طلای المپیک لندن با وزیر ورزش و جوانان دیدار می‌کنم

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره آخرین شرایط تیم ملی وزنه برداری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۷۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری