Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش در دوازدهمین کنگره بین‌المللی"دانش اعتیاد"، گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و تخصصی در امر پیشگیری از اعتیاد، درمان و توانبخشی معتادان را خواستار شد.

به گزار ش ایسنا، دکتر محمد تقی جغتایی، رییس دوازدهمین کنگره بین‌المللی "دانش اعتیاد" در مراسم گشایش این همایش ملی و بین‌المللی اظهار کرد: معضل اعتیاد یک مشکل عمده در حوزه سلامت شناخته می‌شود و برای مقابله با این پدیده باید فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی در امر پیشگیری، درمان و توانبخشی گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد را فرصتی مناسب برای تبادل تجارب و یافته‌ها در حوزه‌های مختلف در ارتباط با دانش اعتیاد یاد کرد و ارائه رویکرد سازنده در امر سیاست‌گذاری، پیشگیری و درمان این پدیده اجتماعی را ضروری دانست.

دکتر جغتایی با اشاره به اینکه تمامی ابعاد دانش اعتیاد از جمله مداخلات درمانی و شناختی در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: عوارض شناختی اعتیاد و راه‌های بازتوانی شناختی آن از موضوعات مهم در کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد است.

 وی  در این کنگره بین‌المللی که 10 تن از محققان و متخصصان رشته‌های علمی مرتبط با دانش اعتیاد از کشورهای اروپایی، امریکا و  استرالیا نیز شرکت دارند. افزود: تلاش می‌شود بر اساس یافته‌های محققان، مکانیزم‌ها و روش‌های مناسب در امر پیشگیری از اعتیاد و نیز توانمندسازی معتادان تدوین شود و در سیاست گذاری‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

دکتر حامد اختیاری، دبیر علمی این کنگره نیز در سخنانی پیشگیری از اعتیاد را یک امر حیاتی دانست و اتخاذ رویکردهای سازنده برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد را خواستار شد.

وی گفت: در این کنگره اساتید، صاحبنظران، اندیشمندان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران علمی، تحقیقاتی و تخصصی در سطوح ملی و بین‌المللی، نقطه نظرات و تجارب خود را در زمینه آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه اعتیاد از منظر علوم پایه، بالینی، اجتماعی، حقوق و اثرات و پیامدهای مصرف مواد اعتیادآور  به اشتراک می‌گذارند.

 در این مراسم  به دانشمندان و محققان جوان در حوزه‌های مختلف بواسطه انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و ارائه راهکارهای مفید در امر پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی شناختی مبتلایان به این معضل اجتماعی، دیپلم افتخار و جوایزی نیز اهدا شد. 

این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و شماری از مراکز پزشکی، تحقیقاتی و اجرایی برگزار شده است. 

بر اساس اعلام معاونت علمی، کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد به مدت سه روز و تا شانزدهم شهریور ماه جاری در مرکز همایش‌های بین المللی رازی تهران ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اعتياد دانش اعتیاد ستاد علوم شناختی معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۶۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت