Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:36:38 GMT

100 مدرسه در شهرهای جدید احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۸۷۳۱۱

100 مدرسه در شهرهای جدید احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب الله طاهرخانی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهر جدید صدرا در شیراز افزود: از 2میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر کشور نزدیک به 2 میلیون واحد به متقاضیان آنها واگذار شده است.
طاهرخانی ادامه داد: 150هزار واحد مسکن مهر نیز حداکثر تا پایان دولت دوازدهم تحویل داده می شود و حدود 150 واحد باقی مانده نیز هیچ متقاضی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول اظهار داشت: کمبودهای جدی در سایت های مسکن مهر در سراسر کشور وجود دارد که دولت با تمام توان می کوشد به لحاظ استاندارد سازی محیط زندگی مردم در این واحدهای مسکونی، آنها را به سطح متوسط شهری ارتقا دهد و خدمات اولیه مسکن های مهر را تامین کند.
طاهر خانی ادامه داد: به زودی پرونده تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان بسته خواهد شد اما کار دولت برای تامین خدمات مورد نیاز به این مجتمع ها همچنان ادامه دارد.
وی، با تاکید بر اینکه دولت افتخار دارد که بخش عمده مسکن های مهر را در کشور به سرانجام رسانده، بیان کرد: در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال حدود 20 واحد آموزشی جدید و 30 پارک محله ای در مجموعه شهرهای جدید کشور به بهره برداری رسیده و 80 مدرسه جدید دیگر نیز تا پایان سال 97 احداث می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به کاهش بودجه های عمرانی کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای توسعه راهی جز رجوع به سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعال کردن بازارهای مالی پیش روی دولت، وجود ندارد و لازم است که ظرفیت های حوزه های مختلف شهرهای جدید در این زمینه شناسایی و شرایط حضور بخش خصوصی در این عرصه آماده شود.
وی ادامه داد: به زودی در مجموعه شهرهای جدید کشور، ساخت 50 هزار واحد مسکونی با اتکا به توان بخش خصوصی کلید می خورد.
طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع طرح های جدید و هدفمند در شهر صدرا گفت: با روندی که در شهر جدید صدرا کلید خورده تا پایان دولت دوازدهم، صدرا به عنوان شهر نمونه پایدار معرفی خواهد شد.
در این آیین، افزون بر 150میلیارد تومان پروژه از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید صدرا از جمله افتتاح 576 واحد مسکن مهر امام رضا (ع)، فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا و مجتمع آموزشی قوام الدین شیرازی به بهره برداری رسید.
همچنین در ادامه این آیین، کلنگ زنی شماری از طرح های عمرانی از جمله آغاز عملیات ساخت سه زمین ورزشی با اعتبار 126 میلیارد تومان انجام شد.
شهر جدید صدرا در 20 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت سرمایه گذاری بخش خصوصی مدرسه مسکن مسکن مهر وزیر راه و شهرسازی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۸۷۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

 بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است