Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:14:29 GMT

نمایشگاه گروهی تصویرسازی در ارومیه گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۴۵۷۰

نمایشگاه گروهی تصویرسازی در ارومیه گشایش یافت

مسوول برگزاری این نمایشگاه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: الهام نوروزی، پریسا نادری، دریا حیدری، رقیه ابراهیمی، سودا یوسف نژاد و ژیلا عبدالهی آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
ندا ابراهیمی افزود: شیرین رضایی منش، فائزه آسایش، فاطمه حدیثی، فاطمه سلیمان زاده، فاطمه نوری، کلثوم دست مردی، مرجان بیتار، مرضیه اسماعیلی‌‌و منا تیموری دیگر هنرمندان جوان این نمایشگاه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ابتدا 'درخت آرزوها'، 'شعر روباه و زاغ' و چند موضوع تخیلی در طول ترم تحصیلی به منظور تسلط بر تکنیک های تصویرسازی در دانشگاه تمرین شد، اضافه کرد: دانشجویان با هدف خلق آثار جدی، ابتدا برای شخصیت های داستان های مورد علاقه خود شخصیت پردازی کردند و پس از آن فضاسازی متناسبی انجام دادند.
وی ادامه داد: دانشجویان به پرهیز از کپی برداری و خلق ایده نوین و خلاقانه در تصویرسازی ها توصیه شدند.
ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این ‌نمایشگاه به شناخته شدن دانشجویان در بازار کار و ایجاد انگیزه در آنان برای خلق آثار موفق تر منجر می شود.
وی با بیان اینکه تصویرسازی اشتیاق کودکان را برای خواندن داستان ها بیشتر می کند، افزود: این هنر نوآموزان و دانش آموزان را به کتابخوانی علاقه مند می کند و در آموزش مفاهیم علمی و زیباسازی محیط های آموزشی کاربرد وسیعی دارد.
به گزارش ایرنا تصویرگری یا تصویرسازی، نقاشی روایی و از شاخه هنر کاربردی است که همراه یا بدون متن برای نمایش و درک بهتر یک موضوع، مفهوم یا احساس خلق می شود.
تصویرگری از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سوی دیگر به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.
تفاوت اصلی تصویرگری با نقاشی، هدفمند بودن آن برای کاربرد مشخص، در نظر گرفتن مخاطب و سفارش ‌دهنده است و از این نظر شباهت زیادی با طراحی گرافیک دارد.
نقاشی‌های داخل کتاب‌های کودک و روی جلد کتاب‌های بزرگسال، نقاشی‌های روی پوسترهای تبلیغاتی و اقلام تجاری، داستان‌های مصور (کمیک استریپ)، طراحی‌ها و نقاشی‌های داخل مجلات و روزنامه‌ها از جمله تصویرگری های رایج است.
نمایشگاه گروهی تصویرسازی «آغاز» از ساعت 17 تا 21 به آدرس ارومیه، خیابان مولوی، خیابان امین خیابان ارمغان، خیابان ارغوان نگارخانه میلان برای بازدید علاقه مندان دایر است.
7129/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت بازار کار دانش آموزان کپی برداری گرافیک نقاشی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه