Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آنطور که لویس روبیالس به یاد دارد، آخرین شعاری که در ورزشگاه برای او خواندند این بود:"کچل حرامزاده، بازی چند چنده؟"

طرفداری- آگوست ۲۰۰۹ بود؛ رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا که شنبه در ومبلی روی صندلی‌ VIP می‌‌نشیند، مدافع وسط همیلتون اکادمیکال بود؛ ورزشگاه آیبراکس می‌‌دانست که نتیجه ۴-۱ است. سومین بازی فصل بود اما روبیالس پس از بازی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام می‌‌کند که می‌‌خواهد خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ ربطی‌ به نتیجه نداشت و او آن بعد از ظهر از بازی لذت برد. می‌‌دانست از قبل که خواهد رفت و پدرش هم آخرین بار بازی او را از سکو تماشا می‌‌کرد. در بازی روبیالس یک دریبل زد. گرچه او بازیکن دریبل زنی‌ نبود اما در روز خداحافظی آنچنان هم اهمیتی نداشت. خودش با لبخند می‌‌گوید او را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کردند و بعد هم خداحافظی کرد.

خودش می‌‌خندد و می‌‌گوید:" فکر می‌‌کردند کمی‌ عجیب است." سه بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی کرده و تولد ۳۲ سالگیش بود. شرایط فیزیکش خوب بود و با باشگاه قرارداد داشت. با این حال، کنار کشید و قبول نکرد که پول بگیرد چون از اسپانیا برای حل بحران به او زنگ زده بودند. روبیالس قبلا در لوانته با ورشکستگی مالی‌ روبرو شده بود و حالا باشگاه‌های زیادی با این بحران روبرو بودند. 

آنچنان که لیگ اسکاتلند روی او تاثیر گذاشت، خودش روی فوتبال آنها تاثیر چندانی نداشت. می‌‌گوید آنجا ریشه‌های فوتبال را می‌‌توانستید به خوبی‌ ببینید. در اسپانیا اما مشکل حاد بود؛ او پروسه‌ای را شروع کرد که در آخر رئیس اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای اسپانیا شد. در سال ۲۰۱۸ رئیس فدراسیون اسپانیا شد آن هم پس از آنکه انخل ماریا ویار، رئیس سابق پس از ۳۰ سال کنار می‌‌رفت. آن هم به ناچار و به خاطر فساد مالی‌ و اختلاس. خود ویار اما آن را تکذیب می‌‌کند.

روبیالس بیش از ۱ ماه نبود که ریاست فدراسیون را در اختیار گرفته بود که اطلأع پیدا کرد جولین لوپتگی به رئال مادرید می‌‌رود.  ۵ دقیقه قبل از اینکه مادرید رسما خریدش را اعلام کند و ۲ روز قبل از شروع جام جهانی‌. روز بعد، مربی‌ را اخراج کرد. شروع عجیبی‌ بود. خودش می‌‌گوید:" سعی‌ کردم با صداقت عمل کنم و طبق اصول اخلاقی‌. نیاز نیست دوباره آن را مرور کنیم. حالا در عصر لویز انریکه هستیم و مطمئنم که قرار است به تیم افتخار کنیم."

دورانی است که از ومبلی شروع خواهد شد. چند ساعت قبل از بازی با پای راست به چمن ورزشگاه پا خواهد گذاشت و صلیب می‌‌کشد:" فوتبال، صحنه رویارویی با قوانین است و آنها که جنگنده هستند، هیچگاه دوست ندارند شکست به مشامشان برسد."

در مورد شرایط فیفا می‌‌گوید:" خرابی‌‌های زیادی به بار آوردند اما شرایط متفاوت است. با این حال، باید فاصله خود را حفظ کنیم و به آنها هم حق دفاع بدهیم. کاری که می‌‌توانیم بکنیم این است که قوانین جدید پایه ریزی کنیم. قوانینی مانند کمیسیون‌های جدید، حفاظت از حساب‌های مالی‌ و شفافیت در تمامی‌ سطوح. من عاشق فوتبال هستم. وقتی‌ عاشق هستیم کمی‌ مماشات می‌‌کنید اما به عنوان رئیس فدراسیون، نمی‌‌توانم. خود فوتبال، یعنی‌ بازی فوتبال، ورزش سالمی است. اما چیز هایی که حول آن تشکیل شده، گاهی‌ اوقات مورد علاقه من نیست."

شنبه و حضور در ومبلی، یک سوال دیگر را به ذهن‌ها می‌‌آورد که چرا اسپانیا ورزشگاهی مخصوص بازی‌های ملی‌ ندارد. روبیالس می‌‌گوید:" ایده دوست داشتنی است با این حال فعلا غیر قابل اجرا است. نکته مهمتر دیگر این است که اسپانیا به تمام اسپانیایی‌ها تعلق دارد. باید باز‌های ملی‌ را به اقصا نقاط کشور بکشانیم."

اگر ورزشگاه ملی‌ بود، نیاز نبود هر کوپا دل ری بر سر میزبان فینالش دعوا راه بیفتد. رئیس فدراسیون می‌‌گوید:" الان هم دعوا نمی‌‌کنیم. قرار است به زودی پروسه انتخاب میزبان فینال را شروع کنیم. هر ورزشگاه بالای ۴۵ هزار نفری می‌‌تواند در شروع فصل خود را برای میزبانی فینال کوپا دل ری کاندید کند. انتخاب‌ها هم ۲ ساله خواهند بود."

آن ورزشگاه برای سوپر کاپ اسپانیا هم به درد می‌‌خورد. سوپر کاپی که این تابستان در شمال آفریقا برگزار شد اما رئیس فدراسیون می‌‌گوید گزینه‌های کمی‌ روبرو او بوده است. دیدار تک بازی بود و به جای آمریکا در مراکش برگزار شد. 

روبیالس می‌‌گوید:" خاویر تباس( رئیس لالیگا)، با همه صحبت کرد جز کسانی‌ که باید با آنها صحبت می‌‌کرد. کاملا غیر اخلاقی‌ بود. این رئیس، از بقیه انتظارات زیادی دارد اما رفتار خودش، علامت سوال‌های زیادی را به جا می‌‌گذارد. ما حتی یک تماس هم از طرف او دریافت نکردیم. من قرارداد را ندیدم اما می‌‌توانم بگویم که رئیس فیفا از رقابت‌های داخلی‌ محافظت می‌‌کند و کشاندن رقبت‌ها به یک جای دیگر، یک ورود غیر قانونی به کشور است. او کاملا، هم بازیکنان و هم باشگاه‌ها را نادیده گرفت. امضا یک قراداد ۱۰ تا ۱۵ ساله با یک کشور دیگر. رفتارش افتضاح بود و مثل خودش، خالی‌ از احترام."

تباس در مورد بازی در آمریکا گفته بود که تیم‌های غیر آمریکایی‌ در MLS بازی می‌‌کنند و یک بازی در سال در آمریکا، یعنی‌ برگزاری یک بازی از ۳۸۰ بازی لالیگا در خارج از اسپانیا. تباس در دفاع از خود گفته است که باشگاه‌ها موظف به انجام این دیدار در خارج از اسپانیا نیستند و تنها در صورت رضایت آنها این اتفاق خواهد افتاد.

با این حال، روبیالس با او مخالفت است:" تباس در مورد تمامی‌ مسائل اینگونه عمل می‌‌کند. اگر بخواهم رک صحبت کنم، او مغرور است. یک توافق را امضا می‌‌کند آن هم در شرایطی که اجازه این کار را ندارد. چیزی که او امضا کرده، بی‌ ارزش است. بدون اجازه ما، آن کاغذ هیچ ارزشی ندارد و باید ببینیم که چه می‌‌شود."

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم

رئیس کمیته توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال اعلام کرد برای سرمربیگری تیم‌های مختلف ملی سه گزینه نهایی در نظر گرفته شده است. - اخبار ورزشی -

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان گفت: منتظر تشکیل جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستیم. قرار است امروز تاریخ برگزاری این جلسه توسط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مشخص و اعلام شود.

وی افزود: ما برای هر رده ملی سه گزینه نهایی انتخاب کرده‌ایم. این اسامی به هیئت رئیسه می‌رود تا درباره آنها بحث و صحبت شود و به جمع‌بندی برسیم. به غیر از تیم فوتبال جوانان که سرمربی‌اش مشخص است، برای هدایت تیم امید، تیم نوجوانان و تیم نونهالان نیز باید سرمربی انتخاب کنیم.

جلالی: به انتخاب گل‌محمدی برای هدایت تیم امید امیدواریم

به گزارش تسنیم، پیش از این نام یحیی گل‌محمدی برای سرمربیگری تیم امید مطرح بود، ولی با توجه به تلاش باشگاه تراکتور تبریز برای به خدمت گرفتن سرمربی پیشین پرسپولیس، باید دید چه گزینه‌ای در نهایت به سرمربیگری تیم امید می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به مهدی تاج
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم