Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:27:54 GMT

رویداد 2018؛ فرصتی برای برندسازی مقاصد گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۱۵۰۱۷

رویداد 2018؛ فرصتی برای برندسازی مقاصد گردشگری

در حالیکه استان همدان از اوایل امسال خود را برای استقبال و میزبانی دو رویداد مهم 2018 در این استان آماده می‌کند به تبع آن شهرستان‌ها نیز برای انتفاع از این رویداد کم‌سابقه بیکار ننشسته و آستین بالا زدند تا از این فرصت طلایی به عنوان یک سکوی پرواز برای جذب حداکثری گردشگران و نیز جذب سرمایه‌گذار در منطقه خود با ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دورخیز اسدآبادی‌ها هم برای انتفاع از دو رویداد بین‌المللی گردشگری استان از ابتدای سال آغاز شده به طوریکه این شهرستان سعی دارد از این فرصت و سال طلایی به فراخور ظرفیت‌های بالقوه و آثار و جاذبه‌های تاریخی موجود خود با برنامه‌هایی از پیش طراحی‌شده در راستای جذب گردشگر و توریسم و رونق صنعت سبز گردشگری و برندسازی مقاصد گردشگری منطقه خود بهره مطلوبی را ببرد.

بحث روستاهای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی این شهرستان از جمله مواردی است که این شهرستان برای توسعه و رونق صنعت سبز گردشگری منطقه در این رویداد در نظر دارد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به رویداد «همدان 2018» به خبرنگار ایسنا گفت: در راستای انتفاع شهرستان از این رویداد بی‌نظیر روستاهای هدف گردشگری «حبشی» و «ملحمدره» بهترین ظرفیت برای جذب توریست و گردشگر بوده و سعی خواهیم کرد از این فرصت در این امر به نحو احسن استفاده کنیم.

کریم حمیدوند افزود: در گذشته همه تمرکز ما در روستاها بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از وجود ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی غافل بودیم اما امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌های اصلی، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی و افتتاح خانه‌های بوم‌گردی می‌تواند در دو روستای حبشی و ملحمدره در معرفی و شناساندن و جذب گردشگر و توریسم و اشتغال این 2 روستا از نقش موثری برخوردار باشد و صنعت گردشگری روستایی منطقه و این دیار را رونق دوچندان بخشد که بخشداران بخش مرکزی و پیرسلمان پیگیر این امر مهم با توجه به فرصت طلایی رویداد 2018 در این دو روستا هستند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند ظرفیت‌های مناسب این روستاها را اطلاع‌رسانی کنند، خاطرنشان کرد: برای توسعه خانه‌های بوم‌گردی هر آنچه ظرفیت وجود داشته باشد استقبال و حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به محیط و چشم‌انداز طبیعی خیره‌کننده روستاهای هدف گردشگری ملحمدره و حبشی تصریح کرد: ارتقاء و افزایش خانه‌های بوم‌گردی روستای ملحمدره و حبشی به ورود و پذیرایی گردشگر بیشتر به این روستاها کمک شایانی می‌کند.

بخشدار پیرسلمان هم با بیان اینکه روستای حبشی در سال 86 به عنوان روستای هدف گردشگری شهرستان اسدآباد انتخاب و معرفی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این روستا دارای 560 نفر جمعیت با 140 خانوار بوده که اکثریت شغل جمعیت این روستا کشاورزی، باغداری و دامداری است.

محسن عزیزی با بیان اینکه حبشی از روستاهای تاریخی استان همدان در شهرستان اسدآباد ‌با چشم‌اندازهای طبیعی بسیار زیبا است، گفت: کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت این روستا را با توجه به مشابهت‌های ساختار معماری سنتی سنگی و خشتی آن با بقایای تاریخی دوران مادها، به این دوران نسبت می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌اندازهای طبیعی از جاذبه‌های گردشگری این روستا محسوب می‌شود و کوه‌های اطراف و پیرامون روستا با غارهای مختلف به ویژه در بهار و تابستان مناظر زیبایی را در این روستا پدید آورده است.

عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر گردشگران و بازدیدکنندگان از روستای گردشگری حبشی افرادی هستند که آشنایی قبلی با این روستا داشته و دارند، اظهار کرد: با توجه به رویداد 2018 راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در این روستا، در کنار تبلیغات و اطلاع‌رسانی می‌تواند فرصت مناسبی برای بحث جذب گردشگر و توریسم روستای هدف گردشگری حبشی فراهم کند.

وی با اشاره به رویداد «همدان 2018» و انتفاع بخش پیرسلمان از این رویداد با توجه به ظرفیت روستای حبشی افزود: کار سنگفرش روستای حبشی از مدت‌ها قبل انجام شده که ظرف یک و یا دوماه آینده به پایان خواهد رسید.

بخشدار پیرسلمان یادآور شد: در سالجاری اقدام به ساخت 3 چشمه سرویس بهداشتی عمومی در روستای حبشی برای رفاه حال گردشگران کرده‌ایم.

وی آسفالت کمربندی حبشی را از مهمترین اقدامات برای جذب گردشگر در این روستا عنوان کرد و گفت: در راستای جذب گردشگر و معرفی قابلیت‌های بخش پیرسلمان در پاییز سالجاری نمایشگاهی با عنوان صنایع دستی و تبدیلی این بخش در روستای حبشی برگزار خواهدشد.

بخشدار پیرسلمان همچنین از راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در روستای هدف گردشگری حبشی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: 50 درصد کار برای راه اندازی نخستین خانه بوم‌گردی این روستا پیش رفته و پیگیر کارهای باقیمانده در این راستا هستیم.

بخشدار مرکزی اسدآباد هم از اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی و سنگفرش روستای هدف گردشگری ملحمدره اسدآباد خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در سالجاری برای توسعه و بهسازی روستای ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان و استان همدان با رویکرد «همدان 2018» اختصاص یافته است.

سلیمان نظری‌دوست با بیان اینکه در حال حاضر سنگفرش و بهسازی روستا توسط بنیاد مسکن، دهیاری و میراث فرهنگی در دست انجام بوده و تا آبان‌ماه به اتمام خواهد رسید، افزود: این روستا آماده استقبال و ورود میهمانان و گردشگران بوده و با افقی که برای این روستای گردشگری دیده‌ایم، بدون شک ره‌آورد جذب حداکثری گردشگران و توسعه پایدار و اشتغال پایدار روستایی را برای اهالی ملحمدره و شهرستان به دنبال خواهد داشت. 

وی همچنین یادآور شد: ورود گردشگران به روستای ملحمدره موجب آن شده تا روستای مجاور ملحمدره به نام ترخین‌آباد هم در مسیر گردشگری به صرافت رقابت افتاده و نسبت به ساخت خانه‌های بوم‌گردی در روستا اقدام کند که این امر در رونق سبز صنعت گردشگری شهرستان از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

بخشدار مرکزی اضافه کرد: در حال حاضر روستای ملحمدره دارای یک خانه بوم‌گردی بوده و در راستای رویداد «همدان 2018» مراحل راه‌اندازی دو خانه بوم‌گردی دیگر در دست پیگیری است و یک مورد نیز متقاضی راه‌اندازی خانه بوم‌گردی در این روستا وجود دارد.

نظری‌دوست یادآور شد: روستای ترخین‌آباد در جوار روستای ملحمدره هم راغب به راه‌اندازی خانه بوم‌گردی بوده و متقاضی این امر نیز در این روستا پیگیر راه‌اندازی خانه بوم‌گردی است.

گفتنی است؛ روستای ملحمدره در 6 کیلومتری شهر اسدآباد قرار گرفته و به‌ علت ساختار پلکانی آن و با نوع مبلمان و دکوراسیون روستائیش به «ماسوله غرب کشور» مشهور شده و با توجه به ظرفیت‌های خوب خود در بخش گردشگری و کشاورزی، یکی از روستاهای هدف گردشگری استان نیز محسوب می‌شود. این روستا در سال 88 به عنوان روستای هدف گردشگری و توریستی شهرستان اسدآباد معرفی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسدآباد رویداد همدان 2018 گردشگري منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۱۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان آغاز فعالیت‌های پروژه روستایی را از تیرماه سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است. وخدماتی که در دو سال گذشته در حوزه محرومیت‌زدایی انجام شده معادل اقدامات ۱۵ سال گذشته است.
داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است گفت: وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان آماده افتتاح و بهره‌برداری است

وی افزود: از این تعداد ۲۱۰ روستا در قرارگاه محرومیت‌زدایی توسط سپاه و ۱۱۵ روستا در قالب پروژه ملی و روستایی اجرا شده که طی یک یا دو ماه آینده افتتاح می‌شوند.

وی گفت: در حوزه آبرسانی روستایی تاکنون ۶۲۵ کیلومتر لوله گذاری و ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۴۶ چاه حفر شده و در مجموع ۴۵ هزار نفر از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

داودی با اشاره به اینکه دو پروژه آبرسانی مجتمع امام علی (ع) یک و دو برای شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است افزود: پروژه مجتمع امام علی (ع) یک، یک حلقه چاه عمیق حفر، ۲۱ باب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۸۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه بیش از ۲۰۰۰ هم استانی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد گفت: این روستاییان هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و تاکنون آبرسانی سیار داشته یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند و اکنون برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب و خطوط انتقال منتفع می‌شوند.
داودی با بیان اینکه این روستا‌ها آخرین روستا‌های شهرستان کرمانشاه منتهی به شهرستان اسلام‌آباد غرب هستند افزود: از ۱۸ روستای مذکور هشت روستا امروز از آب شرب بهره‌مند شدند و آبرسانی به ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت افتتاح خواهد شد؛ که با افتتاح این طرح‌ها بیش از دوهزار هم استانی برای نخستین بار از آب سالم و شبکه آب شرب پایدار بهره‌مند شدند؛ که هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و آبرسانی سیار یا از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده کرده‌اند.
وی مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود گفت: که در واقع یکی از پروژه‌های مهم و مطالبات جدی این کلانشهر محسوب می‌شود که از نظر مسائل بهداشتی، زیست محیطی و صنعتی بسیار اثرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تصفیه فاضلاب ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه در مدول شمالی این تصفیه خانه در حال انجام است و نیاز کرمانشاه این است که دو تصفیه خانه ۴۰۰ هزار نفری نیز ساخته شود.
وی عنوان کرد: اکنون مدول دو تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر در حال ساخت است و آخرین تکنولوژی‌های جهان در حوزه تصفیه فاضلاب با بالاترین امکانات در آن استفاده خواهد شد.
داودی با اشاره به اینکه ظرفیت این تصفیه‌خانه ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است و بخش‌هایی از کرمانشاه را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت: ساخت این تصفیه خانه در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شروع شده و با توجه به اینکه مصوبه سفر رئیس جمهور بوده و اعتباری به آن تخصیص داده شده اکنون ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر